strona 1 z 1
AutorForum młodych
21 Gru 2012 o 12:40
Już od dawna zastanawiałam się, czy nie miałby sensu pewne rozdzielenie twórczości ze względu na wiek ich twórców. Młodziutcy twórcy nie mają bowiem tego doświadczenia życiowego i czytelniczego, jaki posiadają twórcy starsi wiekiem. Tego się po prostu nie da tak szybko wypełnić.
Dając ocenę słabą młodemu człowiekowi, jesteśmy w pewnym sensie niesprawiedliwi, jeśli nie uwzględnimy jego wieku. Jeśli uwzględnimy i damy na wyrost ocenę "znakomitą", to osoba postronna, nieświadoma wieku tego autora, może się zdziwić, a może nawet oburzyć.
Podobnie jest z reakcją odwrotną. Zauważyłam, że młodsi twórcy oceniają inaczej - są odporni na kicz (tu chodzi mi o wadę w twórczości każdego rodzaju)i lubią prawdy, które są oczywiste dla starszego czytelnika (skwituje je on kiwaniem głową) itp. Każdy wiek ma swoje prawa. Starszy czytelnik nie potrafi na przykład pisać tak świeżo jak młody, a także jego język jest inny, przez młodych może być czasem nawet odbierany jako przestarzały (jeśli nie jest to oczywiście zamierzona stylistyka).
Moim zdaniem publixo mogłoby znaleźć jakąś możliwość dla odróżnienia twórców młodych wiekiem. Mogłaby to być tylko ikonka przy nicku. Albo też odrębny dział młodych.
Intencją moją jest tylko sprawiedliwy sposób ocen. Mam nadzieję, że nikt mi tego nie weźmie za złe. :)
[...] 
21 Gru 2012 o 16:33
Byłoby raczej ciężko coś takiego wprowadzić, chociażby dlatego, że nie chcemy na siłę zmuszać użytkowników do podawania daty urodzenia. Poza tym bardziej zaawansowany wiek też nie gwarantuje dojrzałości literackiej (ani żadnej innej), o czym świadczą milionowe nakłady ewidentnych szmir czy koszmarków typu "Sekret" Rhondy Byrne. Kupują to ewidentnie dorośli, nie nastolatki...
Na razie do dyspozycji oddaliśmy Wam system plusów/minusów przy komentarzach, który ma pomóc odróżnić te naprawdę sensowne od ewidentnie absurdalnych.
---
Uwaga, admin. Kasuje wpisy, zanim zdążycie je wymyślić.
24 Gru 2012 o 08:26
A, no i niby jaki miałby być próg wieku, do którego uznajemy twórcę za "młodego"?
---
Uwaga, admin. Kasuje wpisy, zanim zdążycie je wymyślić.
[...] 
31 Gru 2012 o 11:11
medicus napisał:
Może jakimś rozwiązaniem byłoby, żeby autor sam deklarował, czy uważa się za twórcę młodego (początkującego), czy zaawansowanego?


No, trzeźwa samoocena to też niekoniecznie jest mocna strona wielu piszących. Niejeden list do wydawnictw czy wpis na blogu zaczyna się od tekstu w stylu "jestem młodom pisarkom"...
---
Uwaga, admin. Kasuje wpisy, zanim zdążycie je wymyślić.
[...] 
strona 1 z 1
© 2010-2016 by Creative Media
×