strona 1 z 1
AutorDziurawe forum
05 Maj 2011 o 16:41
Rozumiem, że ktoś coś napisze i dzieli się tym na portalu. Po jakimś czasie stwierdza, że nie chce by jego teksty były w tym, czy innym miejscu i je usuwa. Jest to jego autorskie prawo i należy to uszanować.
Jednak wpisy na forum, które tworzą ogólną dyskusję na rożne tematy, nie mogą być tak dziurawione, bo jakiś tam michu, anitka, obrażają się na cały świat i uciekają za siódmą górę...
Trudno czytać tak poszarpane forum. Ich wpisy powinny zostać. Można zostawić tekst, a autor może się nazywać konto usunięte.
Co o tym myślicie ?
Kara
10 Maj 2011 o 06:27
Twoja propozycja karo zdaje się być uzasadniona, gdyż automatyczne usuwanie postów osób, które "umknęły w niebyt", nie oddaje dramatyzmu dyskusji, które czasem toczą się na forum. Usuwane winny być tylko teksty łamiące regulamin i dobre obyczaje. Inna rzecz, jak to praktycznie zrealizować i czy można zostawić teksty osób, które sobie tego ewidentnie nie życzą? To temat do dalszej dyskusji w ramach doskonalenia forum.
---
Alf
11 Maj 2011 o 10:18
Jeszcze się taki nie urodził, co by wszystkim dogodził. Osoby, które, nazwijmy to wprost, obraziły się na serwis, praktycznie zawsze życzą sobie usunięcia wszelkiego śladu po nich. Tak zatem został skonstruowany moduł do usuwania kont.
---
Uwaga, admin. Kasuje wpisy, zanim zdążycie je wymyślić.
11 Maj 2011 o 11:55
Mogą być usuwanie ich nicki, ale same wpisy na forum powinny zostać! Wtedy forum ma sens.
Przykład założę temat na forum, toczy się ciekawa dyskusja, w której sam uczestniczę, ale po jakimś czasie uciekam. Temat dyskusji podziurawiony:(
Pewnie, że trudno wszystkim dogodzić, ale forum mogłoby zostać zrekonstruowane wg propozycji Kary.
[...] 
12 Maj 2011 o 11:49
Nagonka? Nie żartuj. Anetka (i parę innych osób) zachowywała się jak dziecko z przedszkola. "A ja ci postawiłam piątkę, a ty mi zero. To ja cię teraz nie lubię i też ci postawię zero".

Uciekają najczęściej ludzie z jednej strony pozbawieni dystansu do własnej twórczości, z drugiej stawiający oceny na bazie swojej sympatii bądź antypatii do niektórych osób, a nie obiektywnej oceny utworu. Widać to szczególnie po ocenach za poprawność językową. Tekst bezbłędny, a dostaje ocenę "dno".
---
Uwaga, admin. Kasuje wpisy, zanim zdążycie je wymyślić.
[...] 
13 Maj 2011 o 04:16
Kirysek swój komentarz do tekstu a200640 rozpoczął od stwierdzenie, że być może ja w tym tekście coś dostrzegę. Na tę rzekomo humorystyczną zaczepkę odpowiem moją życiową dewizą: Dowcip powinien być dowcipny.
---
Jan Stanisław Jeż
13 Maj 2011 o 08:48
Kirysku, u nas też można pisać co się chce. Administracja usuwa wpisy tylko w dwóch przypadkach
- jeśli są ewidentnie obraźliwe
- przy usuwaniu całego konta z powodu permanentnego łamania regulaminu lub na życzenie użytkownika
Nie wiesz, o co ludzie proszą administrację drogą e-mailową (szczególnie ci rezygnujący z uczestnictwa), więc nie wygaduj farmazonów, że ktoś usuwa wpisy, żeby "serwis wyglądał tak jak chcemy". "Obrażalscy" też produkowali różne bajeczne teorie spiskowe.

PubliXo docelowo ma iść w nieco inną stronę niż Portal Pisarski (platforma do publikacji w różnych formach, przede wszystkim przyjaznych dla użytkowników telefonów komórkowych i czytników ebooków), zresztą po co komu klon PP?
---
Uwaga, admin. Kasuje wpisy, zanim zdążycie je wymyślić.
13 Maj 2011 o 19:59
Nareszcie coś drgnęło na naszym portalu, przynajmniej na forum :)

Moim zdaniem wolność słowa to najlepsza metoda na wszystkie dolegliwości. Zarówno na forum, jak również bezpośrednio pod wierszami. Tej drugiej opcji brakuje mi najbardziej. Trudno dyskutować na temat utworu, nie mając go w zasięgu oka. Inne strony pozwalają sobie na taki luksus.

Wpisy powinny być usuwane tylko!!! jeśli są wulgarne i "ewidentnie obraźliwe". Usuwanie wpisów osób, które opuściły portal uważam za luksus, tym razem ze strony Publixo. Każdy, kto publicznie wyraża swoje zdanie, staje się osobą publiczną i powinien się liczyć z konsekwencjami za swoje wypowiedzi.

Droga lotto,
korzystając z okazji, chciałbym wrócić do możliwości dźwiękowych publikacji utworów. Moim zdaniem byłby to ogromny przełom dla naszej strony, która usypia i usycha ze względu na brak zainteresowania. Jeśli nie jest to zbyt droga opcja, bardzo gorąco polecam!

Serdeczności dla Wszystkich
---
Errare humanum est in errore perseverare stultum.
14 Maj 2011 o 16:38
Skoro jest takie zapotrzebowanie, postaramy się w najbliższym czasie zmienić sposób komentowania utworów - tzn. będzie możliwość dyskusji. Natomiast usuwanie kont z całą treścią na razie zostawimy - po prostu sprzątanie po osobach, które nawymyślały innym, a potem same się obraziły, jest zbyt czasochłonne (robota dla współczesnego Kopciuszka...).

Do pewnych rzeczy dochodzimy metodą prób i błędów i jak najbardziej czekamy na wasz głosy. W końcu to wy, autorzy i czytelnicy, tak naprawdę tworzycie ten portal. My tylko dostarczamy środków technicznych. W przeciwieństwie do Portalu Pisarskiego w zasadzie dysponujemy nieograniczonymi możliwościami, bo to są rozwiązania autorskie, a nie jakiś gotowy szablon, w którym co najwyżej zmienić sobie kolory.

Audio jak najbardziej będzie, prosimy o cierpliwość - osoba, która zajmuje się stroną informatyczną, robi to całkowicie za darmo, w ramach hobby i osobistego rozwoju.
---
Uwaga, admin. Kasuje wpisy, zanim zdążycie je wymyślić.
17 Maj 2011 o 05:09
Ostatnio zacząłem się zastanawiać nad sensem pisania komentarzy. A jestem osobą, która prawdopodobnie pisze ich najwięcej. Na początku starałem się w swoich ocenach wykorzystać całe dostępne mi spektrum not, ale byłem w moim przekonaniu w pełni obiektywny. A niektórzy, jak choćby anetka, w obronie swojej i przyjaciół godności, odsądzili mnie od czci i wiary, śmiertelnie się obrazili i opuścili portal. I chyba podjęli dobrą decyzję.
Z czasem zacząłem bardziej tonować swoje opinie i postanowiłem nie pisać ich wówczas, gdyby któraś z ocen była poniżej 4. Ale ostatnio nie wytrzymałem, gdyż tekst meg0194 dotyczący odpowiedzialności nigdy, moim zdaniem, nie powinien znaleźć się na portalu literackim. Ten niby esej był bowiem tylko kiepściutkim referacikiem. Żeby nie urazić autorki, dałem oceny 3 i 2 (obiektywnie za wartości literackie powinno być 0) oraz napisałem bardzo rzeczowy komentarz, niemal recenzję, wykorzystując prawie w całości ilość dostępnych mi znaków oraz cały zasób swojej wiedzy. I co? 15 maja już po kilku godzinach znika tekst razem z komentarzem. Nie przeszkodziło to autorce tego samego dnia zamieścić kolejnych pięć tekstów.
Kolejny przykład. 16 maja oceniłem "Balladę...", której autorem był pstro, też na 3 i 2, by nie urazić, chociaż powinno być sporo mniej. A w komentarzu, wydawało mi się, że dowcipnie, napisałem: Gdy czytam takie ballady,/Nabieram wielkiej ochoty,/Od dzisiaj, dla zasady,/Pomijać wszelkie gnioty.
I co? Ano to, że po kilku godzinach znika tekst wraz z komentarzem, ale pojawia się kolejny.
Dlaczego o tym piszę? Piszę dlatego, że zawsze sądziłem i nadal sądzę, że jeżeli ktoś decyduje się dać pod ocenę publiczną swój utwór, musi liczyć się z ewentualnością różnych ocen. A przecież nie zawsze muszą to być oceny najwyższe. Takie błyskawiczne uciekanie z tekstem oceniam jako strusiowe chowanie głowy w piasek.
W lutym, gdy po raz pierwszy wszedłem na portal, zamieściłem kilkanaście limeryków. Większość z nich do dzisiaj nie została ocenikona. Jeden od lotty, która na ogół nie pisze komentarzy, dostał oceny 4 i 0, dwa następne od specjalkii po 2 i 1. Wyciągnąłem z tego wnioski i zacząłem zamieszczać zupełnie inne teksty, a wówczas ta sama specjalkaa wielokrotnie dawała mi oceny najwyższe. A co z moimi limerykami? Nadal wiszą, nawet te tak sponiewierane. Nie chowam głowy w piasek, być może trudno byłoby ją ukryć.
---
Jan Stanisław Jeż
17 Maj 2011 o 10:00
Janku, nie przepraszaj za każdą literówkę. Odbieram to oczywiście jako wyraz szacunku do czytelników, ale to zupełnie nie jest potrzebne. Ludzie, zauważywszy na liście nowe posty, nie po to wchodzą na forum, żeby co chwilę czytać przeprosiny za uchybienia w pisowni. Większość tych drobnych błędów nawet nie zauważy, a jeśli już, to przyjmie z wyrozumiałością.
---
Uwaga, admin. Kasuje wpisy, zanim zdążycie je wymyślić.
02 Lut 2012 o 19:13
Janku, ja się cieszę z twoich komentarzy. Czytam je wszystkie z zainteresowaniem, nie tylko pod moimi tekstami. Trochę się z nich nauczyłam, trochę zmieniło mi się spojrzenie na pewne rzeczy w pisaniu.
Co do ocen, to chyba rzeczywiście nie można "bezkarnie" ocenić gorzej niż na 3. Reakcje są często zbyt nieprzyjemne.
03 Lut 2012 o 18:07
lilly napisał:
Janku, ja się cieszę z twoich komentarzy. Czytam je wszystkie z zainteresowaniem, nie tylko pod moimi tekstami. Trochę się z nich nauczyłam, trochę zmieniło mi się spojrzenie na pewne rzeczy w pisaniu.
Co do ocen, to chyba rzeczywiście nie można "bezkarnie" ocenić gorzej niż na 3. Reakcje są często zbyt nieprzyjemne.


Lily w związku z tym co powiedziałaś. Osobiście uważam, że żadna trójka nikomu, ani niższa ocenia nie zaszkodzi jeżeli będzie poparta komentarzem uzasadniającym.
---
Czytać i podróżować, to żyć wielokrotnie :D
07 Mar 2012 o 07:52
Jestem tu nowy, więc może za wcześnie na wypowiedź. Ponieważ mam za sobą różne doświadczenia zabiorę głos, gdyż uważam, że każde forum jest dobre i należy robić wszystko, by żyło własnym, aktywnym życiem.
Zgadzam się z lottą, że każdy autor ma prawo do swojej własności, a co do dziurawego forum, no cóż, to jeszcze nie powód by popadać w panikę.
Komentarze pod artykułami są bardzo potrzebne, i nawet jeżeli pojawią się tam bzdury, często przynoszą one wymierny efekt, bo przecież inni nie są głupcami, potrafią na pewno właściwie to odczytać i wyciągnąć z tego wnioski.
Jeżeli ten portal nie powstał tylko po to, by prowadzić jakieś utajnione wojny, a sądzę, że nie, to róbmy swoje, czyli piszmy i publikujmy pozwalając cenzorom na działania wedle ich woli.
Na razie jestem z portalu zadowolony i postaram się publikować jak najwięcej.
Apel do wlaścicieli stron domowych: dodawajmy tam linki do publixo.com, co na pewno zwiększy atrakcyjność tego portalu.
---
Moja strona-http://jakobsztajber.pl
strona 1 z 1
© 2010-2016 by Creative Media
×