Przejdź do komentarzyBajka o lwie pijącym z bykiem piwo
Tekst 7 z 7 ze zbioru: Bajki
Autor
Gatunekbajka
Formaproza
Data dodania2016-07-26
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń2214

Lew z Bykiem piją piwo. Nagle Lwu zadzwoniła komórka. Bierze, przykłada do ucha.


- Tak, kochanie, - mówi Lew, - zaraz będę. Co robię? Z Bykiem piwo piję. Kiedy skończymy? A już prawie skończyliśmy – za chwileczkę uciekam. Co kupić? Acha, dobrze. Tak, tak! Kochanie - oczywiście, wszystko zapamiętałem. Kupię wszystko!


Lew odkłada słuchawkę, a byk zaczyna chichotać.


- Przyjacielu, – ledwo wymawiał dławiąc się od śmiechu  - ale z ciebie pantoflarz! Żona  dzwoni, a ty jej: tak-tak, kochanie, już uciekam, oczywiście kochanie, wszystko kupię... Co z ciebie za chłop, ty królu Lwie?! Nie możesz trzepnąć łapą w stół i przypomnieć, kto tu facet, kto baba?!


Na to Lew odpowiada: - Bracie, nie mieszaj bez sensu! Ty masz żonę Krowę, moja – to Lwica!


  Spis treści zbioru
Komentarze (6)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Fajne :-D

Podobno "Acha" pisze się "Aha" ;) Od "ha", czyli inaczej - "ba" ;-)))
avatar
Dziękuję za korektę.
Zawsze miesza mi w głowie podobne znaczeniowo słowo - wykrzyknik "ach!", ale od dziś, mam nadzieję, już przestanie :-)
avatar
Chyba Ci posłałam to co obiecałam? Mam sklerozę ;)

Serdecznie :)))
avatar
Co następna bajka o lepsza,ta jest extra,ponieważ uważam,że facet lew to nie to samo co facet byk.
avatar
Świetna bajeczka. Aha już wskazano. Podpowiem, jak zapamiętać sposób pisania słów: ach, och, aha, cha (śmiech). Zawsze mają one po trzy litery. Ale dostrzegłem jeszcze inne drobne błędy. W piątym wersie napisano "byk". Jeżeli jest to imię własne, a tak należy przyjąć, gdyż w pozostałych przypadkach pisano wielkimi literami, to tam też tak należało. Ale uważam to za zwykłe przeoczenie. Drugie przeoczenie, to łączenie przecinka z myślnikiem we wtrąceniach. Z tym że raz wtrącenie wydzielono w ten sposób z przodu i z tyłu, a w drugim przypadku tylko z przodu. Nie łączy się ze sobą dwóch znaków przestankowych w ten sposób, a byłoby elegancko, gdyby wtrącenia poprzedzał i kończył ten sam znak interpunkcyjny.
avatar
Żona-lwica - fakt - nie żona-krowa
© 2010-2016 by Creative Media
×