Przejdź do komentarzyNajpiękniejsza kobieta
Tekst 5 z 35 ze zbioru: Za krawędzią
Autor
Gatunekromans
Formaproza
Data dodania2018-05-12
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń2413

Drabble



To była piękna jodła. Smukła jak wieże gotyckich katedr, dostojna jak monarcha w koronie i urocza z bujnymi włosami zielonego igliwia. Drzewna kobieta w stylu wielkich dam renesansu czy baroku. Dumna niebosiężnie.

Mężczyzna pogładził czule chropowatą korę, jakby to było jedwabiste ciało kochanki.

- Jesteś moja – szepnął, dotykając ustami pnia.

Szmer igieł stał się głośniejszy.

- Jestem. Możesz zrobić ze mną co zachcesz.

- Będziesz najpiękniejsza na balu. Najpierw cię zabiorę, a potem odzieję w najbogatszą suknię. Wszystkie oczy będą zwrócone tylko na ciebie.

Usłyszał westchnienie radości.

Przyozdobi cię najpiękniejsza i najbogatsza mieszczanka Braszowa - pomyślał Vlad, czule obejmując pień.



  Spis treści zbioru
Komentarze (24)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Hmmm, Hans Christian Andersen "Choinka" :(
avatar
Znaczy się zerżnięte z Andersena? Bo nie znam poezji tego gentelmana
avatar
Brawo. Bardzo mądra przypowieść, Puszczyku.
avatar
Kto powiedział, że zerżnięta? Trochę podobna :)
avatar
Wróciłam, bo pewne mini mi się (moje) przypomniało:

"Róża jest różą, jest różą, jest różą"

rosła
na ścięcie

do bukietu
“od serca”
avatar
Pani gruszkowa. Jak Pani dorośnie, to Pani opowiem historię o różach. Właśnie wróciłem z sortowni, gdzie przycina się tony słodkich, rózowych i w pytke nie smiganych migdałów pól, które ostatecznie z naturą mają tyle wspólnego, ze dziewczyny pracujące tam mają dość róz na to echo czasów. Chyba że znowu wspomina pani czasy sprzedwojnia
avatar
Arcydzieło, niech arcydzieło się łaskawie od moich wpisów odpiórkuje, bo przegina stalówkę.
avatar
Hmmm... ale co tu ma Andersen do rzeczy?
Istota jest tu zupełnie inna. Jodła wybrana na pal i odpowiednio (w stylu Vlada Palownika, czyli Draculi) przyozdobiona.
avatar
No fakt, arcydzieło.
Kompletnie nie rozumiem Twojego wpisu.
Ani Cię ktoś atakował, ani wskazał palcem.
Masz jakąś fobię?
avatar
Drabble doskonałe! (wierzę Ci, nie liczyłam)

Po wczorajszych wydarzeniach w Sejmie jestem w... wisielczym nastroju. Dlatego tę jodłę kojarzę z... szubienicą.
Nie umiem rozpoznać Braszowa i Vlada (rumuński, czy, zdaje się białoruski)

A może moje skojarzenia, zwyczajnie są do d...
avatar
Nooo, Dracula, zwany też Vladem Palownikiem, to siedmiogrodzki (rumuński) książę, znany z okrucieństwa wobec pokonanych.
Tak właśnie palowo potraktował mieszkańców zbuntowanego miasta, Braszow.
Co tam Ci znowu podniosło ciśnienie oleju?
avatar
Już wiem. Kiedy pisałam swój komentarz nie widziałam Twojego wcześniejszego ze wskazówką :)
(także i tych durnych insynuacji w innych komentarzach - piorko to nie arcydzieło, co można szybko zweryfikować zgłaszając pytanie do Lotty).

Przepraszam, Puszczyku, za ten wtręt, ale nie chce mi się pisać osobnego komentarza. Wybacz.

Do meritum:
Wczoraj wkleiłam link. Władza popisała się bezdusznością właściwą tylko dla wyjątkowych bydlaków. Nie ma co owijać w bawełnę. Państwo, które nie dba o najsłabszych, w tym przypadku - niepełnosprawnych, to ściek!
avatar
Mnie okrucieństwo nie kręci, dlatego to moje skojarzenie z andersenowską bajką.
avatar
A ja mam już dosyć pisania. Teraz mam zamiar potańczyć. Spotkamy się na Brodwayu. Źegnam
avatar
Bo też nie okrucieństwo jest tu meritum sprawy, Befano, a przewrotność piszącego.
Tak, moim zdaniem, powinno wyglądać drabble.
Coś sugerujesz, a na koniec wychodzi coś kompletnie innego.
avatar
Długo zastanawiałem się nad zwrotem "drzewna kobieta", a w błąd wprowadził mnie kontekst. Myślałem, że ta drzewna kobieta, to dawna kobieta (drzewiej - dawniej). Pomogły mi komentarze. Ale przed "co zechcesz" brakuje przecinka.
avatar
Ty to jesteś tropiciel, Janko :)))
Nawet się z Tobą nie zgodzić nie można, a to smutne.
avatar
niezła makabreska, a tak ładnie się zaczęło...
avatar
Zlituj się Tadeuszu, gdzie tu angielski tytuł?
Karol, moim zdaniem, to jest istota drabble.
Podać coś innego na tacy,a później zobaczyć mózg w potrawce. :)
Dziekuju z obecnościu.
avatar
Aa, już wiem, Tadek, co miałeś na myśli.
To nie tytuł
To wskazanie formy (stuzgłoskowiec), bo nie ma takich możliwości technicznych zaznaczenia.
Admin nie popisał się wyobraźnią i horyzontami. :)
avatar
Brawo! Jak dobrze, że nie ominęłam :)
avatar
Bardzo przewrotne, urocze z okrutną puentą. Drakula kochał na swój sposób. Przypomniał mi się film z muzyką Wojciecha Kilara. Słuchaliśmy czasem tej muzyki przy obiadowym spaghetti z sosem pomidorowym i wtedy nie miałam apetytu.
avatar
Druizm?zabawnie chociaż staarasznie.
avatar
Ciekawy styl. Pozdro.
© 2010-2016 by Creative Media
×