Przejdź do komentarzyMichaell Onaro
Tekst 61 z 255 ze zbioru: Arcydzieło
Autor
Gatunekobyczajowe
Formaproza
Data dodania2021-06-06
Poprawność językowa
- brak ocen -
Poziom literacki
- brak ocen -
Wyświetleń741

Jestem Michaell. W kraju w którym mieszkam, to dosyć pospolie imię. Ale Michaell Onaro jest tylko jedna. Żona Prezydenta Republiki.

Mój przyjaciel, który ma pewne doświadczenie w pisaniu, zapewnił mnie, że pisanie posiada pewien walor. Nie zdradzę jaki. Jednak przekonał mnie, żebym coś w końcu napisała.

Nie umiem pisać. Nie chodzi o to, że jestem analfabetką, chociaż takich osób w moim kraju nie brakuje. Po prostu, jako żona Prezydenta nie potrzebowałam się rozwijać w tym kierunku. Największą cnotą żony polityka jest milczenie.


Było solidne, cudowne, upalne popołudnie. Solidne dlatego, że grzało przez cały czas. Widocznie stumień powietrza przychodzący znad Pampasów nie połączył się z okrutnym niżem. U nas mówi się, że mężczyzna który sobie radzi, jest jak powietrze znad Pampasów. A kiedy połączy się z kobietą z niżu, oboje rzucają gromy.

Wyszłam z basenu, Miki podała mi ręcznik i otuliła mnie. Włosy miękko opadły na plecy. Otrząsnęłam się.

Miki usiadła na kamieniu. Nie był to zwyczajny kamień. Była to rzeźba przywieziona z Paryża. Ale Miki i tak na nim usiadła i sięgnęła po papierosa. Nie zabranałam jej. Nie, kiedy byłyśmy w domu same.

Ochroniarze się nie liczą.


  Spis treści zbioru
Komentarze (4)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Wyszedłem z basenu. Miki podała mi ręcznik i otuliła mnie. Włosy miękko opadły mi na plecy. Otrząsnąłem się, tak jak to robią kobiety.
- Pamiętaj, żeby to robić bardziej subtelnie.
- Czyżbym się otrząsał w niewłaściwy sposób?
- Za dużo w tym otrząsaniu emocji. Ty otrząsnąłeś się jak pies.
avatar
Okazało się, że Michael jest kobietą, i nie jest kobietą. Jest mężczyzną w przebraniu kobiety.
Pytanie tylko czy Miki, dziewczyna wychowana w Pampasach, użyła by takich słów? Właściwie,dlaczego nie? Jest niewykształconą wieśniaczką, ale czy to oznacza że nie potrafi się wysłowić? Szybko się uczy. Jest wrażliwa. To Onero ją wybrał żeby mu towarzyszyła w tej maskaradzie. Powinna odegrać kluczową rolę. Miki to oś programu.

Gdyby zniknął Michael, nie było by żadnego problemu. Być może to Miki wyszła z basenu. Ale Miki nie pojechała by do Paryża. Być może w Paryżu są najlepsze kasztany, ale tylko w Meksyku potrafią tak przyrządzić fasolę, jak lubi Miki.

Nie jest to opowieść o Meksyku. Więc skąd wzięła się Miki? Nie wiem. To pytanie do Yody.
avatar
Już wiem. Miki przyjechała z Kuby. Jest doktorem ekonomii.

Wie wszystko o ludziach. Jest bardzo skromna a w wolnych chwilach słucha `Buena vista socjal club`.
avatar
Tyle że na Kubie kobiety w ten sposób właśnie się otrząsają, wychodząc z wody.
© 2010-2016 by Creative Media
×