Przejdź do komentarzyJa
Tekst 32 z 31 ze zbioru: Moje takie tam...
Autor
Gatunekpoezja
Formawiersz biały
Data dodania2023-05-11
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń257

Czymkolwiek jestem,

czymkolwiek będę

w objęciach nadmiaru

pomarszczonej skóry,

gdy wciąż mój żołądek

motyle potrafią podciągnąć do góry.

Namiętność, Lubieżność,

Rozkosz, Upojenie,

wykazują wszelkie cechy bycia,

organistycznie,

oddycham,

kocham,

jestem istnieniem,

Życiem.

  Spis treści zbioru
Komentarze (8)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Mam podobne spojrzenie na siebie.
Mam taką sama szczerość i otwartość dlatego wierszyk jak najbardziej do mnie trafia.
Mam Cię na oku Ruda - publikuj :-)
Sory-szanowna Pani za ,,na ty" - ale tak pasowało :-)
Pozdrawiam .
avatar
Witaj Rozar,
dobrze, że na oku a nie gdzie indziej:) więc niech już zostanie forma „na ty”.
Pozwólmy sobie na odczuwanie, zakochanie, miłość. Bo to jakie uczucia w sobie wyzwalamy w pewien sposób nas definiuje. Życie to nie tylko nasza fizyczność to również nasze emocje. Dopiero gdy połączymy je razem, będą kompletnym organizmem.
avatar
Pierwsze zdanie - od "Czymkolwiek..." do "...podciągnąć do góry." nie ma orzeczenia, co sprawia, że temat zwyczajnie się jak internet "zawiesza". I czemu ta namiętność, lubieżność, rozkosz i upojenie zaczynają się dużą literą?

Senilia w literaturze mają piękną bogatą tradycję. Nie psujmy tego czymś, co się napisało ad hoc, bezkrytycznie i "na kolanie".
avatar
belino,
jeśli się nie mylę, to w poezji dopuszczalne jest zapisanie myśli, doznań, odczuć, przeżyć, opisu rzeczy bez używania orzeczeń. Ja w tym wersie, który wymieniłeś użyłam słów; jestem, będę, potrafią. Czym one są Twoim zdaniem?
A, co do dużych liter, to nie wiem, czy potrzebne jest wytłumaczenie.
Co do reszty, „pisane na kolanie, itd.”
Nie mam wpływu na Twoje odczucia, skoro tak myślisz więc niech tak dla Ciebie zostanie
avatar
Przepraszam Ciebie. Nie chciałem nikogo urazić, więc nie odbieraj tego, co powiedziałem, personalnie. Chodzi mi tylko o tekst. O niedokończone zdanie okolicznikowe podrzędnie złożone "gdy wciąż mój żołądek motyle podciągają do góry, to..." latam? grawitujesz? nie wiem, co się z nami dzieje? wszyscy odpływacie? Brak jest jakiegoś orzeczenia, które zamknie myśl. Oczywiście można pisać sobie wiersze tak, jak się chce. Ale jeżeli przyjmujesz jakąś konwencję - tutaj na przykład w postaci zapisu z tradycyjną interpunkcją - to ta konwencja wymusza przestrzeganie wszystkich jej twardych zasad.
avatar
Tak, ta interpunkcja również tu szwankuje. A temat wart koronkowej artystycznej obróbki.

Następny wiersz z pewnością będzie dużo lepszy
avatar
Kiepskie tytuły i utworu, i całego i cyklu. Zniechęcające każdego, kto oczekuje jakości, a zamiast tego dostaje jakiejś anonimowej "ja" jej takie tam...
avatar
Dziękuję za konstruktywny komentarz emiliapienkowska:)
Interpunkcja do poprawki. Zamiast kropki po „ do góry” powinien być znak zapytania a po „organistycznie” kropka.
Jeśli chodzi o drugi komentarz, niestety chyba masz rację. Pomyślę nad zmianami.
© 2010-2016 by Creative Media
×