Przejdź do komentarzyWielko-źrenicowo przerażona iluzją świata doczesnego,ale nieobecnego.
Tekst 2 z 2 ze zbioru: from pd to dk
Autor
Gatunekbiografia / pamiętnik
Formaproza
Data dodania2012-04-15
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń2742

... I kiedy tam byłam świat inaczej wyglądał. Panie Doktorze ! Och, Panie Doktorze ! Doktorze... Ja nie chciałam wracać ! Ja się bałam myśleć wtedy. Doktorze... Andrzeju nadal się boję ! Patrz jak dłoń mi drży. Tak się boje !  

Tam było tak bezpiecznie. Jakby mnie ktoś przytulał. A wróciłam tutaj i znów mnie ktoś gwałci. Czuje te oślizgłe cuchnące dłonie na swoim pępku. Panie Magistrze niech Pan mnie nie karci za to, że żyć się tutaj boję. Panie Andrzeju popatrz w moje oczy ! Są tak wielko-źrenicowo przerażone ! Patrz ! Błagam spójrz jak się boje siedzieć koło rzeczywistego Ciebie !  

Patrz Idioto ograniczony ! Rzygam tym światem. Nie chce wyglądać i czuć się jak Ty. Żyć w pełnej iluzji o doskonałości rzeczywistości. Pierdole doskonałość tego miejsca. Pierdolę Pana nauki. Pierdolę Pana... Za przeproszeniem - nie pierdoliłabym gdybym nie musiała. Muszę Andrzeju.  

Przysięgam że wole jebać się z samą sobą niż  z tym światem ! Choć jestem bardziej niezrozumiała niż Wy Wszyscy razem wzięci - wolę swoje nieporozumienie niż słuchać Waszego !   

Ograniczona banda skurwysynów którzy nie mają za grosz wyobraźni !  


Chęć życia ? 

Idioto ! Kretynie ! Nie mów mi o chęci życia i o Jego sensie gdy sam się gubisz ! Ja znam cel swojego świata. Pozostanę w nim wierna mym przekonaniom. Bezpieczna. Zabezpieczona przed Twoim i Waszym zakłamaniem.  


Panie Doktorze Andrzeju... Żyj dalej w swojej iluzji rzeczywistości. 


ja wracam do świata mojego umysłu. 




pd

  Spis treści zbioru
Komentarze (7)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Jedno mogę stwierdzić, że pani Dama_Kier wyjątkowo sprawnie włada wulgaryzmami. Nic więcej dobrego o tym tekście powiedzieć nie mogę. Nie rozumiem, dlaczego osoby obrzucane wyzwiskami i wulgaryzmami autorka pisze wielką literą (Magister, Doktor, Pan, Ty, Waszego, Wy, Jego, Wszyscy)? Byłoby to uzasadnione, gdyby to było okolicznościowe pismo, w którym z szacunkiem pisze się do adresata wielkimi literami. Ale to nie jest chyba tego typu pismo. Nie wiem też, po co przed licznymi wykrzyknikami i mniej licznymi znakami zapytania jest spacja? Brakuje też wielu znaków diakrytycznych: boje, czuje, chce, pierdole. Wszędzie na końcu powinno być "ę".
Ale najsłabszym elementem tego rzekomo literackiego tekstu jest interpunkcja. Nie sposób wymienić wszystkie błędy, gdyż jest ich kilkanaście, więc wskażę tylko niektóre słowa, przed którymi przecinki powinny być: jak (jeżeli to nie jest porównanie), gdybym, gdy, który, że.
A stwierdzenie(wersja oryginalna): "Przysięgam że wole jebać sie z samą sobą niż z tym światem !" niech pozostanie autorskim wyborem.
avatar
Uzupełnienie do komentarza:
Nie rozumiem też pojęcia "wielko-źrenicowo", ale obojętnie, co by ono znaczyło, na pewno należało napisać "wielkoźrenicowo"
avatar
Jak zrozumiesz słowo "wielko-źrenicowo" . zrozumiesz tekst. i także brak interpunkcji oraz inne błędy.
Mimo wszystko dzięki za opinie.
avatar
Jestem bardzo zniesmaczona tym utworem. Powiem więcej, wstydzę się za Ciebie, Damo Kier. Jak coś tak wulgarnego można zamieścić na portalu literackim! To się nie mieści w głowie. Spodziewałam się, że ktoś kryjący się pod nickiem Dama, pisze teksty, które współgrają z tą nazwą.
Ten utwór to jeden wielki krzyk. Dobrze, że krzyczysz. Czasami tak trzeba. To oczyszcza i pomaga. Ale krzyczeć można też kulturalnie. Skutek byłby o wiele większy.
Odnośnie poprawności językowej to w całej rozciągłości zgadzam się z Janko. Na tym polu jest wiele do zrobienia.
avatar
nie podoba mi się ta próba napisania opowiadania, wulgaryzmy mnie męczą tym forum.
avatar
To by się nawet zgadzało: przerażenie naprawdę odbiera ludziom rozum.

W tym sensie ten tekst (fragment biografii-pamiętnika) dobrze ten stan dokumentuje.

Czy to jest literatura?

Po korekcie strony graficznej jak najbardziej tak
avatar
J A K wyrazić obrzydzenie /zakłamanym ludzkim/ światem

??

Bo to JEST z całą pewnością literacki tekst na ten właśnie temat!
© 2010-2016 by Creative Media
×