Przejdź do komentarzySkromność
Tekst 1 z 7 ze zbioru: Moje
Autor
Gatunekpoezja
Formafraszka / limeryk
Data dodania2012-04-18
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń2420

Skromność



Cicha, pewna białogłowa z Gliwic

zachowywała się jak skromny kibic.

Udzielała sie na portalu

nie mając do nikogo żalu,

nie chciała pozostać jak głupiutki widz.


  Spis treści zbioru
Komentarze (7)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Przepraszam, za "sie" w trzecim wersie ale to z euforii zaistnienia na tym portalu, liczę na przychylne przyjęcie jako nowicjuszka i oczywiście oczekuję samych najwyższych ocen, bo limeryk jest napisany zgodnie z wymogami formalnymi. Dziękuję i pozdrawiam :)
avatar
Bardzo, bardzo dziękuję za pochlebne dla mnie opinie, zwłaszcza od was drogie Panie, czekam jeszcze na opinię "guru" portalu, z jego zdaniem się bardzo liczę, ale chyba jeszcze liczy wersy, zgłoski i literki. Pozdrawiam :)))
avatar
Faktycznie miało być "pewna cicha białogłowa z Gliwic", ale zauważyłam to po wpisaniu na portal. Nie chciałam w pierwszym wejściu robić tylu poprawek, więc zwróciłam uwagę tylko na literówkę. Będę próbowała od czasu do czasu coś wrzucić , a natchnieniem są dla mnie wiersze i atmosfera na tym portalu, zresztą budujące. :)))
Opinia czytelników jest najważniejsza, nie wszyscy liczą wersy i zgłoski, każdy odbiera indywidualnie i narzucanie pewnych reguł w twórczości jest pogwałceniem zasad wolności słowa. Rymy częstochowskie i jelenie na rykowisku też mają swoich zwolenników. Pozdrawiam serdecznie.
avatar
Kiedyś na krytykę moich limeryków odpowiedziałem "pięknym za nadobne":

Jeden młody poeta się dziwował
Żem liczenia sylab nie opanował
Ja też będę szczery
Nieważne numery
Lecz to, żeby limeryk smakował
avatar
Nie wiem, czy guru portalu liczy zgłoski i literki. Ja natomiast policzyłem tylko zgłoski, gdyż liczenie literek jest zupełnie niepotrzebne. Jeżeli jest to debiut, to zupełnie udany. Zgadzam się z drobnymi zastrzeżeniami medicus. Wiem, że jest to trudne, ale dobrze byłoby, żeby wersy pierwszy, drugi i piąty miały taką samą liczbę zgłosek, podobnie jak trzeci z czwartym. Tutaj jest 10,11,11. No i trzeba się starać, żeby wersy trzeci i czwarty miały po jednym jambie mniej niż pozostałe, czyli mniej o 2-3 zgłoski. To się właściwie udało z wyjątkiem wersu pierwszego, gdzie ta różnica wynosi 1.
Natomiast całkowicie nie zgadzam się ze stwierdzeniem zawartym w komentarzu autorskim, że narzucanie jakichkolwiek reguł w twórczości jest pogwałceniem reguł wolności słowa. Taki sposób rozumienia sztuki pisania może doprowadzić do absurdu: Po co gramatyka i orografia? Przecież piszący jest osobą wolną! A limeryk, w odróżnieniu od innych form, jest bardzo precyzyjnie skwantyfikowany.
avatar
Dziękuję za wybuchowe przyjęcie na portalu, cieszę się, że wszystkim wyszły zgłoski jak janko, ale ja zawsze byłam słaba z gramatyki :)))! Pozdrawiam
avatar
Skromny kibic z pięknych Gliwic
Wszystkich dziwi:
Buzia miła, w barach siła,
Trzy ordery,
Uśmiech szczery -
Co jest, do cholery?!
© 2010-2016 by Creative Media
×