strona 1 z 2
12 > »
AutorDo czego potrzebny jest portal?
[...] 
04 Maj 2012 o 07:43
Administracja stara się traktować wszystkich jednakowo. Jeśli użytkownik A napisze "jesteś idiotą", a B w odpowiedzi "a ty durniem", reprymendę dostaną obaj. Nie obchodzi mnie, kto zaczął, a kto się broni, kto jest lubiany na portalu, a kto nie. Wszystkich obowiązuje jedna zasada: nie obrażamy innych użytkowników, niezależnie od okoliczności.
---
Uwaga, admin. Kasuje wpisy, zanim zdążycie je wymyślić.
04 Maj 2012 o 10:06
Jest to dobry pomysł, spytam informatyka, co da się zrobić.
---
Uwaga, admin. Kasuje wpisy, zanim zdążycie je wymyślić.
04 Maj 2012 o 14:22
A ja coraz częściej zastanawiam się, czy ma sens pisanie jakichkolwiek komentarzy oraz wystawianie ocen. Przez cały czas funkcjonowania na portalu stosuję zasadę, że oceniam i komentuję tylko te utwory, które zwróciły moją uwagę wysoką jakością i kunsztem literackim, ale również te, które tych walorów nie posiadają w ogóle. Pomijam utwory średniej jakości. I każdą ocenę staram się merytorycznie uzasadnić zarówno pod względem poprawności językowej, jak i poziomu literackiego. Ale te uzasadnienia nie wszystkim przypadają do gustu, dlatego między innymi z tego powodu na portalu powstał Samozwańczy Klub Obrony Poszkodowanych, w skrócie SKOP, którego naczelną zasadą programową, zgodnie z nazwą, jest skopanie tych wszystkich, którzy odważyli się napisać prawdę o ich rzekomo genialnych dziełach. Klub trzyma się dzielnie, jego kierownictwo fizycznie jest niezmienne mimo różnych zawirowań oraz zmian nicku. Natomiast przypływu wasali jakoś nie widać, ale ci istniejący są niezwykle wierni i oddani władzy. Ich komentarze nie mają uzasadnień, są krótkie i jednoznaczne: dla swoich - wspaniały!, świetny!; dla obcych - dno! A w tej formie komentarzy bryluje pewien młodzieniec wyjątkowo uległy najwyższej i niepodzielnej władzy, który od początku mojego funkcjonowania na portalu za największą moją wadę uznaje zaawansowany wiek. Nie jest świadomy tego, że ta rzekoma wada to również wiedza i doświadczenie. Młodość na pewno jest atrybutem, o ile idzie w parze z wiedzą i skromnością, ale z tym bywa różnie. W tym przypadku szczególnie. Spotykałem się z zarzutami kilku przedstawicieli tego klubu, że obrażam i poniżam osoby, których teksty oceniam i komentuję. Na moją prośbę, by wskazali tego typy przypadki, milczą. Natomiast przez władzę tej grupy zostałem poinformowany, że na portalu jestem znienawidzony oraz że nazywany jestem czopkiem, gdyż rzekomo niektórym wchodzę ... bez wazeliny. Oświadczam więc, że nikomu nie włażę i włazić nie zamierzam, a tego typu mistrzom w szczególności. To sprawa honoru i godności, które sobie bardzo cenię. A i estetyka ma tutaj też duże znaczenie.
Natomiast komunikuję, że w bardzo wielu przypadkach moje wskazówki i sugestie spotykają się z wdzięcznością, co zobaczyć można nie tylko w reakcjach pisemnych komentarze, ale przede wszystkim w prywatnej korespondencji. Nawet dostąpiłem tego zaszczytu ze strony bardzo kontrowersyjnego Wiesława63.
Podzielam zdanie i sugestię Medicus, żeby wykluczyć zdawkowe komentarze. Prawdziwy komentarz powinien być merytoryczny oraz zawierać uzasadnienie. Ponadto sądzę, że jakość ocen i komentarzy poprawiłaby się również wtedy, gdyby nie było możliwe wpisywanie ocen bez rzetelnego komentarza. Wprost sądzę, że oceny bez komentarza nie powinny być przyjmowane.
To chyba tyle moich uwag.
---
Jan Stanisław Jeż
07 Maj 2012 o 10:03
A wiecie co, ja mam inny pomysł. Nie każdy ma umiejętności krytyka literackiego, niektórzy tylko wpadli poczytać, ale też by chcieli wyrazić opinię. Zamiast kasować wypowiedzi typu "świetne", "znakomite", lepiej wyróżnić tych użytkowników, którzy mają coś naprawdę rzeczowego do powiedzenia. Na przykład jakimś oznaczeniem typu "zaufany recenzent". Czytelnik by wtedy widział, że dany tekst zebrał naprawdę fachowe opinie, a nie na zasadzie "rączka rączkę myje" albo "nie lubię cię, bo mi postawiłeś niska ocenę". Propozycje kandydatur wysunęlibyście wy, ostateczną decyzję podjęłaby redakcja portalu. Oczywiście nasze kryteria wyboru wam podamy.
---
Uwaga, admin. Kasuje wpisy, zanim zdążycie je wymyślić.
[...] 
08 Maj 2012 o 10:04
Dla mnie najbardziej zaufanym recenzentem jest oczywiscie janko, jak i a200640, których opinie bardzo sbie cenie. Jednakze, poniewaz sama jestem nieskora do wystawiania opinii w stylu "to zle, to dobrze" poniewaz sama sie nie znam, a powszechnie wiadomo, ze kazdy lubi co innego, to tez chcialabym widziec przy swoich pracach jak najwiecej opinii czy to dobrych, czy zlych, ale zle musza byc konstruktywne, a nie "zle, bo mi sie nie podoba" :)
[...] 
16 Sie 2012 o 22:41
No cóż, dopiero teraz przeczytałam twój ostatni wpis, medicusku. Dwa dni temu wplątałam się w tłumaczenia na forum, temat "przedstawiamy się", przywitałam zygzaka, pisząc parę słów na temat pisania, a potem na temat krytyki.
Zaskoczył mnie wpis dotyczący złego przyjmowania nowych uczestników (tamże, jako odpowiedź dla mnie). Przygnębiające, bo tłumaczenia nic nie dają. Jeśli nowy uczestnik jest przekonany o swojej wartości i nie spotyka się natychmiast z zachwytami, to w swoim rozczarowaniu dopatruje się złego w forum, spisku, towarzystwa wzajemnej adoracji itd. Smutne i najwyraźniej nie do zwalczenia. Może ludzkie?
Przyjmijmy to jako normalne zjawisko, medicusku.
Miałam kiedyś pomysł, żeby podzielić forum na dwie strefy, początkujących i zaawansowanych, co dałoby możliwość wyższych ocen z czystym sumieniem dla tekstów debiutantów.
Ale pomysł się nie przyjął i pewnie byłby trudny do zrealizowania.
[...] 
17 Sie 2012 o 21:38
wrzos10 napisał:
O, tak: dzisiaj świeżo zarejestrowana PubliXowiczka [postów na forum:1, komentarzy: 2] jeden z moich wierszy skomentowała w sposób następujący:

Świetne wykorzystanie środków stylistycznych (rzadko spotykane u amatorów). :) Bardzo dobrze się czyta.

Doprawdy, wielce czuję się zaszczycona :-)


Też czytałam. Mnie to w pierwszym momencie rozśmieszyło. Ucieszyłam się z twojego sprostowania.
Może rzeczywiście początki nie są łatwe...
[...] 
04 Paź 2013 o 18:36
medicus napisał:
Jakby mało było wojenek, przepychanek i pyskówek, to na portalu pojawiło się novum w postaci nabijaczy ilości czytań. Tym sposobem nic już nie jest wymierne. Popularność uzależniona jest od umiejętności informatycznych.


Jaką popularność? Przecież z nabicia sobie licznika nie ma żadnych korzyści. Portal nie tworzy na tej podstawie żadnych rankingów - zrezygnowaliśmy z tego dawno, bo niestety trudno tu stworzyć system, którego się nie da oszukać.
A za głos rozsądku pięknie dziękuję. Może da paru osobom do myślenia.

Ja, jako admin, jestem osobą, do której i tak wszyscy będą mieli pretensje: połowa za kasowanie (cenzuraaaaa!), połowa za niekasowanie (co to za bajzel, gdzie jest admin!!!!). Obie połowy serdecznie pozdrawiam.
---
Uwaga, admin. Kasuje wpisy, zanim zdążycie je wymyślić.
05 Paź 2013 o 09:30
lotta napisał:
medicus napisał:
Jakby mało było wojenek, przepychanek i pyskówek, to na portalu pojawiło się novum w postaci nabijaczy ilości czytań. Tym sposobem nic już nie jest wymierne. Popularność uzależniona jest od umiejętności informatycznych.


Jaką popularność? Przecież z nabicia sobie licznika nie ma żadnych korzyści. Portal nie tworzy na tej podstawie żadnych rankingów - zrezygnowaliśmy z tego dawno, bo niestety trudno tu stworzyć system, którego się nie da oszukać.
A za głos rozsądku pięknie dziękuję. Może da paru osobom do myślenia.

Ja, jako admin, jestem osobą, do której i tak wszyscy będą mieli pretensje: połowa za kasowanie (cenzuraaaaa!), połowa za niekasowanie (co to za bajzel, gdzie jest admin!!!!). Obie połowy serdecznie pozdrawiam.



Chyba nie mieszczę się w kategorii "wszyscy". Nie mam pretensji, wręcz przeciwnie - bardzo dziękuję za ostatnie cięcia w wątku obok, w tym także mojego postu, ale również za skuteczne mediacje :)

Pozdrawiam :)
05 Paź 2013 o 10:11
Przy okazji informacja dla tych, którym się wydaje, że są anonimowi w internecie.

Nie znam narzędzi administratorskich na PubliXo, ale na portalu gdzie jestem adminem widać wszystko, co dotyczy użytkowników. Począwszy od adresu IP ( w tym innych parametrów identyfikujących użytkownika nawet jak ma dynamiczne IP i dzięki temu pozwalających zablokować delikwenta), aż do szczegółowej statystyki. To znaczy, widać kiedy użytkownik loguje się na portalu, wylogowuje, a także wszystkie czynności i operacje jakie może wykonać w serwisie, między innymi także jak blokuje i odblokowuje innych użytkowników.
Wygląda to mnie więcej tak:
Użytkownik "A" publikuje swój tekst, następnie zjawia się z komentarzem pod tym tekstem użytkowniczka "B", po czym szybciutko blokuje użytkownika "A" po to, żeby nie mógł ocenić na +/- jej komentarz. Następnie, jak pojawiają się następne komentarze, użytkowniczka "B" znowu odblokowuje użytkownika "A", po to żeby mogła dopisać następny komentarz. I znowu po opublikowaniu szybciutko blokuje użytkownika "A" w celu j.w. W ten sposób zabawa w kotka i myszkę trwa, do momentu jak wkurzony użytkownik "A" nie zablokuje użytkowniczki "B" :D No cóż, Administracja to widzi i zrywa boki ze śmiechu widząc jak użytkowniczka "A" kłamie jak z nut o tym, że ona jest niewinna :D


I to by było na tyle :)
05 Paź 2013 o 10:27
Ps. zapomniałam o jeszcze jednej istotnej informacji. Otóż, Admin z pełnym spectrum uprawnień, może również zajrzeć na tak zwane priva, czyli PW. Nie ma takich uprawnień moderator, stojący niżej od admina w piramidzie zarządzających portalem.


I to już chyba wszystko. Mam nadzieję, że moje informacje przybliżyły nieco, na czym polega praca Adminów i Moderatorów na portalach. Przyznaję, że oprócz ciekawej pracy jest to w pewnym sensie niewdzięczna funkcja, wymagająca niezwykłej cierpliwości, a także wysokiej kultury osobistej i umiejętności w rozwiązywania, przede wszystkim, konfliktów. :)
[...] 
05 Paź 2013 o 13:04
Z całym szacunkiem i sympatią dla Ciebie, Medicus, nie wierzę w dobrą wolę użytkowników, nie twierdzę, że wszystkich, ale na pewno większości.I to jest zrozumiałe, bo każdy ma inne granice cierpliwości i odporności na aroganckie zachowanie. Mam duże doświadczenie w moderowaniu i wiem, jak to się kończy. Najpierw, po zawieszeniu broni, jest sielanka, a później wojna zaczyna się od nowa.

Mam inną, dyscyplinującą (również i mnie, żeby nie było niedomówień) propozycję. Dlaczego w Regulaminie nie można umieścić paragrafu, zabraniającego pisania komentarzy, które NIE DOTYCZĄ publikowanych utworów,a w których komentujący oceniają Autorów, a nie tekst? W recenzjach nie ma miejsca na prywatne pogaduszki, jak i podpieranie swoich recenzji wykształceniem, lub brakiem, światopoglądami, wiekiem, płcią i wszystkim co nie ma związku z UTWOREM, a dotyczy osób.
Prosty zabieg, po wcześniej dyskusji, i sprawa rozwiązana. Nie będzie też pretensji o kasowanie, albo niekasowanie. Dobrze zredagowany Regulamin jest podstawą do dyscypliny na portalu.
Od prywatnych pogaduszek jest forum a nie miejsce publikacji tekstów.
[...] 
05 Paź 2013 o 14:08
Wiem, Medicus, ale uwierz mi, proszę, bez regulaminu ZAWSZE ani rusz :)

"UŻYTE TERMINY I DEFINICJE
Serwis – serwis internetowy zarejestrowany pod domeną Publixo.com, umożliwiający zamieszczanie utworów literackich, którego właścicielem jest firma Creative Media, z siedzibą przy ul. Ruskiej 22A/6, 70-132 Szczecin."

Jak widać, PubliXo, nie jest portalem zarezerwowanym tylko i wyłącznie dla Literatów, zajmujących się zawodowo pisaniem. Jest miejscem dla KAŻDEGO, kto chce opublikować swoje teksty i liczy na recenzję. Dobra recenzja to taka, która jeśli jest potrzeba, zawiera także krytykę. Tylko, że jest różnica pomiędzy krytyką a chamskim krytykanctwem. Publixo to nie szkoła, nie przedszkole i pouczanie albo ustawianie do pionu innych użytkowników to świadectwo braku kultury, które jest zaprzeczeniem portalu przecież kulturalnego. Wszyscy jesteśmy dorosłymi ludźmi i każdemu należny jest szacunek. Niedopuszczalne jest chamskie deprecjonowanie użytkowników, tylko dlatego, że rozpoczynają swoją przygodę z pisarstwem, lub nie mają zawodowego doświadczenia, lub mają inne poglądy na świat. Ludzi dorosłych nie da rady wychowywać, a im ktoś starszy to złe cechy charakteru bardziej się uwypuklają. Dlatego tylko Regulamin jest w stanie utrzymać nas wszystkich w dyscyplinie, na tym samym poziomie i na równych prawach.
strona 1 z 2
12 > »
© 2010-2016 by Creative Media
×