Go to commentsrodzice
Text 1 of 2 from volume: Wierszokletnik
Author
Genrepoetry
Formpoem / poetic tale
Date added2014-07-08
Linguistic correctness
Text quality
Views2099

Pod sklepieniem oczu waszych

Wśród filarów waszych trosk

Mój szczęśliwy bez-bolesny

I beztroskich marzeń ląd

Wśród ogrodów ten tajemny

Gdzie owoce waszych rąk

Obdarzały nas codziennie

Światłem życia pośród dróg

Tych nieznanych niezmierzonych,

Odkrywanych pierwszy raz

Pod sklepieniem tym niebieskim

Tylko wiara ufność w was


Teraz świat zatoczył łuk

I filary i sklepienia

Niewidoczne nigdzie są

Pora już na barki swe

Nieboskłonu przejąć strop

Aby oni mogli znów

Wśród radości bosych stóp

W rozbieganiu i na nowo

Nieodkryty poznać ląd

Aby oczy sponad nich

Opatrzności niosły dar

I pomogły znowu im

Nieboskłonu dźwignąć garb



  Contents of volume
Comments (6)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Wiersz mądry,ale troszeczkę przegadany...
avatar
Dziękuję za komentarz. Nie bardzo wiem, gdzie za dużo. Lubię go w takiej formie ;)
avatar
A ja zwrócę uwagę na jeszcze inne elementy, czyli na poprawność i konsekwencję zapisu. Sądzę, że w założeniu miał to być wiersz ze stałym rytmem. W pierwszej strofie, która ma 12 wersów, wersy mają przemiennie po 8 i 7 zgłosek. W drugiej strofie, trzynastowersowej, kolejne wersy, z wyjątkiem drugiego i ósmego, mają po 7 zgłosek, a dwa wspomniane po 8. Czym jest to uzasadnione? Nie wiem. Nie rozumiem też, po co po wersie dziewiątym pierwszej strofy pojawił się przecinek, skoro w całym tekście nie ma innych znaków interpunkcyjnych. Jestem niebywałym zwolennikiem stosowania znaków interpunkcyjnych również w poezji, ale jestem również zwolennikiem konsekwencji. Tutaj jej zabrakło. I na koniec niebywała "perełka", czyli błąd ortograficzny. Przedrostek "bez" z przymiotnikami piszemy łącznie, a nie z użyciem łącznika. Czyli "bezbolesny", a nie "bez-bolesny".
avatar
Dziękuję za komentarz, choć przyznam, że niełatwy w odbiorze. Mam świadomość, że rytm mojego wiersza nie jest stały, ale w moim odczuciu nie jest to istotne - ważana jest płynność. Przecinek to pozostałośc po porządkach interpunkcyjnych. Początkowo wiersz miał interpunkcję;-). Słowo bez-bolesny nie jest błędem ortograficznym - jest zamierzone. Nawiązuje do słowotwórstwa Norwida - to tak nie razem ani nie osobno. Bolesny a jednak nie całkiem; nie bezbolesny także. Pozdrawiam.
avatar
Tytułowi rodzice - to w sztafecie pokoleń kolejne ogniwo, więc ich dzieci kolejną pałeczkę - nauczeni Ojca Matki świetlanymi przykładami - na pewno chętnie i sprawnie przejmą, co widzimy wszędzie od zawsze dookoła jako standard zachowań.

Mogą być z nas dumni. Rodzice
avatar
Patos w tego typu liryce jest wpisany w hołd, jaki kochające dziecko oddaje swym Przodkom
© 2010-2016 by Creative Media