Go to commentsSPÓJNOŚĆ KRAJOBRAZU
Text 92 of 236 from volume: Sami swoi
Author
Genrehumor / grotesque
Formpoem / poetic tale
Date added2014-10-30
Linguistic correctness
Text quality
Views3084

SPÓJNOŚĆ KRAJOBRAZU


obudziła się po latach praworządność

do galopu bierze miotły i pędzelki

czas na spójność krajobrazu i odnowę

bez współczucia! dynamitem na wróbelki


ot caryca w śnieżnym kitlu przewrotności

na rydwanie co mu zapłon Netykiety

rankiem charczy ideową deklaracją

jak baryton bez rozgrzewki albo sety


więc się kocie irokezem jeży futro

spod kominka buty ostrogami wyją

tylko łapa jakoś dziwnie ociężała

kruszyć kopie o posiadłość? ale czyją?


niech się święci Regulamin i Zasady

będą Prawa Obowiązki będą Kary

czas nam w drogę różnorodność  - świat jest wielki

niech się święcą Ci w mundurkach i koszary


  Contents of volume
Comments (6)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Podoba mi się ta fraszka. Nie widzę błędów dlatego poprawność językowa i poziom literacki oceniam najwyżej :)

Ale pozwolę sobie na małą uwagę.
Drogi Luciusie, od zarania towarzyszą ludzkości zasady i prawa, które regulują nasze życie.
Gdyby prawo nie było potrzebne, to Pan Bóg nie przekazałby Mojżeszowi tablic z Dekalogiem. Nawet Papuasi mają swoje prawo i zasady, do którego muszą się dostosować. Jeśli ludzie prymitywni mogą żyć z godnie z zasadami, to tym bardziej cywilizowani powinni umieć się dostosować.

Pozdrawiam z życzliwym uśmiechem :)
avatar
i najważnie odnośnie Regulaminu PubliXo:

co stoi na przeszkodzie, żebyśmy Wszyscy zredagowali Regulamin. Każdy Użytkownik ma teraz okazję wypowiedzieć się w tym temacie, przedstawić własne pomysły, tak żeby na przyszłość nie "jojczyć", że zostało nam coś narzucone, a nam się to nie podoba?
PubliXo jest naszym wspólnym dobrem i tylko od nas Użytkowników zależy, czy będzie to miejsce przyjazne, gdzie z empatią, życzliwością, wzajemnym szacunku i w spokoju będziemy dobrze funkcjonować:)

.
avatar
Bardzo dziękuję za minus, bo nawet w taki symboliczny sposób wyrażona dezaprobata, jest dla mnie źródłem cennej wiedzy o charakterach ludzkich :)
Rozumiem, że nie każdemu dana jest umiejętność dyskusji, budowania przyjaznych relacji z innymi. Trzeba mi się więc godzić, że i tacy ludzie istnieją. Jednak nie ukrywam przypuszczenia, że jeśli nie potrafią, lub nie chcą żyć w zgodzie z innymi w przestrzeni netowej, to prawdopodobnie zachowują się tak samo w realu. Smutne to...

.
avatar
Drogi Martinie! Przede wszystkim nie dajmy się zwariować :) Natomiast o jutrze, pomyślimy sobie później. Albo tu. Lub gdziekolwiek :) Świat jest duży, a dobre serce do dobrego serca przyciągnie się zawsze. Jak skrawek bibułki - bursztyn :)
Serdecznie :-)))
avatar
Interesujące, kto postawił ten minus pod moim komentarzem, skoro dwaj "zaufani", nowopozyskani recenzenci umieścili mnie na swojej czarnej liście? Liście, dodajmy, zasugerowanej przez byłą panią wrzos10, co niegdyś wpadła na pomysł ukrócenia w ten sposób awantur pod rozmaitymi tekstami.
Została jeszcze jedna osoba, którą - bardzo mi przykro muszę - profilaktycznie - zablokować, gdyż niedawno pozyskanych "zaufanych" potraktowałam na zasadzie rewanżu w myśl przysłowia o "Kubie i Bogu".
No i zabrzęczały zardzewiałe nożyce.
avatar
Niech się święcą dyscyplina i koszary? Oto manifest kocura z kompletnie niewiarygodnym przekazem. Kot z założenia jest patentowanym indywidualistą, gdyż chadza wyłącznie własnymi drogami. Wyobrazić sobie go w mundurze i w armii nie sposób. Tekst przeładowany metaforami z trudem dźwiga ciekawe przesłanie.
© 2010-2016 by Creative Media