Go to commentsWiadomość dnia
Text 100 of 255 from volume: Limeryki dolnośląskie - ciąg dalszy
Author
Genrehumor / grotesque
Formepigram / limerick
Date added2015-03-31
Linguistic correctness
Text quality
Views3892

Wiadomość dnia


Pewien poseł w parlamencie

myślał wciąż o sakramencie

zadanej pokuty,

bowiem był wyzuty

z zasad, w które wierzył święcie.


30.03.2015 r.

  Contents of volume
Comments (13)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Gdyby naprawdę wierzył
w sakrament pokuty
to nie byłby z zasad wyzuty

Nie miałby mentalności Kalego :)

Limeryk, satyra, ale problem poważny. Świetnie to napisałeś, Janko :)
avatar
O jakim pośle mowa ?
avatar
Bo jeśli chodzi o Kamińskiego
To widzę problem Kalego
Tylko u Sędziego.
avatar
Odpowiadam na pytanie. Immanentną cechą każdej formy twórczej ekspresji jest niedookreślenie, czyli danie odbiorcy możliwości wielorakiego jej odczytywania. Każdy tworzący liczy bowiem na inteligencję odbiorcy, więc sposobu interpretacji nie powinien nie tylko podpowiadać, ale nawet sugerować. Tyle moich wyjaśnień.
Dziękuję za wszystkie wypowiedzi.
avatar
Tak to jest
nie tylko z posłami.
Kali się kłania posłowi,
a sąd nierychliwie
ale sprawiedliwie się wysłowił.

Fraszka świetna, ale do tych "wyzutych" i tak nie dotrze. "Po trupach do celu" - oto ich dewiza.
avatar
Pokuta, którą się odrzuca. Bardzo ciekawie brzmiący tekst.
avatar
Janko, zazdroszczę Ci umiejętności doboru słów i tematów. Brawo!
avatar
Niestety ja nie oceniam pozytywnie wiersza - niezależnie od przekazu i interpretacji zdarzenia. Słowo pokuta i sakrament są nieadekwatne i niestosowne nadto rym ,pokuty - wyzuty też nie lśni.
A co do meritum - to ten chłopak który reprezentował polskie sądownictwo w roli sędziego jest ignorantem i sprzecznie orzekał wobec wcześniejszych wyroków.
Nadto taka sprawa jest nadzorowana przez prokuraturę i sędziego - więc była zgoda. Czyli wyrok polityczny i dobitnie świadczy o fatalnym stanie praworządności. Dla mnie to oznaka jej braku. Czas uświadomić sobie że rządzą nami mafie . Proszę przypomnieć rozmowę ,, kurwa Grzesiu co ty kurwa Bolek to załatwi " - coś w tym stylu. Nie rozumiem jak możecie ufać mediom i tej łajdackiej POrtii. Jest to dla mnie niezrozumiałe jak można bandytom ufać . Wstyd.
avatar
Tak, wstyd! Wstyd, że Pan tak naiwnie, a może nawet prostacko, uprawia swoje politykierstwo i próbuje wciągać w nie inne osoby. Współczuję też Panu, że Pan tak okropnie się męczy w swoich urojonych i niespełnionych ambicjach. I proszę bardzo o niepróbowanie wciągnięcia mnie w te niskie gierki. Nie uda się to!
A komu ufam, to już wyłącznie moja sprawa i wszystkim wara od tego. Nikogo też nie będę nazywał łajdakiem i bandytą, co Panu wyjątkowo łatwo przychodzi. Rzeczywiście, to wstyd!
Mam nadzieję, że będzie to już ostatnia wymiana zdań między nami. Liczę na to!
avatar
idąc w posły musiał wiedzieć
że pokuta tyczy niedziel
reszta dzionków
jest dla pionków
sumę niedziel cza odsiedzieć

jak się uśmiechnęła i zainspiruję, to znaczy, że limeryk przedni. Twój jest.

sam
avatar
Bardzo dziękuję za komentarze, szczególnie za te merytoryczne, a takich jest zdecydowana większość.
Mam też nadzieję, że wszelkie próby niskopoziomowego politykierstwa nie będą podczepiane pod moje wypowiedzi, bowiem dyskusja na takim poziomie, a właściwie poniżej poziomu zerowego, po prostu mnie mierzi.
avatar
Wiara czyni cuda!

Nawet wyzucie z zasad temu nie przeszkodzi - taka jest ta wiadomość dnia (patrz tytuł)
avatar
Kto z zasad wyzuty,
Temu groźba cykuty,
Nakaz pokuty -
I won! do Workuty!
© 2010-2016 by Creative Media