Go to commentsZapóźnienie
Text 2 of 2 from volume: tęsknota
Author
Genrepoetry
Formpoem / poetic tale
Date added2015-04-10
Linguistic correctness
Text quality
Views2753

Zapóźnienie


Uwiodła go jesień z brzaskiem zimy 

i tak się zachwycił rdzą i chłodem, 

że wiosna  przeszła, jakby niebyła; 

w końcówce lata zatęsknił do niej.


.

  Contents of volume
Comments (6)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
piorko

tak sobie te kobiety wyobrażam, jakby je mężczyzna malował. dał radę, pobudza wyobraźnię :)

a tak nawiasem, często stosuję pisownię łączną (bo lubię) "niebyła", miło, że nie tylko ja mam takie lubienie

sam poranny
avatar
Tak tęsknił za jesienią, jak ja za normalnością na tym portalu. Cieszę się, że są przynajmniej jej namiastki.
Co zaś tyczy pisowni, to Piórko napisała jak najbardziej poprawnie. Niebyła, czyli nieobecna, której nie było. A właśnie "nie było" należy bezwzględnie pisać rozdzielnie. I, Samuelu, nic tutaj nie ma do lubienia, takie są reguły pisowni.
avatar
janko :)
nie polemizuję z poprawnością językową, rzeczywiście tak jest jak mówisz. "Niebyła" jako przymiotnik i "nie była" jako czasownik. Niemniej lubię tę przymiotnikową formę świadectwa nieobecności. Wydaje mi się rzadko używaną, a jest tak ślicznie poetycka.

sam
avatar
Sam, Janko, bardzo Wam dziękuję za komentarze i oceny :)

Tak, lubię tę formę przymiotnikową i taki był zamysł - "niebyła" czyli nieobecna :)


.
avatar
... i tak cztery pory roku
rytm życia wciąż zmieniają.
Raz zachwycił się chłodem i rdzą,
innym razem zatęsknił za nią.
avatar
Dziękuję, Hardy za oceny i rymowany komentarz :)

Ale z moim peelem było trochę inaczej. Tak bardzo zachwycił się jesienią (tą późną na progu zimy, kiedy bure badyle, rdza i chłód), że wiosna przeszła mu koło nosa, niezauważona i dopiero w końcówce lata przypomniał sobie o niej (wiośnie) i do niej zatęsknił, a nie do rdzewiejącej i chłodnej jesieni :) Dlatego "Zapóźnienie" :) :) :)
© 2010-2016 by Creative Media