Go to commentsWiesiu powiedział
Text 36 of 37 from volume: Z chwilą na chwilę
Author
Genrephilosophy
Formprose
Date added2015-07-15
Linguistic correctness
Text quality
Views2158

Wiesiu powiedział, że wziął rozwód z komputerem, ale powiedział też, że już wkrótce będzie musiał przeprosić się z komputerem, bo komputer jest pewniejszym powiernikiem niż są ludzie dla ludzie, a przecież to niemożliwe, czyli absurd. Ale czyż absurdem nie jest to, że najtrudniej znaleźć człowieka pośród ludzi. Widocznie wszelkie poszukiwania, tzn. czego by się nie szukało trzeba zacząć od szukania siebie w sobie, czyli człowieka w człowieku. Ale to nie wszystko, bo Wiesiu powiedział, że ludzie, jacy by nie byli są tylko ludźmi i nie inaczej jest z komputerem, chociaż sam w sobie komputer nie potrafi jeszcze tak wysoko się nosić, ani płaszczyć jak człowiek. I Wiesiu powiedział, że przynajmniej trzeba się modlić o to, żeby wszystko, co nie jest absurdem było chociaż paradoksem. A jeżeli wszystko, co się z człowiekiem dzieje jest stanem umysłu, no to kimże jest człowiek, choćby o największym sercu i największej wierze; oczywiście poza tym, że człowiek kim by nie był jest przede wszystkim cudem, wybrykiem, wyjątkiem. Pytanie tylko, czy bardziej natury, czy bardziej zbiegu okoliczności, jeśli to nie jedno i to samo.

  Contents of volume
Comments (8)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Nie tylko Wiesiu miewa takie dylematy... ;)))

Serdecznie bardzo :-)))
avatar
Żadnych rozwodów, ani z komputerami, ani z ludźmi.
avatar
nie ma co ukrywać, że te moje przemyśliwania lepiej się zaczynają niż kończą :)
avatar
Sądząc po tym co się dzieje w świecie, to człowiek jest i cudem i wybrykiem i tym wszystkim co pośrodku. A skoro my sami tworzymy maszyny...to ...resztę sobie sam dopowiedz:) Póki co ja się nie rozwiodę z nikim i niczym :)
avatar
Lepiej było przeczytać późno, niż wcale...
avatar
Nie wiem,nie wiem,czym jest człowiek,może tylko człowiekiem z całym inwentarzem zachowań?No a co do komputera to jest przedmiot,który uprzedmiotawia ludzi na komputerowców.Zapach więc nie istnieje,jesteś askawin dla mnie zwykłym robotem albo robo-kopem i nikim więcej,chyba,że porozmawiamy tak samo,to okaże się,że jesteś takim samym człowiekiem,ale kim dla mnie,to już bez zapachu,uczuć,czy realnych gestów nie wiadomo.
avatar
Dobrze niegłupi Wiesiu to powiedział.

Wszystko, co robi człowiek, jest stanem jego umysłu.

/cytat z pamięci/
avatar
/w miniaturze filozoficznej brzmi to dokładnie tak/

wszystko, co się dzieje z człowiekiem, jest stanem jego umysłu
© 2010-2016 by Creative Media