Go to commentsNic tak skutecznie
Text 16 of 40 from volume: Otwarte wrota Sezamu
Author
Genrehumor / grotesque
Formprose
Date added2015-08-14
Linguistic correctness
Text quality
Views2073

Nic tak skutecznie nie rozgrzesza, jak pieniądze. Pewnie na tej samej zasadzie, co nic nie bierze się z niczego. No i człowiek wszystko robi, chociaż przeważnie nieświadomie, żeby mieć to, co tak czy inaczej otrzymuje. Tylko że, ile by nie mieć, jak mieć tyle, żeby tym, co się ma móc zawsze chętnie się podzielić. A że dla jednego to jest jak najwięcej, a dla drugiego jak najmniej… Kiedy nawet równo, to nie jest po równo. I to z relatywizmem i bez relatywizmu, a przynajmniej bez wypełniania (na co komu potrzebnych) rubryczek.

  Contents of volume
Comments (3)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Pieniądze podobno szczęścia nie dają, to pierwsze; po drugie: nie śmierdzą :]

Czy nie śmierdzą? Przed laty śniła się mojej [także już nieżyjącej] Mamie Jej zmarła sąsiadka, która przeelegancko ubrana przekładała pomiędzy g*****i stosiki banknotów. Pani ta siedziała nad okropnym ściekiem i sprawiała wrażenie udręczonej.
Proponowała raz i drugi, aby Mama wzięła sobie część tych walorów, gdyż jest ogromnie zmęczona.
Mama jednak osobliwie niczego z tych bogactw nie chciała.

Śp. Halina odeszła nagle, w wieku niespełna 42 lat. Całe życie miała głowę do interesów, nie zawsze legalnych.

Kiedy Mama opowiedziała mi swój sen, wówczas przypomniałam sobie lekturę pism szwedzkiego mistyka z XVII wieku Emanuela Swedenborga. Mama Swedenborga nigdy nie czytała ani nawet nie wiedziała, iż ktoś podobny istniał.

Powyższy tekst - chyba mimo woli - nawiązuje i do rozważań Pana Pastora, i osobliwego snu mojej Mamy :)

Bardzo serdecznie :)))
avatar
tyle odniesień, nie wiem co powiedzieć :)
avatar
Powinny istnieć cenniki: co należy za wszelką cenę?
Stanisław Jerzy Lec

Pozdrawiam :)
© 2010-2016 by Creative Media