Go to commentsZłodziej Poldek chce kraść dalej
Text 92 of 131 from volume: Fobie filie
Author
Genrepoetry
Formepigram / limerick
Date added2015-10-22
Linguistic correctness
Text quality
Views1945

Podły złodziej Poldek ze wsi Afera

na rabunek wielki znów się wybiera.

Ręczy za niego gość z ekranu,

więc mu wierzą stada baranów.

Wieś pozwolą całkiem okraść do zera.


2015.10.22


  Contents of volume
Comments (11)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Pocieszające jedno: według Ps 113 (Wlg 112) w tłumaczeniu Franiszka Karpińskiego: "On ubogiego z nędzy wyprowadzi, / I z książętami na krześle posadzi..." oraz Magnificat`u [w tym samym poetyckim przekładzie]: {On] Bóg:"...bogaczów z torbą puścił i nędznie rozproszył..."

Śp. Jan Kulczyk był nieformalnym jedynowładcą III RP.

Był, a reszta? Zob. Magnificat. Dlatego i "Złodziej Poldek" niech tam dalej sobie kradnie... Bo jeśli nie spotka go los właściciela Prokomu, to los śp.Jana Kulczyka ma w kieszeni niczym "Amen w pacirzu" ;-)))

Nie tylko zresztą on ;) My wszyscy...

Bardzo życzliwie :)))
avatar
Czy metody władzy PRLu muszą ciągle być w użyciu?
Bezczelność Poldka przekroczyła już wszelkie granice -
"by żyło się lepiej..."
To wszystko wina grubej kreski niestety.
Mam nadzieję, że w niedzielę Polacy pokażą, że nie dali się znów omamić.
avatar
Limeryk świetny i jak najbardziej na czasie. W oryginale proponuję jednak drobny szlif. Każdy złodziej jest podły, więc by uniknąć tego swoistego pleonazmu, sugeruję słowo "podły" zamienić na "pewien". Z podobnych względów sugeruję zmianę słowa "całkiem" na "znowu". Bo skoro kradnie do zera, to znaczy, że całkiem. To takie drobne idem per idem. Sugestie te nie umniejszają jednak walorów limeryku.
avatar
Ten portal powinien się nazywać Polityxo, bo jest strasznie monotematyczny.
Jestem poszukiwaczem poezji, niekoniecznie w polityce.
Przepraszam, że akurat pod Twoim tekstem.
avatar
O to właśnie chodzi - żeby okraść bezboleśnie.
avatar
Dobry i na czasie limeryk. Dobrze, że już niedługo wybory, może i Publixo odetchnie :)
avatar
Dziekuję za komentarze.
Janko, mogłem napisać: "POdły (...) POldek" :)
Postscriptum, nie trzeba przepraszać.
Ja wrzucam swoje klecirymki dla równowagi. Z drugiej strony wesołe towarzystwo samo daje powody i zachęca do pisania o nich:)
avatar
Gwałtu, rety, co się dzieje?!
W Polsce mafie i złodzieje??
W Niepodległej i wyśnione
Al Capone z Vito Corleonem?!
avatar
Chce kraść Poldek,
Jasiu, Radek, Władek??
Nie nad Wisłą to przypadek.
Kradnie Fela, kradnie Mela,
W świątek, w piątek, po niedzielach :(
avatar
Chce kraść Poldek dalej
Twe sobole, jej etole,
Drogiej pani szale?!
Nośmy włosienice,
Na maskach przyłbice!
Wnet przeminie Poldka szalej.
avatar
Nie znamy na świecie takiej formacji politycznej, która by na szczytach władzy nie kradła! Od zamierzchłych czasów po czasy współczesne wszyscy potężni złodzieje świata żyją kosztem całej reszty uczciwych obywateli.
© 2010-2016 by Creative Media