Go to commentsW drodze
Text 8 of 42 from volume: Uchwycić chwile...
Author
Genrepoetry
Formpoem / poetic tale
Date added2015-10-23
Linguistic correctness
Text quality
Views2120


A gdybym tak mogła atramentem nocy,

przemalować łąki, usiać srebrną rosą.

Porozpieszczać myśli aksamitną ciszą,

pójść za marzeniami, gdzie nogi poniosą.


Poświatą księżyca wygnać z duszy cienie,

a serce uprosić, by nie skamieniało.

Przeniknąć po dreszcze energią wszechświata,

by to, co przygniata, pyłem się wydało.


Poczuć nagle siłę nieskończenie wielką,

podźwignąć niewiarę, gdy bliżej do nieba.

Potem zamknąć w dłoniach mądrego anioła,

abym zaufała, że wierzyć w coś trzeba.


Rozhuśtać tak gwiazdy, aż sypną iskrami.

Spoglądać jak deszczem, spływają w przestrzeni.

Gasnąc bezimiennie, rozświetlają drogę,

którą muszę przebyć, chcąc siebie odmienić.


Stąpam bezszelestnie, by nie zbudzić ciszy.

Wśród mlecznych bezdroży nadzieja daleka.

Lecz pewność mam wielką, że tam, dokąd zdążam,

u bram mego raju, ktoś dawno już czeka.



foto: net



  Contents of volume
Comments (8)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Możesz, na pewno możesz, a przynajmniej poprzez swoją piękną poezję. I dlaczego piszesz, że nie znosisz i nie znasz zasad interpunkcji? W tym wierszu jest niemal wzorcowa, a będzie wzorcowa w całej krasie, gdy przecinek w drugim wersie czwartej strofy cofniesz o dwa miejsca, czyli wstawisz przed "jak".
avatar
Tak przecudownie malujesz klimaty piórem, że aż chce się mówić - proszę, nie zmieniaj siebie. Pośród gwiazd wielu, co na nieboskłonie świeci, Jesteś pierwszą, jak myślę, co lubią poeci. :)
avatar
Mam małą pewność, czy wielka jest większa od mojej, bo, całkiem hipotetycznie, gdyby tak było, moja stałaby się niepewnością:P
Poza tym, pewnie sam lepiej nie wstawiłbym interpunkcji.
Całkiem na koniec dopowiem tylko - pięknie:)))
avatar
Za P.S. ;-))) Bo jest przecież miło (niekiedy) oprzeć się na czyimś męskim krytycznoliterackim ramieniu :P

Serdecznie :)))
avatar
Bardzo na tak, czytam z przyjemnością. Odważyłaś się na interpunkcję - brawo! Może kiedyś i ja :)
avatar
W natłoku i ostatnio "niedoczasu wolnego czasu" z przyjemnością przeczytałem ten wiersz.

PS.do Janko - czy w ostatnim wersie ostatniej strofy jest potrzebny ten przecinek?
avatar
Hardy, masz rację. Przeoczyłem. ten przecinek jest zbyteczny.
avatar
Pięknie dziękuje za poczytanie i ciepłe słowa. Miło, kiedy pod wierszem jest rzeczowa i spokojnie jednocześnie. Wtedy o wiele lepiej przyswajać dobre rady fachowców. Każdy z nas ma swoje poglądy na warsztat. Ja skłaniam się do opinii Aje. Uczyć się od innych, doskonalić warsztat ale wszystko w we własnych granicach:) Kiedy warsztat zdominuje moje pisanie...umilknę.Pozdrawiam serdecznie :)
© 2010-2016 by Creative Media