Go to commentsCI Z ALEPPO
Text 255 of 255 from volume: A kiedy mi życie dopiecze
Author
Genrepoetry
Formpoem / poetic tale
Date added2015-10-29
Linguistic correctness
Text quality
Views2799

Moim przyjaciołom,

Saad-owi, Imen-owi, Osamie - dedykuję.



CI Z ALEPPO


dłoń się w dłoni zanurzyła wzrok we wzroku

poszukuję angielskiego - obraz przeciąć

nieufności - ot przypadek zbliżył przęsła

sympatycznym `nice to meet you` my z Aleppo


chciałem błysnąć `Made in Poland` lecz się szczęki

zacisnęły język umknął do tchawicy

no bo jakże imponować pochodzeniem

kiedy większość (wstyd się przyznać) po prawicy


wspólnie w Alpy - przeżuwają czworonogi

krajobrazu płaszcz się ścieli - gdzieś szczekanie

jesteś pewien? Drogi Ojcze - owszem czterech

bez muszkietów - z tym że większość Muzułmanie


zanim iPhone przebył z trudem Europę

wyczarował śniade buzie dotknął Syrii

pękła czasza wychmurzona w odpowiedzi

roztrwoniłem wszelkie fobie smog Bastylii



  Contents of volume
Comments (16)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Wiersz nie jest mądry - jest wręcz totalnie naiwny.
Autor powtarza manipulację medialną bez najmniejszej analizy.
Nie widzi o zgrozo że Niemców pomału jest coraz mniej w ich kraju. Nie chcę więcej przytaczać oczywistości i ............ itp.
avatar
Analizuj swoje uczucia prymitywny pantofelku, ja tego nie potrafię.
avatar
Mamy podobne zdanie o sobie .
Któryś z nas zapewne ma rację .
avatar
Wiersz typowo propagandowy, zupełnie jak ta śpiewana przez Chór Czejanda w latach pięćdziesiątych ubiegłego wieku piosenka o "Trzech przyjaciołach z boiska".

Stale będę powtarzać: inaczej wygląda uchodźca, który z przyczyn od siebie niezależnych szuka schronienia u obcych i jednocześnie stara się nie być dla tych obcych ciężarem, inaczej...
- za co oberwały mi się od autora najrozmaitsze plugastwa.

2 tygodnie temu opowiadała mi znajoma Niemka z Halle a. Saale jak to miasto oddało do dyspozycji migrantów bardzo przyzwoity hotel w samym centrum.
Najpierw przechodnie oglądać sobie mogli w każdym z okien suszące gacie. Później już zaczęli omijać owo miejsce jak najszerszym kołem.
Nowi użytkownicy powykręcali bowiem muszle WC i załatwiają się teraz wprost do dziur-syfonów oraz wanien...

Nie mam nic przeciw miłym panom z Aleppo, mam bardzo wiele przeciw bezwzględnym handlarzom ludźmi oraz terrorystycznym zapędom fanatycznych mułłów oraz ich janczarów.

Punkt widzenia równa się punktowi siedzenia. Może więc nie zawsze Rozar miewa rację, jednak pierwotniakiem-eugleną, to on na pewno nie jest.
avatar
Bardzo dobry wiersz Luciusie. Zaraz pomyślalam o filmie " Aleppo notatki z ciemnosci ". To dokument bardzo wysoko oceniony na festiwalu w Pradze.
W wersie z iphonem posypał się rytm bo jest o jedną zgloskę mało. Pozdrawiam serdecznie ☺
avatar
Przejmujący. Tragedią jest brak empatii u tych, co to tak afiszują się ze swoją miłością do bliźniego. :)
avatar
Wszystkie tezy które stawiałem polityczne i moralne są potwierdzone lub z czasem potwierdziły się w ustach filozofów.
Bywało tak że stawały się nawet swego rodzaju odkryciem intelektualnym. Zapewne też i podejście do pogardy z czasem się zmieni -- jako podstawowe prawo ofiary wobec prześladowcy. Itp.

Podobnie sprawa się ma z uchodźcami.
- Byś mógł Marcusie się odnieść do tak ważnego w skutkach procesu powinieneś również zająć stanowisko wobec:-
- wielotygodniowych rozruchów we Francji ( pamiętne palenie samochodów )
- ogrodzonych prądem osiedli białych w RPA przed powszechnym barbarzyństwem czarnych
- lub prześladowaniem Chrześcijan w liczbie do 2000r. 100 000 rocznie zamordowanych a teraz znacznie więcej bywa pow. 300 000 ludzi tylko w czasie jednego roku. Toż to holokaust na naszych oczach.
I w wielu innych ważnych problemach które jako oceniający powinien przerobić i się ustosunkować z własnej ciekawości.

Ty jednak nie podjąłeś tego trudu oceny procesów które tak mocno zmieniają kraj w którym żyjesz !!!!
Ba !! nie zabiło ci mocniej serce na wieści o chrześcijanach mordowanych i wypędzanych na początku wojny. Nie zabiło bo nie wiedziałeś- bo się nie interesujesz- bo propaganda milczała .
A gdy tuba medialna zaczęła pokazywać szopkę z uchodźcami ( akcja mająca wszelakie cechy zorganizowanego działania) to ty jak echo POWTARZASZ !!! POWTARZASZ ZA TELEWIZOREM.
Uznałeś też o dziwo !!! że masz prawo oceniać prawicę że jakoby nie ma empatii bo nie chce wpuszczać do swego kraju uchodźców. Bzdura następna.
avatar
Atram, adk, kaska137,

mój optymizm (mimo wszystko) to niezachwiana wiara (także w ludzką wrażliwość), której jesteście wspaniałym przykładem. Wasze wiersze, potwierdzają Waszą wrażliwość. Dziękuję.

Atram, rzeczywiście, doliczyłem się 13-tki. Spróbuj "z trudem" jednym tchem :)
avatar
Dobra Luciusie...płuca mam spore
avatar
Wiara w ludzi ! słusznie
Moja córka też ma wiarę w ludzi kocha małe koty oraz kwiaty i zwierzęta a najbardziej te puchate.
Jest zdumiewające podobieństwo w pojmowaniu rzeczywistości . Proste acz szlachetne.
Nie powinienem oponować.
avatar
Nie wiedziałem, że wiersze rodzą wojny, myślałem, że odwrotnie...
Mnie się podoba, jest o czymś:)

lucius* nie wiem dlaczego 13*, w tym wersie jest 11 sylab. W wyrazie Europę* występuje dyftong czyli jest 3 zgłoski, co wprawnym okiem wypatrzyła atram*.

Pozdrawiam:)
avatar
"zanim iPhone przebył z trudem Europę"

Jakżeż się odlicza takie hieroglify?
Moje poczucie rytmu skłania się do:

"za-nim i-Phone prze-był z tru-dem E-u-ro-pę" = 12
2 2 2 2 4

jeśli: "z tru-dem", "z" wymawiamy łącznie
avatar
tak po naszemu:)

za-nim-i-fon-prze-był-z tru-dem-Eł-ro-pę = 11

Europa to dyftong eu* czyta się jak eł* stąd 3 zgłoski
avatar
Widzę, że nie tylko ja mam skłonność do łapania się na "Europę";)
Co do racji - czas pokaże...
avatar
Jaka to wolność w tej cudownej naszej nadwiślańskiej demokracji, jeśli nie możemy mieć, broń Boże, WŁASNYCH poglądów i SWOJEGO punktu widzenia a koniecznie te inne - cudze?! Wciąż ab ovo i dookoła Wojtek uniformizuje się nas, przystrzyga i przycina, jak Chińczyków w Królestwie Mao, i od nowa uczy jeść nożem i widelcem! Dlaczego nie możemy SAMI wybierać sobie swoich przyjaciół - i z nimi chodzić nawet w Alpy?!
avatar
Miło, że odkurzasz moje dawno zapomniane teksty :)
Po nadwiślańskiej demokracji nie pozostało prawie śladu, ale jest mi wszystko jedno. Nie wybieram się do kraju na emeryturę.

Moi kumple z Aleppo mają się dobrze, chociaż rozpierzchli się po Niemczech :)

Dziękuję że czytasz i komentujesz :)
© 2010-2016 by Creative Media