Go to commentsZA WOLNOŚĆ NASZĄ - NAIWNOŚĆ WASZĄ
Text 132 of 236 from volume: Sami swoi
Author
Genrepoetry
Formpoem / poetic tale
Date added2015-11-16
Linguistic correctness
Text quality
Views2503

ZA WOLNOŚĆ NASZĄ - NAIWNOŚĆ WASZĄ


niech się święci demokracji `folwark zwierząt`

narodowy twór szaraka i chomika

szczurzy ogon? komu jeszcze gruba krecha

bicz z marchewki oto aura następnika


drży murawa oczy w niebo czyżby piorun

żółknie zieleń skomli pilot zmieniam stronę

pędzą światła setki świateł klęka miasto

lecz dlaczego Chryste?! moje przestrzelone


przykleiła się do Wisły kawaleria

niech się winni zabawiają w `Don Kichota`

bicz z marchewki oto oręż następnika

niech się święci demokracja - rygluj wrota!!!


  Contents of volume
Comments (15)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Drodzy czytelnicy, nie będę pisał o motylkach i krasnoludkach, kiedy za oknem zawierucha. Kto...niech nie czyta!

Do dzisiaj, nie mogę uwierzyć i nie wiem, jakiego przymiotnika użyć, aby skomentować (nie samą wypowiedź) ale moment w którym Konrad Szymański (przyszły, polski minister ds. europejskich!!!) otworzył japę.

Drodzy PiS-kacze lub PiS-korze,
gdziekolwiek jesteście, przestańcie miauczeć, szczekać i obwiniać wszystkich dokoła. Zamknijcie się w Budzie-peszcie ze swoimi "od szabli i od szklanki", przygarnijcie chętnych Szwejków i wynoście się z Europy!
avatar
Dobre, Martinie!


Pozdrawiam :)
avatar
Martinie, PiSkorowska i PiSkorzyńska strategia nie dorasta do pięt rozważnej taktyki Szwejka. A Szymański? Niech będzie szy- albo też -mański.
avatar
Głośne myślenie ;)
avatar
Właśnie Martinie byłem ciekawy jaka jest twoja oraz Niemców wokół ciebie reakcja poparyska ?

Teraz widzę. O zgrozo !!!!!!!!!!!!!!

Marcusie ,piórko ,raenogodtamer , janko , medicus ,- dzieci drogie - na litość Boską - co z wami się stało?

Kto wam oczy tak zamknął - i uwierzcie mi że naprawdę płakać mi się chce .
Idę drzeć szaty !
Ale to nie pierwszy raz jak zachód zgłupiał - kiedyś nawet Mickiewicz opisał- wypisz wymaluj- Niemca i Francuza .
avatar
Bardzo dobrze zapisane.

Prawda czasu, prawda nowego rządu.

Kiedy słyszałem tego Szymańskiego... czy on naprawdę wierzy, że współcześnie można się zaryglować na zasadzie "moja chata z kraja"?

Aleśmy się doczekali "polityczków". Jedyne, co widzę w tym pozytywnego, że po niedługim czasie wielu ludziom opadną łuski z oczu.
avatar
Spodziewałem się gromów, a świeci słońce.
Dziękuję Wam, za to, że warto :)
avatar
Martinie -w 2050 roku zapewne nas już nie będzie. a to niedługo już .
Emigranci z państw islamskich będą wówczas większością .
Emigranci z racji na kulturę nie przyswoją sobie laickości która obecnie dominuje .
Państwa zachodu chcą czy nie ,-staną się islamskie.
Teraz widać już próby narzucania zasad ich wiary -oraz uległość lokalnych władz.
Patrole islamskie w Londynie , Berlinie lub niedostępne dzielnice w Sztokholmie.
Ty i tobie podobni nie widzą i widzieć nie chcą zwiastunów przyszłości.

Wiara islamska nie potrafi funkcjonować w demokracji gdyż jest ideologicznie sprzeczna - TO NIE MOŻLIWE !!!

Współcześni Niemcy dzieciom swym zostawią piekło.
Patrz zbrodnie i masowa ucieczka białych z RPA .

To co piszesz nie budzi wściekłości tylko smutek .
avatar
Jak lawina otępienia której nie da się zatrzymać
avatar
Twoja wizja - masz prawo.

Nie odmawiaj wolności wypowiedzi ludziom, którzy myślą inaczej, Martinie, bo to już przegięcie.

Polska w Europie i geograficznie i historycznie jest od zawsze, mimo że było wiele prób jej wymazania.
Po prostu choć raz może Polak będzie mądry przed szkodą.
Multi kulti, ubogacenie, czy jak to lubicie zwać, to są same problemy i cierpią na tym wyłącznie autochtoni.

BTW Czy Niemcy nadal kochają swoją kanclerz?
avatar
Zapomniałbym: Co takiego strasznego powiedział Szymański, bo nie potrafię się doszukać? Rozumiem oburzenie na JKM po słowach o "śmieciu ludzkim", tu jednak nic takiego nie miało miejsca. Czy oburzenie wynika z tego, "bo co powiedzą na zachodzie"? Czy może, "bo redakcja tak twierdzi"?
avatar
To tak wyczytane podczas wietrznej nocy:

http://niezalezna.pl/72987-medialna-intryga-peka-w-szwach-zagranica-chwali-postawe-polski-wobec-imigrantow
avatar
"Drodzy PiS-kacze lub PiS-korze,
gdziekolwiek jesteście, przestańcie miauczeć, szczekać i obwiniać wszystkich dokoła. Zamknijcie się w Budzie-peszcie ze swoimi "od szabli i od szklanki", przygarnijcie chętnych Szwejków i wynoście się z Europy!"

Martinie, Europa jest jedna, dlatego naprawdę nie mam się dokąd wynosić, bo jestem u siebie ;-)))

Tak jak Ty, pod geograficznym względem - EURAZJI :p
avatar
Martinie, więc znowu zręcznie, zgrabnie, emocjonalnie, aktualnie.
avatar
Za wolność naszą
i
naiwność waszą (patrz nagłówek) - to koniunkcja
i
przy okazji toast.

W cieniu dalszych poetyckich rozważań kryje się tak naprawdę JEDNO przesłanie - alternatywa:

EMIGRACJA... albo DREPTANIE W MIEJSCU:

albo walczysz o swoją wolność

albo wspierasz naiwność innych
© 2010-2016 by Creative Media