Go to commentsReduta Kaczora
Text 3 of 7 from volume: miniatury
Author
Genrehumor / grotesque
Formepigram / limerick
Date added2015-12-02
Linguistic correctness
Text quality
Views2044

nam przeklinać nie kazano - ale będę pisać śmiało

spojrzałem na parlament setki pisowców grzmiało

argumentów bzdurnych ciągną się szeregi

sejm głupotą pisowską wypełnion po brzegi

i widziałem ich wodza co za pleców palcem jeno skinął

i tym jednym skinięciem śedziów se owinął

a spod ław poselkich z butów wciąż wyłazi siano

K....a! muszę przeklnąć choć nam nie kazano.


  Contents of volume
Comments (22)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Nie lękajcie się - rzekł wódz do pokonanych,
mścić się ja na Was nie mam za co
aczkolwiek niektórzy z przegranych
głową swą ryżą zapłacą.

Miłujcie więc bliźnich swoich
modły wznoście do Boga
a gdy lewak w twym progu stoi
kop go ile sił masz w nogach.

A ponadto już od czasów " Jezuska"
wszystko co złe i podłe
to wina "herr Tuska"
avatar
Chyba miało być sędziów, a nie śedziów. Ale mimo to jest super. Oby tylko krwawa ręka sprawiedliwości pisowej tutaj nie wkroczyła.
avatar
janko, czeski błąd, szkoda, że już nie mogę poprawić, ale ważne o co biega :)
A jakby przyszli, niech przyjdą, to wyrecytuję im wiersz, którego nas w szkole uczono:

Bo jest życie piękniejsze, nowe,
i żyć warto, i umrzeć warto!
Trzeba nieść, jak chorągiew, głowę,
świecić piersią kulami rozdartą,

trzeba umieć umierać pięknie,
patrzeć w lufy wzniesione śmiało!
Aż się podle zadziwi i zlęknie,
aż umilknie łoskot wystrzałów!
avatar
Cóż tu pisać. Dobry tekst, chociaż niektórzy Ci go pewnie nie wybaczą. ;) Pozdrawiam. :)
avatar
tekst jest na tyle dobry, na ile jest prawdziwy.
PiS to mroczna strona naszej demokracji. Z miesiąca na miesiąc będzie tylko gorzej, a z czasem fanatycy pis będą budzić się z ręką w nocniku, ale niestety, wtedy będzie już zmieniona Konstytucja uznająca PiS za naczelną siłę narodu!
avatar
Niestety może tak być. Istnieje jednak nadzieja, że skończy się jak ostatnio i PiS się na tyle skompromituje, że przez kilka kolejnych wyborów będzie spokój, czego wszystkim życzę.
avatar
mają prezydenta, premiera, niepotrzebny im koalicjant, przeforsują wszystko w świetle prawa, którym będą manipulowali mając swój TK, za jakiś czas dowiemy się, ze kadencja sejmu trwa 8 lat, a prezydenta dożywotnio w myśl nowej konstytucji.
Wszelki rodzaju protesty pozaparlamentarne będą w świetle prawa zamachem na racje stanu, a więc nielegalne i surowo karane. Niestety, nie jestem optymistą.
avatar
Ciężko być tutaj optymistą. O tym, że PiS zamierza zmienić konstytucję, było wiadomo już przed wyborami. O innych zapędach tej partii również. Skoro naród polski (a w każdym razie spora jego część) ma jednak tak silne skłonności samobójcze, żeby wybrać tę partię, to niestety nie mam pojęcia, jak zareagować. Pozostaje mieć nadzieję.
avatar
Z przerażeniem oglądałem wczoraj tę sejmową farsę, by nie powiedzieć - tragedię. Pociesza mnie jedynie to, że prawie wszystko mam już za sobą.
avatar
Reduta - ostatnie miejsce do obrony...

Przechodzimy straszliwie przyśpieszony okres niszczenia Państwa przez Prawych i Sprawiedliwych. Jakże są zaślepieni w swojej nienawiści do nowych trendów w myśleniu. Nawet tu, na Publixo, można było zobaczyć obronę świętego Oficjum przez stronników PIS. Hańbą okryje się ten okres w naszych dziejach. Wraca Państwo Ludowe.
:)
avatar
Tak trybunał był ostatnią redutą obrony Platformy.
Większość stanowią nominanci z PO I mogli robić wszystko z ustawami PiS-u . Nawet teraz będą mieli większość.
Ale to już - Szach i mat :-)))))))))))))
Autorowi życzę by przypomniał łamanie prawa za kadencji PO. To dopiero było !!
avatar
Co do treści - wczoraj mieliśmy kolejną odsłonę "praworządności" w wykonaniu PiS-u. wszystko jest w tempie nie błyskawicznym, a, łamiąc zasady fizyki, w tempie szybszym od światła. Zaraz po północy prez.AD przyjął ślubowanie od wybranych wczoraj przez PiS ich "sędziów do TK". Zastanawiam się, jak będą się ci "wybrani" czuli za kilka lat w swoim środowisku.

Co do oceny - jednak wiersz traktuję jako roboczą wersję (wiem, wiem, historia toczy się błyskawicznie, czas się skrócił), potrzebna jest jego doskonalsza forma - różna długość wersów, średniówka skacze.
avatar
PiS zrobił to samo co PO z ustawą .
Tylko wcześniej nikogo to nie raziło - Bo co ! Platforma może a PiS nie ?
Trochę uczciwości - winien ten kto zaczął.
avatar
Rozarze, bardzo się cieszę, że zwyciężyło prawdziwe prawo, a nie uzurpatorskie Prawo i Sprawiedliwość. Przekonałeś się chyba, co potrafią Twoi idole. Nie potrafili nawet wydukać logicznie brzmiącego zdania. Nie potrafili też sformułować na piśmie swojego stanowiska. Może wreszcie otworzysz oczy.
avatar
Myślałem, że to takie proste - czytać ze zrozumieniem tytuł wiersza - "Reduta Kaczora". Jeden z komentujących ma z tym problem. :)

Są sytuacje, że słów brakuje.
I epitety też nie wystarczą.
I wtedy trzeba, niestety, przekląć,
Aby wykrzyczeć, to co się czuje.
:)
avatar
Przestraszył mnie ten wiersz.
Rzeczywistość okazała się jeszcze gorsza.
Prezydent ignoruje prawo i twierdzi, że stoi na straży Konstytucji. Na straży Konstytucji stoi nie on, tylko Trybunał Konstytucyjny. Poseł Terlecki twierdzi po orzeczeniu TK, że TK nic nie ma do uchwał Sejmu. Najpierw myślałam, że jest niedokształcony i potrzebuje informacji, których uczy się w liceum. Dopiero kiedy usłyszałam bardzo podobne słowa z ust marszałka Sejmu, dotarło do mnie, że chodzi tak naprawdę o zlikwidowanie Trybunału Konstytucyjnego i ustanowienie dyktatury PIS-u. Szykuje się żałoba narodowa.
avatar
Trzeba chyba osadzać kosę na sztorc i przygotowywać się do pospolitego ruszenia.
avatar
W kilka dni obecny prezydent AD złamał Konstytucję po raz czwarty. To bezwzględnie kwalifikuje się pod Trybunał Stanu. Oczywiście w następnym Sejmie, bo pod TS kieruje Zgromadzenie Narodowe.

To już jest gorsze niż w autorytarnej, sanacyjnej II RP. Łącznie z szarą eminencją.
avatar
Mamy prawdziwy Po Pis pisowców,tylko,że te ich teczki pozakładane bodajże w IV RP,co już było żenujące,mogą się rozpaść na nic nie znaczące karteczki,jak partyjne ulotki.
avatar
Pierwowzór "Reduty Kaczora" - to znana wszystkim ze szkolnej ławki mickiewiczowska "Reduta Ordona", w której znajdujemy opis starcia rosyjskiej nawałnicy /"dwieście harmat grzmiało"/ z garstką obrońców Warszawy we wrześniu 1831 r. w czasie powstania listopadowego.

W pewnym miejscu czytamy tam /w pierwowzorze/ takie oto słowa:

Gdzież jest król, co na rzezie tłumy te wyprawia?
Czy dzieli ich odwagę, czy pierś sam nadstawia?
avatar
Dyskusje na temat PiS c/a PO - i vice versa - jak to widzimy także tutaj u nas na publixo - są tak jałowe jak piaski Gobi, ponieważ nikogo niczego nie uczą.

Porozmawiajmy zatem o tym, co wszystkich nas tutaj interesuje:

o l i t e r a c k i c h walorach naszych tekstów.

Odczepmy się wreszcie /definitywnie i raz na zawsze/ od poglądów politycznych szan. Autorów i skupmy na walorach artystycznych tego, co mamy przed sobą - TU & TERAZ
avatar
Czym się te dwie "Reduty..." różnią? Przecież nie tylko czasami, nazwiskami bohaterów i nie tylko scenerią zdarzeń.

Czy ta dzisiejsza wersja to parodia? A może to pastisz?

Ordon przecież tak naprawdę wcale wtedy nie zginął, bo to nie on wysadził nacierających Moskali wraz z redutą w powietrze
© 2010-2016 by Creative Media