Go to commentsMiłość jest nudna
Text 37 of 39 from volume: uroczysko
Author
Genrephilosophy
Formprose
Date added2015-12-14
Linguistic correctness
Text quality
Views2140

Najbardziej namiętna miłość jest nudna wobec namiętności do polityki. I nawet jeśli ktoś ma wątpliwości, to nie mnie licytować się tu okrucieństwem jednej i drugiej namiętności. Z racji wieku mogę tylko dodać, nawet jeśli i tak bardziej spekuluję niż wiem, że wcale nie jest tak, jakby myśleć, że jest jedna namiętność, która tylko z czasem przechodzi w drugą. A która w którą, to jest dopiero pytanie.

A czy jest taki znawca, wielbiciel, miłośnik, kto tak naprawdę zna drugiego człowieka, a nie wydaje się mu, że zna. A jeśli nie ma takiego, to znaczy, ni mniej ni więcej, tylko tyle, że człowiek, który nie zna samego siebie nie może znać drugiego człowieka. Nie wiem więc co jest dla kogo najważniejsze, ale wiem jakie ważnie jest mniemanie o sobie. A jaki ważny własny wizerunek, pewnie tym bardziej, im łatwiej komuś doprawić uszy.

  Contents of volume
Comments (9)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Nie sądzę,chociaż jakieś ziarno prawy tkwi gdzieś pomiędzy,kiedy ludzie zamiast się kochać,wychodzą na ulicę i manifestują.
avatar
Nie miłość, askawinie, a zazdrość. Do... i o... Szczególnie dla tej śmierdzącej, od przysłowiowych 12 miesięcy niemytym siedzeniem - polityki :p

Serdecznie :)))
avatar
Ty befano,jak coś powiesz,to :p:)))))można się naprawdę posmiać.Trafne riposty.
avatar
Zbyt miniaturowa jest ta miniaturka, by ocenić ją w kategorii prozy filozoficznej. Jednak jest w niej pewna myśl, dlatego w zakresie walorów literackich oceniam ją bardzo wysoko. Natomiast szkoda, że w dziesięciu wersach prozy znalazły się aż trzy błędy interpunkcyjne. Brakuje przecinków przed: nie może, co jest, jakie ważne. I za to minimalne obniżenie oceny.
avatar
gorzką pigułkę trzeba przełknąć, żeby tylko taką, bo co prawda, to prawda. a prawdą nie jest żadna półprawda, ani chciejstwo
avatar
Ciekawa logiczna miniatura.
Namiętności rodzą się i zmieniają :-)
avatar
Motto:

Człowiek, który nie zna siebie samego, nie może znać drugiego człowieka (patrz 2. akapit)

/choćby zjadł z nim beczkę soli/
avatar
Dlatego miłość jest nudna (patrz nagłówek).

Bo ile możesz zjeść tej soli, nadal nic nie wiedząc o swoim współbiesiadniku??
avatar
Jak możesz "poznać" kogokolwiek, /np. kogoś, kogo kochasz/, skoro sam SIEBIE nie poznałeś??

Nie wiesz, w co TAK NAPRAWDĘ wierzysz /jako katolik nie znasz fundamentów swojej wiary, nie znasz "Pisma świętego" ani katechizmu/, nie masz pojęcia, co potrafisz, czego się boisz, z czym się mierzysz, co wiesz, jakie są twoje priorytety, cele etc., etc.
© 2010-2016 by Creative Media