Go to commentsBrzoza 2
Text 77 of 240 from volume: Znak czasu
Author
Genrepoetry
Formpoem / poetic tale
Date added2015-12-19
Linguistic correctness
Text quality
Views2922

Przez styczniowe mro­zy wiat­ry

brnie pow­sta­niec wpół odar­ty

I o brzozę się opiera

A ta pniem go hoj­nie wspiera


Ona je­mu to­warzyszy

Ona sios­trą w leśnej ciszy

Zza niej strze­la do Mos­ka­la

Póki zgi­nie parę ra­zy go osłania


Więc po po­lach i po la­sach

Białych krzyży cała ma­sa

I na Łączce po­kazują

Gdzie Wyklęci się znaj­dują


Ja nie wierzę ! że zdradziła

Zaw­sze pniem swym nam służyła

Tam w Smo­leńsku pomówienie

Bez­pod­staw­ne os­karżenie


Dla po­zorów spek­takl po­kaza­li

Wbrew fi­zyce kłam­cy orze­kali

Bra­cia trwo­ga toż na wschodzie

Mor­do­wanie zno­wu w modzie


Co nap­rawdę się zdarzyło ?

Że to draństwo brzozę białą ! os­karżyło


  Contents of volume
Comments (7)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Wstawiam na próbę - i się udało :-)
avatar
To już się nudne robi,idąc tokiem myślenia logicznego,brzoza nie mogła rozbić samolotu,tylko odwrotnie,czego specjaliści z Bożej łaski nie zdążyli zauważyć przez ponad 5 lat.Aż się boję,co nastąpi,po brzozie?Może pojawi się wierzba albo klon?
avatar
Bardzo ładnie Rozarze, w końcu się wziąłeś za to:)
Prawda kiedyś wyjdzie na jaw...
avatar
(...) cóż bez Ciebie i nie tylko znaczy ten portal? Pomyślności i wytchnienia dzięki za utwór!
avatar
Aje - a jak tam film Gwiezdne Wojny - warty oglądania ?
avatar
Cieszę się, że dołączyłeś do grupki dźwiękowej, a nie jest to wcale łatwe. Kto ma inne zdanie niech udowodni, że potrafi lepiej!

Jak już kiedyś wspominałem, masz dobry głos i pojęcie o szarpaniu strun :) Przypominasz mi stare czasy. Byłem wówczas, jak Ty obecnie, a może jeszcze bardziej radykalny. 3-go maja 1982 wpadłem w łapy tajniaków i skończyło się Wilczą, a później szykanami i szlabanem paszportowym. Ale wówczas było inaczej, była nadzieja... Poczynając od 1989 tej nadziei ubywało. To polska demokracja rozmontowała tę moją nadzieję.

O powrocie nie myślę, zbyt wiele różnic, zbyt wiele się wydarzyło. Zmieniłem się. Moją ojczyzną stała się Górna Bawaria i Europa, ale chlipię z żalu, kiedy słucham jednej z najpiękniejszych litanii, którą napisano...Wybacz Rozarze, wybaczcie Publixowicze za zbyt wiele o sobie, ale tak kapią wspomnienia.

https://www.youtube.com/watch?v=3K6ygtQ5_Qo

Leszek Wójtowicz - Moja litania (XIX KFPP Opole `81)
avatar
Aje dzięki za recenzję - Czuję że G. Wojny będą jedynie bajkowo przygodowym tworem. A można by było rozwinąć fabułę o epizody wprost niezwykłe wcześniej opisane w powieściach S. Fiction . Aż się prosi

Martinie poruszyła mnie Twoja wypowiedź . Ja zawsze byłem radykalny - nawet robiłem kiedyś plakaty wyborcze dla Geremka i Wajdy.
Ale historia okazała się zupełnie inna niż ją widzieliśmy. Potrzebna jest wielka weryfikacja współczesnej historii.
Wałęsa , Geremek , Mazowiecki i wielu innych byli zupełnie kimś innym . Nawet II wojna światowa wymaga poważnej korekty w podręcznikach ale też i w opracowaniach naukowych . Zwycięscy piszą historię i w ten sposób tworzą świadomość - oczywiście po swojemu. Zjawisko o skali naprawdę wielkiej.
Tematów jest naprawdę sporo np. kulisy bombardowania Drezna.
Też wiele razy chciałem wyjechać - ale nie wyszło. I przyznam że jeszcze niedawna Polska mi nie leżała - pod wieloma względami. Wolność choć częściowa daje wyniki i społeczeństwo się zmienia robi się mądrzejsze a życie wymusza wyższe normy których tak mi brakowało. Teraz czuję się dobrze i jestem kontent stanu rzeczy.
Pozdrawiam .
© 2010-2016 by Creative Media