Go to commentsPersona non grata
Text 96 of 240 from volume: Znak czasu
Author
Genrepoetry
Formpoem / poetic tale
Date added2016-04-20
Linguistic correctness
Text quality
Views2741

Wiersz nie jest skierowany do konkretnej osoby - tylko stanowi wyraz oburzenia wobec pewnych  postaw.



Szablą ! Dziada między oczy 

Niech mu ze łba mózg wyskoczy 

Niech zo­baczą dookoła 

Że to du­reń i ciemnota 


Me­tal zim­ny niech poczuje 

Niech go zdra­da w ser­ce kuje 

Wyob­ra­zi krzyk –wołanie 

Niech mu drwi­na w gar­dle stanie

  Contents of volume
Comments (14)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Poczęstowałoby się takim tekstem niejednego! Dzięki za odreagowanie!
avatar
Persona non grata... bez adresata?
avatar
Rozarze, zgłosiłam twój tekst do skasowania jako szerzący nienawiść i agresję.
Czytam i nie mogę się nadziwić. „Niech mu mózg ze łba wyskoczy”. Tak, walczmy na kije bejsbolowe, maczety, na noże, niech leje się krew. Nie ma żadnej granicy słowa, a przecież od słowa do czynu często niewiele brakuje.
Bardzo się dziwię pani Annie Pełce, z tego, co wiem, aktywnej nauczycielce i bardzo religijnej osobie. Jak można pochwalać taki tekst?! Czy ma pani z uczniami problemy, których nie da się inaczej rozwiązać niż „szablą przez łeb, aż mózg wyskoczy”? Napisałaby pani coś takiego na tablicy?
Rozarze, dajesz świadectwo miłości chrześcijańskiej dzisiejszych czasów w Polsce.
avatar
Pani Anno - bywają różni - a te podstawowe wartości są stałe - wystarczy ich nie łamać i nie będzie oburzenia.
Optymisto - słuszna uwaga i to z rymem - oczywiście należy rozumieć że nie życzę sobie w mym kraju pewnych postaw. Niestety nie wiem jak po łacinie brzmi ,, postawa "
Lilly. - Ręce mi opadają jak zgłaszasz taki tekst do skasowania . To jest satyra - choć silna to jednak jedynie prowokacyjna i ma tło historyczne - sarmackie itp.
Rozumienie chrześcijaństwa też mamy inne i proszę nie narzucać swego rozumienia innym . Potępienie i karanie też jest wpisane w chrześcijaństwo. Toż sam Chrystus kijem przegonił kupców z domu Bożego.

Mamy w historii wiele przypadków bardziej skrajnego pisania - oczywiście stosownie do wymogów epoki . Np całujcie mnie wszyscy w dupę - Tuwima . Stało się kanonem choć mnie oburza i bulwersuje ten tekst .

Lilly - jest jeszcze jedna ważna rzecz. Pewne ścieranie się i konflikt ideowy lub powiedzmy polityczno-historyczny jest naturalny bo odbywa się w społeczeństwie - Dlatego warto się ścierać i wykazywać brak akceptacji dla czynów niezgodnych z np. etyką itp. Póki co piszemy tylko - i wiedz że do swych adwersarzy mam szacunek a nawet sympatię .

Pozdrawiam wszystkich .
avatar
Dobrze,że dziady Mickiewiczowskie wyglądały podobnie,ale zdrada nie kłuje w serce,kiedy go nie ma,latami można zdradzać,a adwokat się znajdzie niepotrzebny,i krzyk,czy wołanie musi być realne-wówczas drwina jest niepotrzebna,imoże stanąć w gardle.
avatar
I widze,że jest to skierowane do wielu ludzi,i zgadzam się z lilly,jeżeli jest to odreagowanie nauczycielki,to pozdrawiam,i do szpitala.
avatar
Szablą między oczy!
Nożem go pod żebro!
Aż mu łeb odskoczy,
Narew tu czy Ebro!

Prześladowanie kogokolwiek w UE podlega karze pozbawienia wolności i/lub karze, płatnej w €
avatar
Szablą dziada między oczy!
Niech mu ze łba mózg wyskoczy!

(vide odp. wers)

Kto szablą wojuje - od szabli s a m zginie.
avatar
Tekst do natychmiastowego usunięcia
avatar
Jest masa ludzi i postaw które zasługują nie tylko na potępienie ale i umieranie w męczarniach . Np. mafiosi lub ewidentni zdrajcy ojczyzny
avatar
Z tego średniowiecza wyszliśmy wieki temu.

Jeśli ktoś cierpi na nadmiar testosteronu, niech się zapisze do klubu kickboxingu
avatar
To nie testosteron a kalkulacja .
Jeżeli zdrajca nie zostanie ukarany tworzy ewenement - bezkarność.
Taka postawa - zdrada itp. powoduje że np. 100 - 1000 lub milion ludzi zginie .
Tak samo mafiosi - ich życie to śmierć innych zazwyczaj niewinnych ludzi .
Człowiek taki nawet z zza krat wydaje wyroki a nasz system nie jest w stanie temu zapobiec .
Takie są realia - a Twoja postawa jest jedynie dobroduszna , naiwna ..... niestety ale i pod pewnymi względami niebezpieczna. Proszę przypomnieć lata dziewięćdziesiąte i panowanie mafii. Cicho sza -- ilu ludzi zabili . Można szacować 1000 i więcej. Kto jjest za to odpowiedzialny ? Tak Emilio to kwestia odpowiedzialności.
avatar
Narracja krwawego odwetu prowadzi nas na krawędź zagłady wszelkich wartości chrześcijańskich.

Jeśli ktoś uderzy ciebie w policzek, nadstaw mu drugi.

/Biblia, Mateusza 5:39/

Jako zdeklarowani katolicy uczmy się nie zemsty, a trudnej sztuki przebaczenia.

Wyłączam się z tego monologu
avatar
Owszem ....
Ja twierdzę że nie ma na to ostatecznej odpowiedzi.
Określam że są dwie postawy
- urzędnika który kalkuluje i oblicza ( nie czyni zemsty)
- katolika który wybacza

Te dwie postawy są sprzeczne ale się uzupełniają .
© 2010-2016 by Creative Media