Go to commentsŻeby nie poszli za daleko!
Text 255 of 255 from volume: Zlepek klepek
Author
Genrehumor / grotesque
Formepigram / limerick
Date added2016-04-27
Linguistic correctness
Text quality
Views2443

W parlamencie nowy projekt,

mętny niczym woda w rzece,

bo Sejm martwią dziś organy,

nie państwowe lecz kobiece.


Tak naprawdę chodzi o to,

fakt już wzbudza turbulencje,

że ciężarna co usunie,

wnet poniesie konsekwencje.


Czas więc zacząć protestować,

w sprawie krzyk podnosząc wielki,

bo gotowi nam zabronić,

wkrótce skrobać... kartofelki.



  Contents of volume
Comments (13)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Czy Chińczycy w swoim przysłowiu "obyś żył w ciekawych czasach" nie zerkają dzisiaj w naszym kierunku?

Niezbyt poprawnie skonstruowany drugi wers. Zmieniłbym np. na:
Tak naprawdę chodzi o to,
fakt już wzbudza turbulencje,
by ciężarna, co usunie,
wnet poniosła konsekwencje.
avatar
Hardy ma rację, po zmianie bardzo fajna fraszka :)
avatar
O rany! A właśnie mam się zabrać za skrobanie marchewki. Może jeszcze zdążę.
avatar
Hardy, myślałeś o trzecim wersie drugiej strofy, a napisałeś o drugim. Zgadzam się z tą propozycją z ewentualną zmianą "co" na "gdy".
Reszta super.
avatar
Panowie powiedzieli wszystko :) pozdrawiam :)
avatar
Zgadzam się z propozycjami zmian. Poza tym bardzo trafne i aktualne. ;)
avatar
Janko, chciałem napisać "...druga strofa". W porannym pośpiechu mylnie napisałem "drugi wers".
Tak, zamiana "co" na "gdy" jest lepszym zamiennikiem.
avatar
A co mi tam!!! Skrobnę komentarz:

pewien malarz ze wsi Trzciany
raz złuszczone skrobał ściany
choć oczyścił ściankę
beknie za skrobankę
listem gończym jest ścigany

Tak źle pewnie nie będzie ale przecież żyjemy w "ciekawych czasach", więc...
avatar
Myślę,że to dobrze ,że wypływa z ustawy troska o życie,bo z pewnością tu nie chodzi o same organy kobiece,tylko i wyłącznie o życie.Piszesz wzorowo,jednak trudno mi poprzeć coś,co świadczy przeciw życiu:)
avatar
W dzisiejszym świecie to efekt kłamstw i manipulacji, powtarzanych od kilkudziesięciu lat przez zwolenników aborcji. Wmówili Polakom, że aborcja to „przerywanie ciąży” lub „zabieg” a nienarodzone dziecko to „płód” albo „zlepek komórek”, który można usunąć.Używa się wielu zamiennych słów żeby nie nazwać morderstwem:zlepek komórek,tkanka ciążowa,trofoblast,przedczłowiek,produkt zapłodnienia,prawo kobiety,prawo wyboru,zapominając o prawie do życia,gdyż brakuje empatii i wrażliwości na dar życia.
avatar
Karać matkę
Tę psubratkę!
Tatko nic nie winien,
Zawsze bo po klinie.
avatar
Owszem, po zmianie zaproponowanej przez Hardego - dobrze, hi, hi, hi.
avatar
"(...)Czas więc zacząć protestować(...)",zrobiłam to 3 października 2016 roku, jak był Czarny Protest i rok później, jak szłam na czele pochodu, hi, hi, hi.
W latach tych zbierałam też podpisy na #RatujmyKobiety, hi, hi, hi.
© 2010-2016 by Creative Media