Go to commentsO smutnym losie złotej rybki smutna bajka
Text 4 of 8 from volume: Dykteryjki i opowiadania
Author
Genrehumor / grotesque
Formprose
Date added2016-07-21
Linguistic correctness
Text quality
Views1831

Ma i miał w życiu już wszystko: mnóstwo pieniędzy, władzę, zaszczyty, sławę, wspaniały dom, piękną żonę, kochankę w każdym mieście…


Gdy oto teraz wyciągając sieć z wody dojrzał w niej złotą rybkę – nie bardzo nawet chciało mu się jej słuchać. A złota rybka, jak to zwykle w przypadku złotych rybek bywa, błagała i prosiła: „wypuść do morza – a spełnię każde twe życzenie!”

Już miał rozluźnić sieć, już schylał się nad taflą wody, by zwrócić rybce wolność, gdy nagle uzmysłowił sobie, że przecież nigdy jeszcze na kolację nie jadł smażonej, złotej rybki! Teraz wreszcie i tego może doświadczyć.

Jak pomyślał – tak uczynił. Usmażył ją i zjadł popijając, a jakże: najlepszym francuskim białym winem ze swej domowej piwniczki, rocznik 1956.


Ot, taka bajka. I smutno mi po jej napisaniu na duszy. Bo żal złotej rybki… Najzwyczajniej żal.


  Contents of volume
Comments (9)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
A rybka dlatego, że zaczarowana, to w myśl rybiej zemsty spowodowała u swojego "...jada" śmiertelne zatrucie :-)))

Nic w Przyrodzie nie (z)ginie :) Rybka odrodzi się w róży. Albo ukwiale ;))). Ewentualnie w chełbi.

:)))
avatar
O, dziękuję. To bardzo krzepiące podsumowanie :-)
Pozdrawiam!
avatar
No może poszybuje molem... ;) Lub komarem czy owocową muszką. Natomiast jej konsument odrodzi w śledziu, którego później kto inny pożre w marynacie :-D
avatar
Zgadzam się z befaną,ze w przyrodzie nic nie ginie,więc nie ma się czego obawiać,być może urodzimy się na nowo,jako robaczki,które z kolei zje rybka.
avatar
A tak w ogóle,to po co prosić o coś,czego się nie chce,bo się uważa,że to co jest wystarczy.Jak napisano w biblii-kto chce-otrzyma,gdybym wiedziała,czego chce to pewnie byłabym piękna bogata i mądra,ale nie można mieć wszystkiego:)))Więc jestem tylko albo aż- mądra,a może jednak piękna,bo bogata na pewno nie.
avatar
Anettulo, na pewno jesteś piękna, bo, jak sądzę, pięknie się czujesz, skoro masz świadomość czego chcesz...
avatar
Samo-poczucie piękna to ważna rzecz,ale trzeba się komuś podobać:)
avatar
A tak w ogóle,to rzeknę,że ja złota nawet w postaci rybki nie jadam.
avatar
Nikt jeszcze nie wpadł na pomysł, żeby zażądać, by złota rybka

- przegnała raz na zawsze wszystkich złodziei;

- nauczyła świat rozumu i

- zniosła przemoc na ziemi :(

Dlatego nasze modlitwy są tak nieskuteczne, że wszyscy prosimy NIE O TO, CO TRZEBA
© 2010-2016 by Creative Media