Go to commentsNa temat badania nastrojów społecznych ciąg dalszy
Author
Genrebiography & memoirs
Formarticle / essay
Date added2017-01-13
Linguistic correctness
Text quality
Views3704

13.01. (piątek)


„Nie trzeba literackich portali” - powiedział mi zaprzyjaźniony Ksiądz Piotr(uś) Wikary, odwiedziwszy moje skromne izdebki po tzw. kolędzie. „Wystarczy posłuchać, o czym mówią sami gospodarze, którzy przyjmują wizytę duszpasterską. Oj, byłoby ciekawie, bardzo ciekawie…”


Tak, zapomniałam o „kolędowych” spotkaniach, albo zwyczajnie nie doceniłam moich Duszpasterzy - Kapłanów z prawdziwego powołania.  Może też i dlatego dzięki takim jak Oni, Instytut Statystyki Kościoła Katolickiego posiada w miarę wiarygodne informacje na interesujące KK tematy, zresztą nie zawsze dlań wygodne czy niekiedy wręcz przygnębiające.


W 2005 roku opracowałam - w porozumieniu z Księdzem Proboszczem i za Jego akceptacją - odpowiednią ankietę dotyczącą życia (nie)codziennego parafian z Kościoła św. Klemensa PM w Wieliczce. Z pięciuset przygotowanych kwestionariuszy udało się zgromadzić niecałe 50, z nie zawsze pełnymi odpowiedziami. I tu znowu powtórzę swoją prywatną tezę: wnikliwa obserwacja otaczającej nas mikro- oraz makrorzeczywistości wystarczy całkowicie za wszystkie, pod nos podsuwane referaty, rozprawki lub insze dywagacje. No, ale z czego oraz za co żyłoby wtedy rozmaite Profesorstwo z piękną niczym przekolorowany i jednocześnie postrzępiony oleodruk - panią Jadwigą S.?


  Contents of volume
Comments (1)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Badanie nastrojów społecznych (vide nagłówek) to zgłębianie niezgłębionego:

co człowiek - to poemat
© 2010-2016 by Creative Media