Go to commentszjawisko
Text 8 of 13 from volume: porzeczkowe przemyślenia
Author
Genrepoetry
Formblank verse
Date added2017-02-05
Linguistic correctness
Text quality
Views1508

dwa słowa jesteś zjawiskiem

gładzą chmury

błyskiem tożsamości znaczą twarz


staję się cięższa mam twarde stopy

do mocnego stąpania po brudnej ziemii

w oczach rozciąga się jedna strofa


jestem kimś osobą w pełnym wymiarze jeden na jeden

ludzie na ulicy dostrzegają mój krok

mam usta mówię istotne słowa


jesteś zjawiskiem

rzucasz lekko jak najprostszą prawdę

gradobiciem słów

rozbijasz twardą skorupę dnia




FB: porzeczkowe słowa

  Contents of volume
Comments (7)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Ciekawie, ciekawie :)))
avatar
Bardzo chciałem skomentować ten wiersz, gdyż mnie zaintrygował, ale mam z tym trudności. Po prostu nie rozumiem dwóch pierwszych wersów. Jeżeli tymi dwoma słowami miał być zwrot "jesteś zjawiskiem", to należało zapisać to w taki sposób, by były one w jakiś sposób wyodrębnione, a czytelnik nie miał wątpliwości, co one wyrażają. A tym bardziej, że te słowa otwierają wiersz. W obecnej postaci dwa pierwsze wersy są najzwyczajniejszym bełkotem. Do reszty nie mam zastrzeżeń.
Natomiast nie wybaczę błędu ortograficznego. Piszemy "ziemi", a nie "ziemii".
W konsekwencji dziwię się najwyższym ocenom, chyba że ten okropny błąd nie został dostrzeżony, bo nie posądzam o przymrużenie oka.
avatar
Osobiście nie mam wątpliwości,że ten wiersz jest na portalu zjawiskiem, zasługującym na najwyższą ocenę. Nie muszę mieć całkowitej pewności, co znaczą słowa "jesteś zjawiskiem" w poezji, od której nie trzeba wymagać jednoznaczności.A słowo bełkot, jakoś mi tu nie pasuje.
avatar
Nie ingeruję w wypowiedzi,ale tym razem się wtrącę-
dwa słowa gładzą chmury
jesteś zjawiskiem
Lepiej by pasowało,odnosząc się do bełkotu-może o to chodzi?
Natomiast wiersz z rodzaju przypomnienia,że nawet osobowo nie jesteśmy sami,idziemy z prawdą,swoją,czy tez czyjąś.Tylko czasem skorupa ziemi jest nie do przebicia,jaki dzień-taka rzeczywistość,i taka noc. .
avatar
Dwa słowa,o których mowa to `jesteś zjawiskiem`. Jeżeli powoduje to niejasności może faktycznie powinnam skorzystać z apostrofu.
Dziękuję za rady!
Magda
avatar
Druk się zlewa, więc drugiej litery nie dopatrzyłam. Ale i tak bym nie obniżyła oceny :-)
avatar
Stała dewiza: Zawsze winni są inni.
© 2010-2016 by Creative Media