Go to commentsEwie
Text 107 of 246 from volume: Z ATLASEM POCZĘTE
Author
Genrephilosophy
Formpoem / poetic tale
Date added2017-02-27
Linguistic correctness
Text quality
Views2564

W sieci słów splątana,

mitów kłamstwy omotana

i bez Boga Pana,

u Szatana na kolanach

w tych kajdanach,

do ślep Bram Złota,

jak to hołota, przykuta

na bosaka, w łachmanach, bez knuta!


Po tylu latach oseska-ssaka

w służbie Kata,

co mieczem szasta

na straży Miasta -

szasta, głowy tnie, tnie

i basta!


Odwieczna Golgoto

z motłochu gołotą!

Licha stajenko,

gdzie z siankiem cienko!

Jarmarku Jeruzalem,

z głów ciętych bólem i żalem!

O! mitów bajd tych bity

w sercu nas City!

O! necie arechetypów,

z nami spowity!


11.03.2014

  Contents of volume
Comments (5)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Prawdę mówiąc, to nie rozumiem Twoich wierszy:)
avatar
Do raju stworzona, z raju wygoniona. I nie jedna ona, biedne pacholę, też i na naszą niedolę. Pozdrawiam
avatar
Spróbujmy zatem może krok po kroku rozważyć, co w tej zagadce mamy, jak na tym widelcu: Ewa - to jakby symbol kobiety w ogóle? Europejki, Azjatki, Aborygenki, Eskimoski, Murzynki itd., itd. Jeśli statystyczna ziemska kobieta (ta Ewa bez listka figowego) żyje współcześnie w 3. Tysiącleciu aż nazbyt często w warunkach urągających... psom??, to jakie może być przesłanie inne tego rodzaju wierszyków, jak nie takie, że należałoby nie tylko siąść i płakać pod np. ślepą Złotą Bramą w Jerozolimie - mieście męki Chrystusa, gdzie wzdłuż Via Dolorosa kwitnie jak zawsze od tysiącleci tylko jeden wielki wieczny jarmark - siąść i włosy drzeć z głowy nad WCIĄŻ JEDNAKIM LOSEM MATEK, RODZĄCYCH NA LICHYM SIANKU, nad zniewoleniem BEZ KNUTA milionów kobiet, pełzających na kolanach u Szatana, kobiet traktowanych jak towar albo maszynki do zarabiania wielkich pieniędzy?? Apostrofy w ostatniej strofie, skierowane do Golgoty (symbolu zniewolenia), do lichej stajenki, do tego kramarskiego tandeciarskiego jarmarku Jeruzalem i całej tej odwiecznej mitologii, która więzi nasz umysł, nie pozwalając wyjść Ewie-człowiekowi z tysiącleci matni - te apostrofy - to wciąż tylko BEZ SENSU wołanie na puszczy??
avatar
Stereotyp-Ewy,stajenki,Golgoty.Bóle,żale do dziś,z powodu dwojga ludzi.
avatar
Ciekawe konstrukcje tworzysz. Odwieczna Golgota u Szatana na kolanach. Chciałbym Tobie pokazać moją Golgotę, a raczej Opokę. Trwa 2 minuty. Link na priv?
© 2010-2016 by Creative Media