Go to commentsO niespełnionych nadziejach
Text 79 of 254 from volume: Najnowsze limeryki dolnośląskie
Author
Genrehumor / grotesque
Formepigram / limerick
Date added2017-03-13
Linguistic correctness
Text quality
Views3134

O niespełnionych nadziejach


Pewien dziwoląg był w Babich Dołach

i do mieszkańców wciąż rzewnie wołał:

Ludu moj, daj mi władzę,

a ja cię poprowadzę!

I wysforował się na matoła.

  Contents of volume
Comments (14)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Fajny limeryk:)
avatar
buhahahahahaha. Boskie! No faktycznie się wysforował, po Babich Dołach! W moich stronach mówi się "kurwie doły".
avatar
Świetny limeryk.
avatar
Quo vadis domine?
avatar
Ado legiona mam pytanie-i ty po takich chadzasz?To jaki jest synonim słowa kurwie?
avatar
Musisz się osadzić legion w jakiejś przestrzeni :)
avatar
To jaki jest synonim słowa kurwie?
Jedno słowo: "władza" - oto samo dno kurwiego dołu. Albowiem władza smakuje bardziej niż miłość, niż pieniądze. Władza dla władzy. Świadomość, że to ty pociągasz za sznureczki, że możesz... wszystko. Nawet szczać publicznie na placu w Madrycie. To tylko namiastka co prawda, ale jednak. Jednak prawdziwa władza jest wtedy, kiedy ludzie się ciebie pytają: na kogo głosować, kogo wybierać, a ty im nie odpowiadasz wprost - mówisz, że to ich wybór, ale oni i tak wiedzą co chciałeś powiedzieć. Taką władzę mam ja, w swoim małym kręgu oddziaływania. I innej władzy nie pragnę. Pluję na nią.
avatar
Plujesz na swoją władzę?Nie obawiasz się poślizgu?
avatar
Tak to jest, jak się jest dziwolągiem ;)
avatar
Plujesz na swoją władzę?Nie obawiasz się poślizgu?

Oczywiście na inną, niż moja własna władza, pluję. Dodam, że mam jeszcze władzę nad własnym ciałem. Oraz nad mimiką, ale tylko wówczas, kiedy zajmuję się wywieraniem wpływu. Proszę o wybaczenie, że jestem, ale skoro jestem, to jestem, który jestem.
avatar
No tak,parafrazując Jezusa,z pewnością jesteś Legionem.
avatar
Wszyscy parafrazujemy, ponieważ każde słowo, zwrot i określenie zostały już wypowiedziane i spisane. My tylko powtarzamy. Jak małpy. Niektórzy starają się klecić z tego małpiego dorobku coś nowego. Czasem im wychodzi. Ja natomiast deformuję, wyginam i pokazuję w lustrze to wszystko.
avatar
Bardzo dziękuję za komentarze i cieszę się, że sprowokowałem tak interesującą wymianę zdań.
avatar
Moim skromnym zdaniem legion nie wszyscy coś kleca,ale piszą pod wpływem weny-klecenie jak samo słowo wskazuje stanowi o tym,że próbuje się coś pisać,poskładać,no i niektórzy tworzą neologizmy,są zapożyczenia etc.Pozdrawiam:)))Śmieszny jesteś,dopiero co napisałeś słowo z angielskiego.
© 2010-2016 by Creative Media