Go to commentsDzieci z Wołynia
Text 21 of 189 from volume: Garb
Author
Genrepoetry
Formpoem / poetic tale
Date added2017-03-25
Linguistic correctness
Text quality
Views2268

Miotełką kos­teczki oczyszczą

Pięć lat miała

Gdy os­trym narzędziem

Od ran sko­nała


Czy tu była wichu­ra

Co dzieci por­wała

I tłukła ni­mi o ziemię

Aż ziemia jęczała


Może była powódź

Co zwłoki spławiła

I ta wo­da swym prądem

Nad ni­mi pas­twiła


Ran i blizn ty­siące

Lecz te naj­częściej

Jak­by umyślne

Na szyi tnące


Za lat ty­siąc

Ar­cheolodzy po­wiedzą

Że tu za­pew­ne

Coś działo złego


  Contents of volume
Comments (10)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
To jedynie zarys wiersza.
avatar
Zanim zobaczyłem Pana zdjęcie myślałem, że pisał te "wiersze" piętnastolatek. Dlatego powstrzymałem się od pisania komentarzy. Teraz jakoś nie mogę. Traktuję to jaką przejaw mojej słabości.
avatar
Nic nie szkodzi -proszę sobie pofolgować .
avatar
Ten wiersz trzeba tak jakby nie tyle poprawić,co rozwinać.Mniej więcej kontekst jest mi znany,ale moja osobowość jest na nie.
avatar
Wiersz jest o niewyobrażalności tej zbrodni.
A opinie coraz głupsze
avatar
Ważne, że czytają. Tak naprawdę tylko o to chodzi - żeby czytali. To obiektywna prawda. W dodatku często im gorsze opinie, tym wyższa popularność. Napiszę coś o czarnym PR, zresztą sam stosuję techniki z czarnego PR.
avatar
Ale czy nie można się trochę bardziej postarać, popracować nad warsztatem... Dotyka Pan tak doniosłych tematów a pisze Pan jak dziecko.
To trochę tak jak iść na pogrzeb w kaloszach. Oczywiście czasem lepiej w kaloszach niż wcale ale czy nie stać Pana chociażby na trzewiki...
Jak można skonać ostrym narzędziem? Można takowym zabić albo pokroić jabłko...
Potrafię zagrać na pianinie kilka utworów. Nie zagrałbym jednak na pogrzebie bliskiej osoby bu by jej to uwłaczało.
avatar
adamm 1
Wiersz powinien być prosty i oczywisty - dzieci , rymowanki , zabawa, proste pytania itp.
Mam tak by wiersz nie przepadł publikuję go by żył - i za jakiś czas ( jak będzie miał szczęście wierszyk ) to go uszlachetnię .
Dodać należy że nie pierwszy już raz pochopną opinię popełniasz - nie tylko wobec nie .
Też tak kiedyś miałem .
Polecam więcej pokory .
avatar
Zawężenie problematyki mordów, popełnianych na dzieciach, do geografii i historii Wołynia, mści się na nas wszystkich. Paralelnie należałoby również wspomnieć i o dzieciach Saturna, i o dzieciach Heroda, i o dzieciach Zamojszczyzny, i o dzieciach Auschwitz, i o dzieciach Leningradu, i o dzieciach znad Mekongu, i o dzieciach Afganistanu, i o dzieciach z Aleppo, żeby wymienić tylko te pierwsze lepsze z brzegu.

Kto jest strażnikiem prawdy, musi widzieć WSZYSTKICH po obu stronach swojej barykady
avatar
Nie zgadzam się z adamm 1.Można skonać od ostrego narzędzia, a tam wyrzynali siekierami i nie tylko. Wiem coś o tym od naocznych świadków.
W swojej opinii adamm, jest radykalny i niezbyt miły.
Poleciłabym książkę pt: "Chłopcy z Kresów"
Pozdrawiam Rozara.
© 2010-2016 by Creative Media