Go to commentsMrożek
Text 16 of 86 from volume: PAMIĘTNIK SKLEROTYKA
Author
Genrenonfiction
Formprose
Date added2017-04-20
Linguistic correctness
Text quality
Views2049

…narysował faceta siedzącego przy stole. Nad stołem świeci się żarówka.  Podpis pod rysunkiem: Kowalski na chwilę przed wynalezieniem żarówki.


Heine napisał: pierwszy, który przyrównał kobietę do róży, był poetą. Ale już drugi był tylko cymbałem.


Wniosek? rzetelna znajomość literatury pozwala uniknąć śmieszności. Poznawanie literatury, jej dróg dochodzenia do obecnych kształtów, poznawanie, w jaki sposób ewoluowała forma przekazu, co dawniej, a co teraz jest dla czytelnika ważne i nośne, jakie wartości były istotne dawniej, a jakie akcentowane są teraz, oto, w czym rzecz; trzeba wiedzieć, co było przed setnym wynalezieniem koła.

.


  Contents of volume
Comments (4)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Ciekawa refleksja... Chciałabym się jej trzymać, by nie popadać w śmieszność i nie powtarzać tych samych "wynalazków". Pozdrawiam autora!
avatar
Oczekiwanie od literata, żeby był oczytany, jest przegięciem nie w tę stronę, bo to nie on a Czytelnik jest tym, który naprawdę ZNA SIĘ na literaturze. Wciąż zbyt mało wiemy o kompetencjach i fachowości Odbiorcy.

A szkoda
avatar
Pisać modnie, tak pod publiczkę? A może eksperymentalnie, jak jeszcze nikt nie pisał?
avatar
Mało czytasz,
Mało wiesz -
Się nie raduj
I nie ciesz.
© 2010-2016 by Creative Media