Go to commentsCieśli syn
Text 5 of 13 from volume: Głos Legionów
Author
Genrephilosophy
Formblank verse
Date added2017-05-12
Linguistic correctness
Text quality
Views2386



44. Największy z proroków to nie rybak ubogi,

syn setnika? Przez cieślę prostego przyjęty?

Niewiasty przecudnej urody? Wszystkie drogi

do Rzymu wiodą! Wiecznym miastem on przeklęty!


1. Czy to nie jest przypadkiem nieporozumienie,

kiedy upadli, śmią upadłemu upadłość

ogłaszać? Budzi zdumienie i obrzydzenie,

gdy żenująca z upadłych wylewa się mdłość.


2. Nie zaklęcia i pustych formułek klepanie,

twego ducha leczy i nań światło sprowadza,

ale w ogniu kąpiele, kwasem oblewanie.

Gdy poznajesz smak tego, co w pole prowadza.


3. Gdy tylko rozumieć plemienną mowę zacznie,

wpajają imperatyw strachu i pokory

ich potomstwu, bredząc i zawodząc dziwacznie,

puste metafory. Z hucpy - duszy doktory.


4. Odkąd to słowo ciałem się stało i między

nimi zamieszkało, nowe ku czci Atonów

budują Świątynie, ssąc z głupoty i nędzy.

Swą wszechwładzę czerpiąc z fanatyzmu katonów.


5. Dziedzictwo po tych, którzy spychając swoich z drzew,

gorszych towarzyszy, gdy lew pod nim leżał,

w imieniu losu sprowadzali potwora gniew,

by wybryk ewolucji i odszczepieńca zeżarł.


666. W całej swej różnorodności, wstańcie z kolan!

W liczbie przyjdźcie i łańcuchy wszelkie zerwijcie

- dzieci Sa`ela – taka jego wieczna wola!

A wy: karły, szamani i zające drżyjcie!

  Contents of volume
Comments (13)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
"Potężna Niebios Królowo i Pani Aniołów! Ty, któraś otrzymała od Boga posłannictwo i władzę starcia głowy szatana, prosimy Cię pokornie: rozkaż hufcom anielskim, by ścigając szatanów po całym świecie, stłumiły ich zuchwałość i strąciły do piekła. Amen.
Święci Aniołowie i Archaniołowie, brońcie nas i strzeżcie nas. Amen".

Już się boję, już się boję, ojejejej! Wewewwww.

Uważaj, legionku, cobyś po drodze gdzieś się nie utopił w jakiejś kałabani. Bo "Matka Boża jest o wiele, wiele mocniejsza od wszelkich najbardziej pancernych dywizji..." wypowiedział te słowa Kardynał Joseph Ratzinger [Jego Świątobliwość Benedykt XVI] po majowym zamachu na JP II w 1981 roku :)))
A imperium zła wytężyło rzeczywiście wszystkie możliwe siły, i się ... załatwiło. Pod siebie. Nawet nie stłumił tego kloacznego smrodu sam pachnideł kreator - Hugo Boss.

:-D :-D :-D
avatar
To typowo polskie - ośrodek ciemnoty nazywać Jasna Góra. Łeb napierdala.
avatar
Dobrze :-D
avatar
Napoleon Bonaparte okresowo zlikwidował papiestwo i kazał wywieźć archiwa watykańskie na setkach wozów. Po drodze żołnierze palili tym ogniska, żeby się ogrzać i podcierali sobie pergaminem dupy. U boku Napoleona walczyło szereg jednostek polskich takich jak Legie Północne złożone z Polaków - eks żołnierzy pokonanej armii pruskiej, Legiony Polskie we Włoszech pod dowództwem Jana Henryka Dąbrowskiego - bohatera hymnu polskiego.
Czy Napoleon Bonaparte to nasz dobroczyńca, czy kat i diabeł?
avatar
N.Boaparte był mądrzejszy,wszystko zginie,nie tylko według tego,co piszą nawiedzeni,ale według tego,co piszą nienawiedzeni,jak opozycja.I tak rządzi toś na GÓRZE,cyz jasnej -nigdy nie wiadomo.
avatar
Dobrze powiedziane befano-smród jest nie perfumerią-jest gównem.
avatar
Legionie na jasna górę wybieraja się ociemniali,aby wiedziec więcej,i aby ich oswieciło,ale nie każdy ego dostapi-zdaję sobie z tego sprawę.pozdrawiam.
avatar
Kler może nie rozumieć legion Twojego pisma,ponieważ-sam Jezus chciał ich zdaniem tak umierać,wniosek-skoro chciał,to chciałby Cię za te brednie ukarać,gdybyś się sprzeciwił i go obronił?
Logika zaburzona ale według kościoła jedyna.
avatar
Powiem jeszcze,że Jasna Gora to nie jest z pewnością PAPIEZ czy rząd.Matka Boska mogła prowadzić kule tak aby nie zabiła,ale kto prowadził aby zabila?
avatar
Legionie, pięknie pojechałeś konsekwentnym trzynastozgoskowcem, a przy okazji świetnie władasz przerzutnią.
Rozumiem, że to wiersz programowy, wiec oczekuję kontynuacji.
Nie rozumiem, dlaczego tak dowartościowałeś świątynię, pisząc ją wielką literą. Wyrzuć przecinek sprzed: śmią.
avatar
Znowu za późno, Janko już napisał komentarz.
Dobra - bardzo mi się podoba, nie wiem czemu, ale lubię klasyczne, mickiewiczowskie trzynastozgłoskowce.
Powyższa jak dezyderata.
avatar
Dziękuję. Chciałem to przerabiać, bo niezachowana średniówka i rymują się co drugi, ale z nerwów wrzuciłem to co mi się napisało. Nie wiem, czy to poprawnie napisane, a jeśli chodzi o przerzutnię, to właśnie się dowiedziałem co to jest. Nie władam nią, tak mi się napisało, a dalej jest z Martinem Kingiem, Echnatonem, Tyberiuszem, Kaligulą, Borgią itd. Nikogo nie będzie interesować, bo wszyscy znają te karty. Są znaczone, tak jak wiele innych, które się nagle pojawiają na stole.
avatar
Przeczytajmy z uwagą bodaj samą tylko 44. strofę
© 2010-2016 by Creative Media