Go to commentsO festiwalu
Text 163 of 254 from volume: Najnowsze limeryki dolnośląskie
Author
Genrehumor / grotesque
Formepigram / limerick
Date added2017-05-25
Linguistic correctness
Text quality
Views3107

O festiwalu


Rzekło w stolicy małe pacholę,

że teraz w Kielcach będzie Opole.

Śpiewać będą wielcy gracze,

w chórkach zaś potakiwacze,

natomiast balet zrobią kibole.

  Contents of volume
Comments (10)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Świetnie, Janko :)

ps. jednak jedno trzeba przyznać kaczorowi z uznaniem; ma wyjątkową, niezwykłą zdolność skupiania wokół siebie wybitnych... idiotów.


Pozdrawiam :)
avatar
I tym sposobem sny się spełniają
bo to szczęśliwy i rzadki traf.
Opole będzie na Szkieletczyźnie
cieszy się Staszic, Żeromski i Staff.
avatar
Staff się cieszy z pisowskich festiwali, tak jak PiS się cieszy ze Staffa, z tym że Staff już nie może mówić, a nawet jakby mógł, to by się porzygał zamiast gadać. A informacje jak PiS kocha Staffa, to von Knoedel znajdziesz w sieci.

Staszic też niezmiernie się cieszy z tych spełniających się festiwali pisowskich, bo to mason był. Jakby dziś żył ten mistrz loży, to von Knoedel, nawet by Ci przez gardło nie przeszło jego nazwisko.

I Żeromski też się cieszy z pisowskich festiwali, wystarczy go poczytać, ale kto będzie sobie dupę zawracał czytaniem Żeromskiego?

Nie wiem, von Knoedel, czy Ty kpisz, czy na poważnie, bo równie dobrze mógłbyś napisać, że Palikot z Tuskiem się cieszą z tego coś napisał.
avatar
Każdy kto głosuje na PiS musi dźwigać upokorzenie wynikające z tego, że bez mała wszystkie wielkie nazwiska w historii narodu polskiego nigdy nie byłyby przyjaciółmi PiSu. Z marszałkiem Piłsudskim na czele, który mawiał, że "religia jest dla ludzi bez rozumu", a PiS kazałby batogami rozgonić. Taka prawda, von Knoedel, a jak Ci mało, to weź mnie sprowokuj.
avatar
WYBITNOŚĆ idiotów to kolumna rzymska Kaczynskich:)
avatar
W nowej Polsce to i Opole może być w Kielcach. Trzeba przyznać - pomysły to oni mają. Ale skoro chcą, niech się ośmieszają dalej.
avatar
To już nie jest śmieszne, to już jest żałosne, jak rozwalają kulturę pisowczycy. Bolszewickie metody się kłaniają...
Uzupełnię Legiona - Tadeusz Kościuszko podobnie powiadał o biskupach, że Polska przez nich ginie. Nie przez przypadek czołowi biskupi byli zdrajcami-targowiczanami. Sprzedali nasz kraj Rosji.
Tak było i teraz jest. PiS przed dzisiejszymi purpuratami na klęczkach. Paralela widoczna...
avatar
Jakby Kurski był cwany, to poszedłby w Disco Polo. Masa jest ludzi, którzy ten nurt preferują. Które miasto przyjęłoby honor organizacji opolskiego festiwalu Disco polo? Może Jelenia Góra? Poza tym jest świetna okazja w związku z dobrą zmianą na organizację festiwali piosenki religijnej, ponieważ to wydarzenia niekomercyjne i tutaj by się zrzuciły lokalne budżety organizatorów na wszelkie koszta, oraz gaże dla artystów.
avatar
Legionie, a dlaczego festiwal pieśni religijnej miałby odbyć się akurat w Jeleniej Górze? A nie lepiej na stoku narciarskim Ośla Łączka? Na pewno miałby wsparcie najwyższych władz wraz z ochroną BOR-u.
Ale to też nie jest odkrywcze. Przecież od ponad dwudziestu lat funkcjonuje w Hrubieszowie Festiwal Pieśni Patriotycznej i Religijnej Wojska Polskiego "Bogu i Ojczyźnie". W ubiegłym roku XXI takiż festiwal odbył się w dniach 3-6 listopada. W zbliżonych terminach odbywa się rokrocznie, a jego koncerty finałowe dziwnie trafiają na terminy, w jakich w niedalekiej przeszłości odbywały się wielkie gale i akademie na cześć Wielkiej Socjalistycznej Rewolucji Październikowej. Festiwal tylko z nazwy jest wojskowy, odbywają się przecież do niego eliminacje w całym kraju w gminach, powiatach i województwach. Z powodzeniem więc może zastąpić festiwal opolski, a tzw. ściana wschodnia na pewno zapewni frekwencję. A gdyby nie, to przecież minister rozbrojenia utworzył tam trzy brygady obrony terytorialnej, które z powodzeniem zapewnią frekwencję oraz ochronę. Widowisko może reżyserować Marcin Wolski, a gwiazdami gali byliby Jan Pietrzak, Andrzej Rosiewicz i Zenek Martyniuk. Patronat i obsługę medialną zapewniłoby Radio Zofija i Telewizja Przetrwam.
I chyba tak się stanie!
avatar
Tańczą kibole,
Śpiewa też las,
W polu kąkole -
Na trzy pas!
© 2010-2016 by Creative Media