Go to commentsSkargi bolkowe według quasi staropolskiej stylizacji
Text 15 of 83 from volume: Populus dixit
Author
Genrehumor / grotesque
Formpoem / poetic tale
Date added2017-06-16
Linguistic correctness
Text quality
Views2700

O take sprawedliwość walczyłem

Sam jeden komune zwaliłem

Z Cześkem siem w zwłoky zalałem

Polskie - ten kraj wystawiłem -

do wiatru za czapkie srałek


Mietka w gumniakach pognałem

Bez gaci dziurawych zostałem

Ja - Prezydęt -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

A co ze wstydem?


Na polankie rosnom po byku łopiany...

  Contents of volume
Comments (5)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Staropolska stylizacja udana i niewiele ponad nią.Proszę wybaczyć, ale moim zdaniem należałoby powiedzieć "ciszej nad tymi pseudo - teczkami Bolka". Wałęsa ma wiele wad, ale w naszej historii ma też według mnie (i nie tylko mnie - niezaprzeczalne miejsce). I jeśli ktoś poważnie i uważnie wsłuchuje się w jego wypowiedzi, to nie zauważy tam przekonania o tym, że sam obalił komunizm itp. Wielokrotnie rozmawiałam na jego temat ze znajomymi z zagranicy (m.in. z Niemcami, Brytyjczykami, Czechami, Amerykanami)i ci ludzie nie mogą zrozumieć dlaczego my Polacy z uporem maniaka depczemy symbol upadku komunizmu w Europie. A co do "Bolka" to ja mam na to swoją teorię popartą własnym doświadczeniem, otóż studiowałam na przełomie lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych, w czasach Solidarności, NZS-u na uczelniach. W tym ostatnim działałam. Mąż mojej kuzynki był wówczas zaangażowanym tajnym funkcjonariuszem SB. Wielokrotnie namawiał mnie do współpracy. Wiele razy sugerował, że moje informacje nie muszą być prawdziwe, ważne tylko, żeby zgadzały się nazwiska i imiona ludzi, o których będę informowała. Twierdził, że w ten sposób ja mogę zarobić niezły grosz, a on wykaże się sukcesami w pozyskiwaniu informatorów. Nie skorzystałam z propozycji. Ze smutkiem stwierdzam jedynie, że dzisiaj ten facet jest aktywnym działaczem rządzącej partii, radnym w mieście, w którym mieszka. Jakoś nikomu z ugrupowania władającego naszym krajem i tym miastem, teraz jego przeszłość nie przeszkadza. Ważne, że jest dzisiaj po "jedynie słusznej stronie". Coś mi to przypomina. Befano, szkoda Pani niewątpliwego talentu poetyckiego na takie teksty jak powyższy. Piszę to szczerze, od serca, gdyż wiele, wiele Pani utworów podziwiam i czytam z zainteresowaniem. Pozdrawiam.
avatar
Szanowna Pani,

"Bolek" to "Bolek", a Pani posłużyła się nazwiskiem, czego ja nie zrobiłam, dlatego proszę trzymać się stylizacji, nie konkretnej osoby, ale wyłącznie symbolu. I na tym poprzestańmy.

Z wyrazami szacunku.
avatar
Wałęsa to nasz Mojżesz. On nas wyprowadził z domu niewoli. Jego wina polega na tym, że nie prowadzał niewolników czterdzieści lat po ugorze, nie upuszczał złej złej krwi, lecz od razu wziął się do roboty.

Obalił komunę właśnie dzięki pokrętnej mowie, z którą nie radzili sobie ówcześni uzurpatorzy. Mimo całej niedoskonałości językowej, dostrzegł to naród niewolników i za Wałęsą poszedł w dym.

Zatem ten język, którym Wałęsa się posługiwał i posługuje się nadal jest zarówno jego przekleństwem jak i darem niebios. Bowiem to ten język właśnie dokonał cudu.

A język ten przesłania dziś mózg tak wielki, jak wielka jest zmiana, która dokonała się w 1989 roku. Tylko ślepy jej nie dostrzeże.

A logika tego prostego robotnika, który przemawiał w rozsznurowanych butach leży tak blisko mojej, jak jabłka przy jabłoni.
avatar
Nie ma się co ekscytować wypowiedziami Wałęsy-jak mówił,każdy słyszał-włącznie z inteligiencją polską,a jednak go wybrano,W takich przypadkach najlepiej by było gdyby się albo nauczył moey albo zaprzestał mowy-milczał,jednak przeskoczenie przez graniczny płot umożliwiło mu to,ze po dziś dzień i jutrzejszy-będzie zapisany w wielkiej księdze narodów,a ty bafano nie-ze swoim wyszukanym językiem.Dlatego nie ma się co ekscytować jezykiem-pewna pani lis,jak krukowi oka nie wykole ale milcząc wyje do wilkowyi też przeszła granice mądrości niektórych i co?i g---no.
avatar
Dodam,ze nikt nie zostaje prezydentem ze względu na język.
© 2010-2016 by Creative Media