Go to commentsZapiski kolejne, z Raju
Text 35 of 56 from volume: U jak Ustka
Author
Genreprose poetry
Formblank verse
Date added2017-08-16
Linguistic correctness
Text quality
Views1837

Zapiski kolejne, z Raju

(może nieco przydługie)


Błękitu nad nami półkula,

od wschodu po zachód, przetykana

białymi piórkami chmur. Przed nami, kręgiem horyzontu

niebiańskiego przykryty, półkolisty krąg, tym razem spokojnego, morza.

Sięgamy wzrokiem od zakola Ustki,  po zakole Poddębia. Dalej,

niewidoczne, ale tylko na razie, a jakże piękne, Rowy.

Wzdłuż brzegu morza, piachu złote złoża, ciepłe od uśmiechów słońca,w których

buszują radośnie, liczne dzieciątka.

Zakopujemy się w złotych ziarnkach, wylegujemy zamyśleni, w błękit

nad nami, w błękit nad nami, wpatrzeni. Spacerujemy brzegiem, pływamy w szmragdowym morzu.

Nad urwiskiem złotym, milczy w zadumie wiecznej zieleni, las.

Wszyscy jesteśmy znowu razem. Dziadek Ado, babcia Celestyna, tato Bronisław, mama Aleksandra, ciocia Klimcia, siostra Marysia, ciocie Stasia i Gienia i wujek Adaś.

Nie budzi nas żaden nowy dzień. Nie czeka nas żadna harówka, nikt nam nie wystawi rachunku za nieskończony luksus trwania w szczęściu. Anielskie chóry spiewają i grają.

Na tacach, rozstawionych wzdłuż brzegu, czekają wszystkie owoce i jagody świata. W powietrzu unoszą się anioły ptaków i motyli. Z nieskończoności trwania, przez nieskończoność morza, nieskończoność nieba, w nieskonczoność czasu się wczuwamy, w ducha wiecznego szczęścia, w Jego Śłońcu.

Zatopiony w zadumie swojej wszechmocy, gdzieś wszędzie czuwa SZEF.

Kolejne odcinki, w prawdopodobnym czasie, prawdopodobnie nastąpią.



  Contents of volume
Comments (5)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Szczęście i poczucie spełnienia są w nas. Tego nikt nam na tacy nie poda.

Bardzo konstruktywne, głęboko humanistyczne przesłanie. Tak trzymać!
avatar
...niebo do wynajęcia
niebo z widokiem na raj..
avatar
Tak jak Poprzednikom, mnie również wciągnął tekst, zadziałał jak balsam dla duszy.
Pozdrawiam
avatar
to totalna wolność-kiedy razem lub osobno spaceruje się po wydmach czy górach,albo po nizinach.
avatar
Dzięki serdeczne za poprzedzające komentarze. Już nowy, tegoroczny nadmorski pobyt mi się marzy...Jeszcze tygodni parę i ....nowe nad morzem dni...
© 2010-2016 by Creative Media