Go to commentsDewotka?
Text 12 of 21 from volume: Na Boga
Author
Genrepoetry
Formepigram / limerick
Date added2017-09-04
Linguistic correctness
- no ratings -
Text quality
- no ratings -
Views1801

Dewotka?


Mówisz o niej pogardliwie - dewotka!

Brzmi to, jak obraźliwa plotka.

Chcesz ją tym słowem uderzyć

za to, że bardzo wierzy.

Schodzisz, do poziomu młotka.


  Contents of volume
Comments (6)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Jeszcze jedno ze słów-wytrychów. Tak jak "megalomania", "rozdęte ego", "mowa nienawiści", "przyzwoitość" etc.
Tym stwierdzeniem usadziłam w prywatnym mailu jednego mądrującego się właściciela pewnego portalu, "zapytowując" go uprzejmie, dlaczego odeszła z jego łączki większość (bardzo) dobrze piszących? Czy rzeczywiście z tego naliczonego przeze mnie tuzina już nieobecnych, to wszyscy mają aż takie brzydkie charaktery?

:-)))
avatar
To bardzo smutne. Czy wszystkie jesteśmy skazane na bycie dewotkami w podeszłym wieku? Najpierw zespół niespokojnych nóg, potem swędzenie odbytu, następnie mastektomia, a na koniec dewocja? Smutny jest los kobiet:-(
avatar
Kiedyś niewierzący zarzucali nietolerancję osobom wierzącym. Teraz obserwuję, jakby wektory się odwróciły i przyszły czasy, że to raczej niewierzący, są bardziej nietolerancyjni, od osób wierzących.Co za hipokryzja!
avatar
wiele razy widziałam naćpanych wiarą do nieprzytomności. Śpiewali pieśni, wznosili ręce ku górze, ich twarze były rozanielone, a oczy maślane. Nie mam nic przeciwko temu, ale co prawda, nie jestem niewierząca. Uważam jednak, że to prywatna sprawa każdego, w co kto wierzy. Chyba każdy w coś wierzy, tak myślę, bo znam tzw. niewierzących i oni wcale nie są tak naprawdę niewierzący.
avatar
Jako oczytany człowiek wiesz,ze dewocja często idzie w złym kierunku-i to jest młotek na wiedzę duchowa,która ma niewiele wspólnego z tym,co na zewnątrz chce się koniecznie pokazać.Oosbiście znam dewoty,ktore zasiadają w pierwszych rzędach swoich ławek kościelnych,głownie uzewnętrzniając swoje wysokie morale,tylko po co?Duchowośc i symbolika może mieć znaczenie wewnętrzne i tu istnieje odniesienie pozytywne,w przeciwieństwie do tego opisanego przez Ciebie alf:-)
avatar
Od devotio-wydźwięk zly.
© 2010-2016 by Creative Media