Go to commentsZagadki o wielkich Polakach II
Text 16 of 255 from volume: Czarcie kopyto
Author
Genrehumor / grotesque
Formprose
Date added2017-09-26
Linguistic correctness
Text quality
Views1927

Zagadki o wielkich Polakach II



Wzruszył naród, wstrzymał dotacje, polskie wydało go plemię?


  Contents of volume
Comments (7)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Przepraszam, tę zagadkę zamieściłem za wcześnie. Ona pochodzi z bliskiej przyszłości, ale już nie będę usuwał.

Aby ją rozwiązać nie trzeba być jednak jasnowidzem. tutaj wystarczy odrobina logiki. Kto potrafi się na nią zdobyć, ten powinien rozwikłać niniejszą zagadkę bez problemu.
avatar
Legionie, oczywiście wiem, kto jest tym wielgim Polakiem. Przykro mi, ale to nie Ty, mimo że (zwracam uwagę, gdzie stawia się przecinek w tego typu konstrukcjach) jesteś wielki.
Ale dostrzegłem tutaj drugą zagadkę: skąd komentator wie o problemach finansowych Publixo, skoro wszystkie firmy strzegą tej tajemnicy jak oka w głowie? A ponadto takich tajemnic chyba nie wolno ujawniać.
avatar
Wolałbym, żeby do tej "bliskiej przyszłości" jednak nie doszło, chociaż z drugiej strony mogłaby to być niezła nauczka dla niektórych.
avatar
Niestety, zauważam ze smutkiem, że dotąd nikt nie odgadł zagadki. Nawet Arsene. Istnieją co najmniej dwa powody dla których moja osoba nie może być rozwiązaniem zagadki:
1. Zagadka jest nie o małych, jak ja, Polakach, lecz o wielkich Polakach. Takich, którzy zapiszą się w naszej chlubnej historii na wieki (zapiszą, bo jak wskazałem, zagadka pochodzi z najbliższej przyszłości).
2. Nigdy nie otrzymałem żadnych dotacji od prezesa Publixo, ani nawet nic mi nie wiadomo o jakichkolwiek dotacjach przyznawanych przez prezesa Publixo. Nie mniej jednak pozostawiam wyjaśnienie tej palącej kwestii w gestii samego prezesa Publixo.

Poza tym w zagadce chodzi nie o byle jakie dotacje, nie o jakieś marne grosze, ale o miliardy euro z dotacji unijnych. Mam nadzieję, że kwestia dotacji jest już jasna, a jeśli niezupełnie, to liczę na sprostowanie prezesa Publixo.

W związku z brakiem poprawnych odpowiedzi, ale przede wszystkim przez wzgląd na komentarz Arsene, mam zdecydowanie prostszą zagadkę. Przedstawię ją w formie testu:

Z kogo Arsene robi idiotę?
A. Z autora zagadki.
B. Z jego czytelników.
C. Z samego siebie.

Życzę wszystkim powodzenia!
avatar
Myślę, że wszystkie trzy odpowiedzi są prawidłowe.
avatar
Legionie, zawsze liczy się ostatnia odpowiedź, niech więc tak będzie i tym razem, ale z pewną modyfikacją, której proszę się domyślić.
avatar
Prościutka zagadka.

Odpowiedź Arsene powoduje, że muszę ją wziąć w cudzysłów lub pokiwać głową z politowaniem.

Proponuję prostym zabiegiem wprowadzić rym, aby wyszedł pastisz oryginału (tak, na szybkiego): "Wzruszył naród, wstrzymał dotacje, polska wydała go nacja".
© 2010-2016 by Creative Media