Go to commentsSerwis informacyjny
Text 24 of 255 from volume: Czarcie kopyto
Author
Genrehumor / grotesque
Formprose
Date added2017-10-06
Linguistic correctness
Text quality
Views1981

Serwis informacyjny


Poranny serwis informacyjny, redaktor Legion. Witam Państwa.

We wczesnych godzinach rannych doszło do wybuchu zbiorników z niebezpiecznymi substancjami w miejscowości Pech na Śląsku. Zginęło co najmniej trzynaście osób, dwadzieścioro sześcioro zostało rannych. Stan piętnastu z nich jest krytyczny.


O godzinie szóstej trzydzieści sześć doszło do tragicznej w skutkach katastrofy kolejowej niedaleko miejscowości Wykolejeniec, w województwie pomorskim. Ekipy ratunkowe zliczają zabitych i rannych. Na chwilę obecną uzyskaliśmy informację o dwustu dwunastu zabitych i stu siedemdziesięciu rannych. O najnowszych danych będziemy Państwa informować w kolejnych serwisach informacyjnych.


Chwilę po godzinie siódmej doszło do zamachu na przejściu granicznym w Zgorzelcu. Ze wstępnych ustaleń wynika, że użyto trotylu. W zamachu poległo sześciu członków obrony terytorialnej oraz czworo przypadkowych przechodniów. Jak na razie do zamachu nie przyznaje się żadna organizacja.


W miejscowości Gluty Polskie, kwadrans po godzinie siódmej, pod koła nadjeżdżającego autobusu dostała się matka z dwójką dzieci na rękach. Nikt nie przeżył. Kierowcę autobusu przesłuchuje właściwa prokuratura.


Pijana przedszkolanka doprowadziła do tragedii w miejscowości Skoki Polskie. Przeprowadzając grupkę maluchów przez most na rzece Styks nie dołożyła należytej staranności o bezpieczeństwo dzieci, na skutek czego sześcioro z nich skoczyło do rzeki. Wszystkie utopiły się w nurtach Styksu. Pijana kobieta porwała dwoje czteroletnich dzieci jako zakładników i uciekła do pobliskiego lasu. Trwają poszukiwania.


W miejscowości Bożydar, gmina Świętoszkowice, trzydziestopięcioletnia kobieta dokonała aborcji na własną rękę w piwnicy swojego domu. Do tego celu użyła pogrzebacza i rury od odkurzacza. Nieprzytomną znalazł mąż krótko przed godziną ósmą. Przybyła na miejsce ekipa ratunkowa stwierdziła zgon sześcioraczków w trzecim trymestrze ciąży. Wszystkie płody miały cechy popularnej wady genetycznej. Kobietę w stanie krytycznym przewieziono do szpitala.


O godzinie ósmej Waldemar K. dźgnął nożem wiceministra skarbu wychodzącego z restauracji w miejscowości Wrzody Polskie. Ministra skarbu, Jacka P,. w stanie ciężkim przewieziono do szpitala. Sprawca tłumaczy swój czyn pomyłką. Planował ugodzić nożem ministra sprawiedliwości, ale z restauracji pierwszy wyszedł Jacek P.


Dziś o ósmej trzydzieści zmarło jedno z piątki dzieci przebywających w szpitalu Dzieciątka Naszego w Krwawym Borze. Przypomnę, że dzieci były maltretowane i torturowane przez wyrodnych rodziców w przydomowej stodole ponad dziesięć lat. Krzyki i jęki maltretowanych dzieci słyszeli nawet sąsiedzi z pobliskich wiosek. O makabrycznych praktykach doniósł w końcu sołtys, Stanisław K.


Za chwilę blok reklamowy, a potem prognoza pogody. Legion kłania się Państwu. Do usłyszenia.


  Contents of volume
Comments (4)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Ciekawa wizja serwisu informacyjnego w czasie, kiedy już w pełni rozkwitnie dobra zmiana. Kilka drobnych potknięć interpunkcyjnych oraz moim zdaniem niezbyt fortunny zwrot "dwadzieścioro sześcioro". Jeżeli zginęło co najmniej trzynaście osób, to "dwadzieścia sześć" zostało rannych.
avatar
Też rzuciło mi się w oczy to "dwadzieścioro sześcioro", ale poza tym tekst ciekawy. Historia z aborcją szczególnie ujmująca.
avatar
Dwadzieścioro sześcioro to figura. Wiele razy słyszałem podobne karkołomne łamańce w serwisach informacyjnych. Jeśli chodzi o liczebniki, to np. osiemnastoro, jedenastoro - toro - byk na końcu.

997 to program splaterpunkowy. Mógłby być jeszcze program "Z kamerą po celach".
avatar
Tak podejrzewałem. Fakt, że dziennikarze poprawnością jakoś szczególnie nie grzeszą, więc dziwnie by było, gdyby i tu pewne "szczególne konstrukcje" się nie pojawiły.

Swoją drogą mam pomysł na ciekawy tekst - w formie pasków TVP. ;)
© 2010-2016 by Creative Media