Go to commentsRóżaniec
Text 54 of 62 from volume: Przejrzystość
Author
Genrepoetry
Formpoem / poetic tale
Date added2017-10-07
Linguistic correctness
Text quality
Views2445

Okna otwarte

na ogrody Wiary


Nadziei lufciki uchylone -


tarasy Miłości

zielone jak krew

roślin


aż po dwadieścia pięter

Modlitwy Pańskiej


Aksjomaty Credo


Do Nieba

dwieście stopni

Pozdrowień Anielskich


8.10.2005


Druk w: Obecność. Kraków 2006. - s.16


  Contents of volume
Comments (9)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Jasne i precyzyjnie nazywające wartość modlitwy.
avatar
Poczytałam portalowe newsy dotyczące:

http://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/opinie/hipokryzja-bez-granic/ar-AAt7fmO?li=BBr5MK7&ocid=iehp

Sami publiXowi połeci wystawiliście sobie świadectwo. Oczywiście, że klepiące bezmyślnie zdrowaśki jędzowate kobieciny nie są żadnym wyjątkiem, ale też i nie są one regułą. Niemniej dalsze dywagacje zdeterminowanego - ex - w jego mniemaniu youppie, wywołują... No co wywołują?... Zwyczajną litość u tych, których on tak energicznie obcharkuje, na nich szcza a nawet rzuca w ich kierunku ekskrementami.
Litość z powodu jego totalnej beznadziei: w nic oraz w cokolwiek.

Na Kielecczyźnie Niemcy spacyfikowali wieś, ponieważ nikt z jej dwustu mieszkańców nie odważył się strzelić do stojącego na rozstajach, krzyża. Nikt, nawet dzieci. A ten majaczy o jakimś "ropniu"...

"Galilaee vicisti", powiedział w chwili swojej śmierci cesarz Julian Apostata. Te same słowa wypowiada Pankracy - bohater "Nieboskiej komedii" Zygmunta Krasińskiego.

Do męczeńskiej Syrii, tam skąd przegoniono ISIS, wracają zniszczone krzyże...
avatar
Mam zablokowane konto, dlatego nie mogę dopisać się do wiersycka "O świątobliwej".

Profesja Jowity - szczególnie w średniowieczu, ale i później - była chroniona przez ich specyficzny cech.
To również bardzo ciężka praca dla zdeterminowanych kobiet. Do tej pory ich patronką jest św.Maria Magdalena. Przez długie wieki owe panie opiekowały się ołtarzami, wizerunkami, procesyjnymi chorągwiami z wizerunkiem swojej rzeczniczki. Zwłaszcza na południu Europy.

Ale, co tam. Najważniejszą jest tolerancja w li tylko osobistym mniemaniu.
avatar
Nie wiem dlaczego "dwadzieścia pięter Modlitwy Pańskiej"? Dziękuję za wiersz.
avatar
Aurat w ty moim czasie, nie umiem skomentować...
Zostawiam oceny w zamian.
avatar
I takie właśnie rzeczy doceniam u chrześcijan - w tym rozpędzonym świecie mieć powód do zatrzymania się i refleksji, spojrzenia skupionego w niebo. Coś miałem jeszcze dopisać, ale się powstrzymałem.
Super.
avatar
Miło mi to przeczytać, szczególnie od "branimra" :-)

A ten minus, jaki ci ktoś zafundował z wypadającą szczęką, to na razie ci zneutralizowałam :-)

Serdecznie :)
avatar
Witaj befano :) Bardzo bliski i potrzebny mi Twój wiersz. te okna otwarte...i lufciki uchylone...Serdeczności :)
avatar
Bardzo Ci Martuniu dziękuję :-)
© 2010-2016 by Creative Media