Go to commentsKsięga Rodzaju 10,21-32
Author
Genrepopular science
Formarticle / essay
Date added2017-12-19
Linguistic correctness
- no ratings -
Text quality
- no ratings -
Views1433

`Lecz także i Semowi, praojcu wszystkich synów Hebera, starszemu bratu Jafeta, urodzili się synowie` `Synami Sema` Czyli którzy podzielili się w rodzie `są: Elam, Assur, Arpachszad, Lud i Aram.` Zrodzili plemiona według swoich imion. `Synami Arama` Czyli którzy podzielili się w plemieniu `są:Us, Chul, Masz.` Zrodzili plemiona według swoich imion. Podzielony w rodzie `Arpachszad zaś zrodził Szelacha,` Czyli podzielonego w plemieniu `a Szelach` Czyli podzielony w plemieniu `zrodził Hebera` Czyli podzielonego w plemieniu. `A Heberowi urodzili się dwaj synowie:` Czyli którzy podzielili się w plemieniu `jeden miał na imię Peleg, gdyż za jego czasów podzielili się mieszkańcy ziemi,` Czyli w rodzie i w plemieniu `a imię brata jego` podzielonego w plemieniu `było Joktan.` `A Joktan zrodził` Czyli podzielonych w plemieniu `Almodada, Szelefa, Chasarmaweta, Jeracha, Hadorama, Uzala, Diklę, Obala, Abimela, Sabę, Ofira, Chawilę i Jobaba; ci wszyscy byli synami Joktana.`Podzielonego w plemieniu Hebera, którzy zrodzili plemiona według swoich imion.` A siedziba ich sięgała od Meszy do Sefar w górach wschodnich.` Czyli od zachodu do wschodu gór Ararat. Analogicznie do współczesnych narodów potomków Sema, których siedziby sięgają od zachodu do wschodu. To są synowie Sema według podzielonych plemion ich, według języków - słów, dźwięków komunikacyjnych ich, według krajów - miejsca zamieszkania ich i według nazw narodów ich. To są podzielone w rodzie i w plemieniu według imion ich plemiona synów Noego i podzieleni w plemieniu według imion ich synowie ich w narodach ich. `Od nich to wywodzą się narody` Czyli każdego z nas `na ziemi po potopie` (Rdz.10,21-32)

  Contents of volume
Comments (0)
ratings: linguistic correctness / text quality
no comments yet
© 2010-2016 by Creative Media