Go to commentsKsięga Rodzaju 12,17-20
Author
Genrepopular science
Formarticle / essay
Date added2017-12-23
Linguistic correctness
- no ratings -
Text quality
- no ratings -
Views1335

`Lecz Pan dotknął faraona i jego dom ciężkimi plagami z powodu Saraj, żony Abrama` Czyli lecz Wszechmogący doświadczył faraona i jego najbliższych ciężkimi plagami - aforyzm dotkliwego bicza, chłosty, ze świadomością że z powodu Saraj, żony Abrama `Wezwał więc faraon Abrama i rzekł:` Czyli słowo, dźwięk, wibracja - nośnik informacji do Abrama `Cóżeś mi to uczynił ? Dlaczego nie oznajmiłeś mi, że ona jest żoną twoją ? ` Czyli dlatego nie oznajmił Abram faraonowi, że Saraj jest żoną jego. Bo według zwyczajów Egipcjan, Saraj żonę Abrama by zabrali, a męża Saraj Abrama pozbawili życia `Dlaczego powiedziałeś: Ona jest siostrą moją,` Czyli dlatego Abram powiedział, bo Saraj była córką Teracha ojca Abrama, ale nie była córką matki Abrama (Rdz.20,12) `tak że wziąłem ją sobie za żonę ? ` Czyli tak, że twoją żonę wziąłem sobie za żonę moją `A teraz, tu jest żona twoja, weź ją i odejdź` Czyli a teraz, tu jest żona twoja, która nie może być żoną moją, weź żonę swoją i odejdź z żoną swoją do ziemi swojej. ` Potem rozkazał faraon ludziom swoim, aby odprowadzili go wraz z żoną jego` Czyli po tych wydarzeniach rozkazał faraon ludziom swoim, aby odprowadzili Abrama wraz z Saraj, żoną Abrama do granicy ziemi Egipskiej. By według zwyczaju Egipcjan, których faraon po tych wydarzeniach nie zabronił Egipcjanom. Nie zabrali Egipcjanie Saraj żony Abrama , a męża Saraj Abrama nie pozbawili życia ` i wszystko, co do niego należało` Czyli analogicznie do każdego z nas, że wszystko, co do nas należy, do nas należeć ma ( Rdz.12, 17-20)

  Contents of volume
Comments (0)
ratings: linguistic correctness / text quality
no comments yet
© 2010-2016 by Creative Media