Go to commentsKsięga Rodzaju 13,6-13
Author
Genrepopular science
Formarticle / essay
Date added2017-12-24
Linguistic correctness
- no ratings -
Text quality
- no ratings -
Views1420

`Lecz cały kraj nie mógł ich obu utrzymać, bo dobytek ich był tak wielki, że nie mogli przebywać razem` Czyli przez tak wielki dobytek, nie mógł Abram przebywać z Lotem `Miedzy pasterzami stad Abrama, a pasterzami stad Lota powstał spór` Czyli powstał spór o dostęp do źródeł wody, bo przebywali w górach Betelu (Rdz.13,10) `A Kananejczycy i Peryzyci mieszkali wówczas w kraju` Czyli tubylcy, którzy mieszkali wówczas w tym kraju, nie mieli tak wielkiego dobytku, jak Abram i Lot, którzy przebywali w tym kraju` Wtedy rzekł` Czyli słowo, dźwięk - nośnik informacji Abrama `do Lota:` `Niechże nie będzie sporu między mną, a tobą i między pasterzami moimi, a twoimi, jesteśmy przecież braćmi.` Czyli Abram jest wzorem łagodzenia sporów z motywacją, że Lot syn Harana, brata Abrama jest dla Abrama jak brat` Czyż cały kraj nie stoi przed tobą otworem ? ` Czyli czyż cały ten kraj nie jest przestrzenią otwartą ? `Odłącz się więc ode mnie. Jeśli chcesz pójść w lewo, ja pójdę w prawo, a jeśli chcesz pójść w prawo, ja pójdę w lewo` Czyli Abram jest też wzorem ugodowości w pierwszeństwie wyboru `Wtedy Lot podniósłszy oczy, widział, że cały okręg nadjordański - zanim Pan zniszczył Sodomę i Gomorę - był obfity w wodę, jak ogród Pana, jak ziemia egipska, aż do Soaru `Czyli wtedy Lota percepcja była jedno aspektowa, że cały okrąg nadjordański - zanim Wszechmogący zniszczył Sodomę i Gomorę - był obfity w wodę, jak wszelkie rodzaje informacji w systemie duchowo - informacyjnej całości stworzone przez Wszechmogącego jak ziemia egipska wzdłuż Nilu aż do Soaru czyli Szeliszijjaa Eglat, to jest wzdłuż zachodniego brzegu, do środkowej części brzegu Morza Słonego (Iz.15,5) `I wybrał sobie Lot cały okręg nadjordański` Czyli i dokonał sobie Lot wyboru, jedno aspektowo postrzegając, że cały okrąg nadjordański był obfity w wodę. Bez aspektu mieszkańców Sodomy i Gomory, których później Wszechmogący zniszczy. Czyli analogicznie do każdego z nas, by swoich wyborów dokonywać w wielu aspektach i szerokiej perspektywie ` I wyruszył Lot na wschód ` Czyli i wyruszył Lot z zachodu, miejsca ugodowego rozstania się z Abramem na wschód ` Abram zamieszkał w ziemi kanaanejskiej, natomiast Lot przebywał w miastach okręgu nadjordańskiego i rozbijał swoje namioty aż do Sodomy ` Czyli po ugodowym pierwszeństwie wyboru Lota, Abram zamieszkał w ziemi kanaanejskiej, natomiast Lot po jedno aspektowym wyborze przebywał w miastach okręgu nadjordańskiego i rozbijał swoje namioty aż do Sodomy, która później Wszechmogący zniszczył. ` A mieszkańcy Sodomy byli źli i bardzo grzeszni wobec Pana` Czyli a mieszkańcy Sodomy myślami, słowami i czynami, bardzo czynili falowe zakłócenia w systemie duchowo- informacyjnym wobec rzeczywistych faktów i rzeczywistych słów Wszechmogącego. I za czynienie falowych zakłóceń w systemie duchowo - informacyjnym ponieśli śmiertelne konsekwencje ( Rdz. 13, 6-13)

  Contents of volume
Comments (0)
ratings: linguistic correctness / text quality
no comments yet
© 2010-2016 by Creative Media