Go to commentsKim jestem
Text 54 of 37 from volume: przemyślenia
Author
Genrenonfiction
Formarticle / essay
Date added2017-12-28
Linguistic correctness
Text quality
Views1369

To w jaki sposób człowiek reaguje na prawdy biblijne, pozwala określić kim jest naprawdę. Czy miłuje prawość i sprawiedliwość. Jako przykład podam słowa z listu do Kolosan 3,5.


Dlatego zadajcie śmierć członkom waszego ciała, które są na ziemi, jeśli chodzi o rozpustę, nieczystość, żądzę seksualną, szkodliwe pragnienie oraz zachłanność, która jest bałwochwalstwem


Jeżeli ktoś rozbudza w sobie nieczyste myśli i skłonności poprzez czytanie czy oglądanie niestosownych materiałów, na pewno taka osoba nie miłuje prawości .Prawość nierozerwalnie wiąże się z uczciwością i niezłomnym przestrzeganiem zasad moralnych. Nie chodzi tu o to, by być prawym we własnych oczach, oceniać siebie według własnych kryteriów , chodzi o prawość Bożą.


Kolejna sprawa to żądza seksualna. . Mnóstwo ludzi w świecie rozbudza w sobie niestosowne żądze seksualne, a potem im ulega. Bardzo łatwo dostępna jest pornografia wywołujące seksualne podniecenie. Wiele ludzi chętnie udaje się do nocnych klubów szukając nowych podniet seksualnych, trudno przyznać że takie osoby miłują prawość .


Miłość do pieniędzy, dążenie do wzbogacenia się albo żądza posiadania różnych rzeczy mogą zdeprawować serce, mówimy o szkodliwych pragnieniach i zachłanności.


Nawet jeden werset biblijny może ,,prześwietlić`` prawdziwe pobudki i intencje danej osoby. To w jaki sposób ktoś reaguje , pozwala ustalić czy jest szczerym, miłującym prawość i sprawiedliwość człowiekiem.

  Contents of volume
Comments (8)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Biblia, owszem, jest źródłem wielu prawd moralnych i etycznych, ale ja powstrzymałbym się przed powoływaniem na nią. Bo zawiera takie paradoksy jak księga Henocha, który pisze, że sztuka czytania i pisania to diabelski wynalazek. Kto czytał, ten wie. A kto nie czytał, jest jak Świadkowie Jehowy skazany na jej interpretacje/poddany indoktrynacji.
Lekturę polecam, ale bez przesadnej ekscytacji w interpretacji i wprowadzaniu w życie. Bo to prawdy, tak jak i Koran, niezłe na pustyni gdzie cały rok ciepło. Tu, wśród puszcz i bagien, i prawdy inne i inaczej stosowane.
avatar
myśli niestosowne-to zawsze sfera niska,nigdy nie jest to powiązane z myślą o przyszłości,sferze seksualności w przyjaźni z mężem,i wychowaniu dzieci,czy kochaniu-prostym,ale jakimś-określonym,natomiast jest to zay w rui etc.
zachowanie ludzi którzy się kochają pobudza pozytywnie-niejednokrotnie oglądałam filmy z rodzaju erotycznych-w tych przedstawiony seks był trochę zawoalowany,nierozpustny,słowas mają znaczenie jak spojrzenia w oczy czyste,i namietnośc,oraz piękne ciało,ale tu i ówdzie odkryte,natomiast chuć i rozpusta to -i słownictwo nieciekawe-rodem z Konopielki albo z "chłopów"
i zdrady w sianie byle gdzie,za stodoła.kiedy chjłop ewyjdzie z domu.
no i najgorszy seks-to ten wyuzdany,pozbawiony w ogóle kochania-z jednej i z drugiej strony-za pieniądze,to jakasz forma tylko i wyłacznei wyładowania napięcia.
avatar
am,ze profanacja miłości to 2 i 3,natomiast sakramenty chronią przed całkowitym rozpustnym życiem,a i zamordyzm klerykalno katolicki sprawuje tu pośrednia władzę,może nie nad wszystkimi,ale nad wielka częścia społeczeństwa,natomiast ludzie którzy wybierają prokreację,rodzinę,czy kochanie siebie,ale nie uleganie słabościom-i nałogom-będą WYBAWIENI-KOCHAĆ SIE,ALE WRAZ ZE ZWIĄZKIEM OSOBOWYM-I TU TAKŻE PRACA NAD ZWIAZKEIEM I W OGÓLE PRAACA JEST ISTOTNA
avatar
Ostatnia fraza tej miniatury filozoficznej, zaczynająca się od słów "To, w jaki sposób..." kłóci się z powszechną codziennością naszych z ludźmi kontaktów, ponieważ akurat to, JAK reagujemy, pozwala nam-obserwatorom cudzych zachowań jedynie na kulawy domysł i te domniemania - i ma się nijak do prawdy o człowieku. Nasze reakcje są często wcale nie rezultatem spontaniczności, a wynikiem cierpliwego latami całymi szkolenia i tych autotreningów; jako takie właśnie cyrkowe i z areny "zwierzę" możemy "reagować" już tylko grą pozorów i teatrem cieni.
avatar
Szanowny branimirze- temat nie dotyczy kwestii doktrynalnych tylko moralnych. W wersecie do Kolosan 3,5 czytamy :Dlatego zadajcie śmierć członkom waszego ciała, które są na ziemi, jeśli chodzi o rozpustę, nieczystość, żądzę seksualną, szkodliwe pragnienie oraz zachłanność, która jest bałwochwalstwem.

Słowa dotyczące rozpusty, nieczystości, żądzy seksualnej, zachłanności nie są paradoksem, są realiami codziennego życia. Chodzi o to, czy człowiek szczerze przyzna się do swoich słabości i będzie z nimi walczył.
avatar
Ostatnia fraza tej miniatury filozoficznej, zaczynająca się od słów "To, w jaki sposób..." kłóci się z powszechną codziennością naszych z ludźmi kontaktów, ponieważ akurat to, JAK reagujemy, pozwala nam-obserwatorom cudzych zachowań jedynie na kulawy domysł i te domniemania - i ma się nijak do prawdy o człowieku.

Otóż ma. Są ludzie którzy w skrytości walczą ze swoimi słabościami ciała, inni folgują sobie. Są ludzie którzy całe życie są wiernymi współmałżonkami, inni natomiast zdradzają partnera czyniąc to tak żeby nigdy się o tym nie dowiedział. Są ludzie oglądający pornografię, są ludzie którzy unikają pornografii jak zarazy. Człowiek który świadomie nawet w myślach dopuszcza się plugawych rzeczy, wiedząc jaki jest Boży pogląd na tą sprawę- ma poważny problem. Jedyną społecznością religijną, która poważnie traktuje ten temat są Swiadkowie Jehowy.
avatar
Boży lub Demiurdzy.
A swoją drogą ci, którzy oszukują, ulegają słabością, chcą spotykać się z uczciwością ludzi ze swego otoczenia. Że oni robią źle, ale inni mają być etyczni i moralni. Złodziej nie chce być okradany, a wiarołomca chce spotykać uczciwych i prawych.
Ze świadkami Jehowy rozmawiałem wielokrotnie. Oni nie czytają biblii, poprzestając na jej interpretacjach.
A kto to zrobił, bóg czy demiurg, nie zostanie rozstrzygnięte. Ja pokazuję na demiurga.
avatar
To, w jaki sposób reagujemy, warunkuje również nasz instynkt stadny. W sytuacjach zagrożenia pośród tłumów wykazujemy się nie tyle tym, czego się nauczyliśmy w domu, w szkole i na zajęciach z religii - ile tym, co mamy w pakiecie psychologicznym po dalekich szan. Przodkach, co to żyli w wczesnym neolicie.

Nasze ludzkie reakcje, reasumując, to bardzo BARDZO złożony temat. Ostatnio słyszeliśmy np. po raz nie wiem który, że jakiś zacny mąż pokiereszował siekierą SWOJĄ bardzo zacną brzemienną żonę
© 2010-2016 by Creative Media