Go to commentsChrześcijańskie... Co...?
Text 1 of 3 from volume: Co mnie w...
Author
Genrenonfiction
Formprose
Date added2018-01-05
Linguistic correctness
Text quality
Views1312

Prymas Polski, wystąpieniem i słowami o nieuleganiu demagogom, napędzającym spiralę strachu wobec uchodźców, naraził się Katolikom...(?!)


Gros komentarzy pod jego wystąpieniem, jakie napotkałam Na YT:


— A jaki to Polak?! 

— Prymasa pojebało! 

— Jak mu się nie podoba, to niech wypierdala! 

Ten ostatni szczególnie jest charakterystycznym wzorem dobrego chrześcijanina, często spotykanym w internecie i nie tylko, stosowanym w wybuchowej formie wobec każdego, kto ma czelność myśleć inaczej niż `Obrońcy chrześcijańskich wartości`.


Przypomina mi się opowieść o pewnym dwudziestoletnim osiłku, wykłócającym się, z nieco bardziej rozgarniętymi kolegami. Otóż z przekonaniem bronił on racji, o przyciąganiu magnesem każdego metalu, a nie tylko żelaza (o rozwinięciu tematu do żelazowców bano się wspomnieć, by nie zarobić z miejsca po gębie), a gdy sprowokowano zakład i przyniesiono kawałek miedzi, orzekł, że magnes się popsuł. Innymi słowy, Prymas Polak już nie jest Polakiem, ponieważ miał czelność zauważyć, że w obozach dla uchodźców cierpią ludzie.


Co znamienne, nie wspomniał przy tym o zapraszaniu tych ludzi bez ładu i składu do kraju. Nie mówił o zamianie obozów w Grecji i Włoszech na obozy w Polsce. Mówił jedynie o tym, że tamci są także ludźmi i aby nie nienawidzić ich za to, że są inni; że uciekli od wojny i wypadałoby dobrym chrześcijanom, współczuć im przynajmniej, a nie opluwać.


Prymas się popsuł.

  Contents of volume
Comments (28)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Ale dobrozmianowi chrześcijanie, również ci z Publixo, tego nie zrozumieją. Oni to "rozumią" po swojemu.
avatar
Trafne, ale i dołujące spostrzeżenia.
avatar
tak, dla dwóch komentów.
niespecjalnie obchodzi mnie zdanie katoli, ale katolik może się jakiś zastanowić
avatar
Pióro na dobrym poziomie. W tym fragmencie wyższym, niż umiejętności wielu parających się pisaniem. Tak abstrahując od treści.

Słowa, które przytoczyłaś nie pochodzą od osób zajmujących się trollingiem. To szczere słowa pochodzące od setek tysięcy, a może milionów Polaków. Są wynikiem krótkotrwałych stanów emocjonalnych, ale w normalnych warunkach nie mają większego przełożenia na postępowanie. Co innego, jeśli ich zbawiciel zbierze do kupy i stworzy legion. To już było. Déjà vu?

Wiele jest też negatywnych komentarzy dotyczących obecnego papieża, a także jego poprzednika Benedykta, który przecież był sekretarzem kongregacji do spraw doktryny, czyli największego betonu Kościoła. Może katolikom w Polsce nie spodobało się, że zniósł dogmat o pozostawaniu dusz nieochrzczonych dzieci w otchłani, a może, że zdjął z Żydów brzemię odpowiedzialności za ukrzyżowanie Chrystusa po dwóch tysiącach lat? Obecny papież nie podoba się, bo kiedyś ratował lewaków, atakuje książęta Kościoła, mówi, że ci jebani uciekinierzy przed bombami, kulami, gwałtami, to Jezusy, a kiedy go pytają o pedałów, to odpowiada: "A kim ja jestem, żeby ich oceniać"? Tfu!
avatar
o to właśnie chodzi, że to nie trolle, lecz czysta nienawiść. Można mieć jedynie nadzieję, że chwilowy odruch warunkowy, spowodowany strachem i krvizją, a nie stan permanentnego kulenia się w kącie z gryzieniem pięści.
avatar
Nie wiem skąd bierze się ta wyższość,, myślących prawidłowo " ?
Ten przykład osiłka aż nadto jaskrawa analogia. Wstyd.
A jest totalnie na odwrót bo - mocne określenia nie muszą być błędne a najczęściej są wyrazem świadomego oburzenia.

Kuria Warszawska wielokrotnie zaskakiwała i to w wielu tematach okazując poparcie polityczne jak i ideowe dla lewicowych herezji - nawet w sprawie Smoleńska Rzecz dziwna .

Prymas Polak wielokrotnie próbował zmiękczać stanowisko Polaków i jest jasne że chciałby sprowadzać tych ludzi.

A kwestia jest prosta bo narusza on jako pasterz bezpieczeństwo ,,swej owczarni" co jest oczywiste i w kontrze z Pismem Świętym , zaś mydlenie oczu chrześcijańskimi wartościami bardziej przypomina sztuczki prawników- adwokatów (diabła) niż poprawność teologicznej analizy.

Tu chcę wyrazić oburzenie !- marnizną analizy tego tekstu jak i komentujących.
Wam nie wolno wyrażać swych poglądów z racji na estetykę czystości logiki. Brrrrr.
Jakbym zjadł zdechłą rybę - taki tekst.
avatar
osiłka znam osobiście. - Zamknij mordę! - to tyle, ile potrafi z siebie wydusić.
A Ty masz prawo do swych poglądów. Tylko proszę mi nie wmawiać, że podobnie Tobie myślący mają w większości podobną kulturę.
Jeżeli współczucie jest dla Ciebie wybiegiem i miernością, to współczuję
avatar
Czy Merkel ma współczucie ?
Nie - polityk to taka bestia która wchodzi na szczyt po trupach .
Emigranci ze wschodu to projekt polityczny.
Zapewne ma na celu ujednolicenie Europy lub inne lewicowe cele.
Pobudka Fela .
avatar
polityka. Ech... Gdzie Ty widzisz w moim artykule?
avatar
Ten artykuł jest cały polityczny -
A przykład z Merkel jest po to byś zrozumiała mechanizm .
Podobnie jest z Prymasem Polakiem.
Kwestia uchodźców to kwestia mocno polityczna.
avatar
nie jest, w przeciwieństwie do niektórych moich opowiastek.
Tutaj chodzi o spojrzenie człowieka na człowieka, bez uprzedzeń.
Uwierz, miewam lęki przed nieznanym, ale nie panikuję. I nie zamierzam
avatar
Kwestia imigrantów podzieliła Europę i może doprowadzić nawet do zmian politycznych o ogromnej skali.
Ty opowiedziałaś się po jednej ze stron.
A ja twierdzę że zagrano na Twoich uczuciach .
Twój stosunek jest wyjątkowo emocjonalny pomimo jaskrawych przypadków negatywnych z Niemiec Francji lub Szwecji.
Uściślając dalej- Twoja postawa jest irracjonalna a według mnie wykreowana .
I nie ma co się obrażać - tak jest,- jesteśmy bezradni wobec propagandy- nawet opisałem to w którymś wierszu.
avatar
przypisujesz innym własne cechy. I nic nie zrozumiałeś. Bełkot przerażonego, a Twój wierszyk najnowszy popraw, bo ten nuż nikogo nie zabije
avatar
My tu się bulwersujemy, ja sam bywam złośliwy w stosunku do Rozara, ale przecież on w gruncie rzeczy prezentuje uładzoną wersje "polskiej prawicowości". Choćby poprzez sam fakt, że dyskutuje z "głupimi babami" A przecież jeden z jego autorytetów wzywał do łapania głupich bab i golenia im głów. Zaś mądra kobieta - posłanka wzywała nie tylko do golenia, ale także do wieszania, zaraz po ogoleniu. Co do kobiet już święty Tomasz z Akwinu, zwany doktorem Kościoła mawiał że kobiety są śmierdzącą kupą gnoju, rodzajem kalekiego, nieudanego mężczyzny, itd. Natomiast taki nasz swojski, prawicowy klimat oddaje definicja: "Kobieta to stworzenie boże, które powinno stać w oborze, ale chłop ze względu na sprawy dupy, zabrał toto do chałupy".

Przepraszam kobiety za cytaty. Specjalnie wam wkurwiam, żebyście się zbuntowały przeciwko prawicy.
avatar
nie obrażam się, przeczytałam Biblię.
avatar
Legionie pomieszałeś wszystko i wrzuciłeś do worka .
Felicjano - może kiedyś pogadamy, teraz zgodnie z sugestią L. patrzę trochę z góry na ciebie :-).
A wierszyk z ,,nożem"- sama widzisz jaką mieli satysfakcję moi zagorzali krytycy- czyż to nie żenada ?

Dzieci PR-u

Podzieli­li nas dość równo
Przywłaszczy­li słowa i po­wagę
Wcześniej klucze
Uk­radziono do umysłów
Pop­rzez puszkę gniewu
Od Pan­do­ry i za­razy

Po­kaza­li to co chcieli
Nic co z grun­tu ma porządek
Bez war­tości wydarzenia
Dość przew­rotna chro­nolo­gia
In­formac­ji mętna zu­pa
Twarz wyk­rzy­wi z oburze­nia

Wyk­ształce­ni po­nad
Próg in­te­ligen­cji
Z ty­tułami poz­ba­wieni ana­lizy
Bez porównań i refleksji
Tro­tuarem idzie dzieło pro­pagan­dy
No­wi wier­ni niewolnicy
avatar
myślę, że to nie CIEBIE krytykują. A nuż? Cóż. Sama bywam niegramatyczna, a nawet niegramotna, więc uznałam, że, heh, zgrabnie Ci wbiję go w boczek.
avatar
{W znalezionym rękopisie Łukasza Zbonikowskiego, polityka PiS walącego w papę żonę, opisuje on wymyśloną przez siebie instrukcję na żonę "ma być ładna, żeby seks nie był przymusem. Niewysoka, z płaską głową, żeby można było na niej postawić szklankę z piwem. Do tego posłuszna, inteligentna i w miarę majętna. Powinna być katoliczką – by wiedziała, gdzie jej miejsce. Dobrze, aby była naiwna, bo uwierzy w co trzeba".}

Kobiety!!! Podoba wam się? Za pisowcem panny sznurem! buhahahahah Kobiety! Pamiętajcie, kiedy będziecie szukać męża, to najpierw pytajcie potencjalnego kandydata, czy on jest pisowcem, bo tylko pisowiec gwarantuje wam spełnienie w roli krowy! Powodzenia wszystkim kobietom - krowom życzę! Ale drogie krowy, zamknijcie mordy, kiedy wasz pan słusznie wam przypierdoli w mordę!
avatar
Mam w głowie zalążek melodramatu dla pań, którego celem będzie wynarodowienie polskich patriotów katolików. Żeby się każda kobieta zastanowiła sto razy, zanim da dupy pisowcowi. No chyba, że jest tylko krową. Pragnę, aby pisowcom zostały do jebania tylko krowy i kurwy.
avatar
Rafał Ziemkiewicz (prawicowy publicysta, dawniej pisarz SF; "Wybrańcy Bogów" 1991 r.): "Kto nie wykorzystał nietrzeźwej niech pierwszy rzuci kamieniem".

Szkoda, że w czasach świetności Ziemkiewicza, tj. kiedy jego prącie nadawało się do wykorzystywania, nie było jeszcze tabletek gwałtu, nie? Z pewnością odbyłby wówczas większą liczbę stosunków. Wybraniec Boga, heheheh.

Wszyscy piewcy dobrej zmiany są wybrańcami Boga. To nie SF, to reality show polskiej prawdziwej mężczyzny. Myślę, że na samo słowo "pisowiec" u ogromnej większości Polek pojawia się kisiel w majteczkach. Nogi robią się jak z waty, a uda same rozjeżdżają na boki. Każda Polka nie może doczekać się chwili, kiedy pisowiec skończy po minucie i postawi szklankę z piwem na jej płaskiej głowie, prawda? Przecież sam Bóg tak chce! Wybrał ich - pisowców na swoich synów! A która nie ma płaskiej głowy, to niech sobie deskę przybije do łba, bo jak się piwo rozleje, to wpierdol!
avatar
Grzegorz Szwed, polityk z Lublina obraża kobiety z Czarnego Protestu w nagranym przez siebie filmiku. "Prostytutki! Pie***lcie się k**wa jak zwierzęta po lesie!"

"W następnym wideo nagranym tego dnia zwolennik zakazu aborcji przyznaje, że jest pijany, ale ma do tego prawo, "bo jest sobota". Wideo spotkało się z dużym zainteresowaniem na Facebooku, sprawę nagłośniły lokalne media. Na zakończenie Grzegorz Szwed apeluje, by osoby popierające Czarny Protest usunęły się z jego znajomych."

heheh, filmiki są dostępne: http://natemat.pl/191547,kolejny-polityk-obraza-kobiety-z-czarnego-protestu-pie-lcie-sie-k-wa-jak-zwierzeta-po-lesie

Obejrzyjcie jak najebane niczym wór chamisko prowadzi wykład. Prawdziwy Polak katolik patriota. Posłuchajcie jak pierdoli ta moczymorda.
avatar
Kto to rucha?
https://www.youtube.com/watch?v=pL1unhFO99Q

Pan Roman Sklepowicz w słusznych mediach. Zapraszam na 35 sekund jazdy z panem Romanem!
avatar
Kiedy byłem na zakupach w sex shopie (pejczy, łańcuchów, obroży, masek i knebli), to widziałem na półce kolekcje dmuchanych lal. Nie czuję pociągu do manekinów, dlatego nigdy nie korzystałem, ale zastanawiałem się dlaczego one mają takie płaskie czoła. Dopiero Zbonikowski mi uświadomił, że na nich prawdziwy mężczyźni stawiają szklankę z piwem. Cóż... ja nigdy nie byłem prawdziwy. Sam bym się nie domyślił, a przecież to takie... proste.
avatar
możesz mi wyjaśnić, o czym do mnie piszesz?
avatar
Już skończyłem. Po prostu worek mi się otworzył. Zawsze można zgłosić komentarze do usunięcia. Głównie cytowałem znane postaci, zaś jeśli używałem obraźliwych sformułowań, bądź słów, to takich które od nich pochodzą.
avatar
nie zamierzam niczego usuwać. Po prostu odniosłam wrażenie, że z kimś mnie pomyliłeś
avatar
no tak, Psuje się odkurzacz i człowiek czasem też.Ja sam popsułem się kiedyś.
avatar
a ja się zepsuty urodziłem.

Chłop powozi, obok siedzi baba. Koń ledwie ciągnie, bo wóz pełen ogórków. Jednym z nich, wyjątkowo dorodnym baba robi sobie dobrze. Wreszcie, gdy ogórek się zużywa, wyrzuca go za wóz. Z tyłu idzie jakiś dziad. Podnosi zużyty ogórek i nadgryza. Woźnica widząc to kątem oka, woła: panie, ten ogórek jest z psiuty! Dziad odpowiada: nie, nie zepsiuty, dobry!
© 2010-2016 by Creative Media