Go to commentsWyrzucili za sumienie
Text 49 of 189 from volume: Garb
Author
Genrehumor / grotesque
Formpoem / poetic tale
Date added2018-01-12
Linguistic correctness
Text quality
Views2147

Nie zmie­rziły z ob­rzydze­nia

Z ka­mienic biz­ne­sy

,,Ka­nap­ki ` za stołki

Pieniądze w błoto wyrzu­cone

Al­bo ja­kiekol­wiek ko­leżków

Inne lo­dy kręco­ne


Wszak nie bra­kowało

By się zo­hydzić

I za­paść ze wsty­du

Oni jed­nak z par­tyii

Z przy­tupem wyrzu­cili

Tych co w zgodzie z su­mieniem

Prawdę mówi­li



Ten i wiele in­nych przy­padków na­kazu­je by zwołać kon­sy­lium psychiatrów by roz­pat­rzy­li uz­na­nie le­wac­twa za cho­robę psychiczną . Z całą po­wagą .


  Contents of volume
Comments (25)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Może coś w tym i jest, ale ohydny błąd ortograficzny (partyii) dyskwalifikuje autora.
avatar
Partyii jest zamierzone. Wcześniej tak się mówiło na towarzystwo - stronnictwo kolegów .
avatar
Za Chmielnickiego tak się mówiło, ale przez jedno "i" partyi, sytuacyi, sławetnyi, itd.

Poza tam historia, którą opisujesz jest tragikomiczna, ponieważ nie chodziło o głosowanie nad projektem, lecz nad tym, czy wypierdolić od razu do kosza, czy poddać badaniom. Kaczyński, Terlecki i wielu tych najtwardszych pisowców głosowało, żeby nie wypierdalać, bo podpisało się pod projektem 150 tyś ludzi. Żeby najpierw przeczytać, co tam napisane itd.

Generalnie kwestia aborcji jest tragikomiczna. Ona tak naprawdę nikogo, poza kobietami w wieku rozrodczym nie dotyczy. To będzie jakieś 10 mln obywateli RP. A reszta co ma wspólnego z aborcją? heheh
Jest wielu polityków, którzy nie mają nic przeciwko aborcji, ale po prostu nie chcą się tym gównem zajmować, a nawet głosują, że są przeciw aborcji żeby nie tracić antyaborcyjnych wyborców. To jest potwornie żenująca historia, która się ciągnie już ćwierć wieku. Precz aborcja i aborcja. Kogo to obchodzi, kiedy wzdłuż granic zachodniej i południowej są setki gabinetów aborcyjnych.
avatar
Z jednym ,,i " - fakt.
Wierszyk nie jest ani manipulacją ani ważny tylko dla kobiet w ciąży.
Opisuje zdarzenie które miało miejsce !!!
Kwestia aborcji jest ważna dla wszystkich - to współczesny holokaust .

Ale co najważniejsze że czerwone, różowe lub tęczowe niesie za sobą śmierć i cierpienie .
Powinno być zakazane przez prawo jak faszyzm.
Lewizna

Le­wiz­na

Od ba­rykad Pa­ryża
Przez śmier­ci gułagi
Po tru­py Kam­bodży

-Lewizna

We krwi ręko­ma
Baz­grze na murze
W szkołach przew­ra­ca

Le­wiz­na

Bez czci i sza­cun­ku
God­ności i miary
Bra­ter­stwem gębę wy­ciera

Le­wiz­na

Mat­ka jej za­wiść
A oj­ciec ter­ro­rem
Uk­ry­wa swą przeszłość

Le­wiz­na

Na oczy kur­ty­na
Pa­mięci cenzu­ra
Gan­gre­na ro­zumu

Le­wiz­na

Tańcząca ze śmier­cią
W wir motłoch
No­wy po­rywa

Lewizna

Dla ro­bot­ników by w nędzę
Na afisz przed oczy
Les­bijki i geje

Le­wiz­na

Mo­loch z be­tonu
Na ludzkie ra­miona
Ciem­ność czer­wo­na

Lewizna

Rózo­wa czer­wo­na
zaw­sze szkod­li­wa

Le­wiz­na
avatar
Spodziewałem się takiej reakcji, bowiem prawda boli. Z jednym fragmentem wypowiedzi mojego prześladowcy częściowo się zgadzam: "Tak, to nie były zdania powiązana tą samą treścią". Rzeczywiście, to nie były zdania, lecz najzwyklejszy bełkot i bezład logiczny.
Dalej czytam: "daj mi już wreszcie i innym odpocząć od tych pseudo polonistycznych wynurzeń". Panie zakompleksiony, o niczym więcej nie marzę jak o zapomnieniu i niesłyszeniu o takim człowieku. Proszę się więc wreszcie i ostatecznie odwalić ode mnie, bowiem jakiekolwiek kontakty z panem są dla mnie wyjątkowo czymś niekomfortowym. Natomiast zapewniam, że jeżeli te prymitywne zaczepki będą kontynuowane, to z pełną konsekwencją będę ukazywał ich małość, miałkość, nicość oraz oczywiście niewiedzę.
I ostatnia uwaga. Zwrot "pseudo polonistyczne wynurzenia" TO TEŻ przykład nieuctwa i niewiedzy. Dziesiątki razy na tym portalu pisałem, że zwrot "psudo" piszemy łącznie z rzeczownikami i przymiotnikami: pseudoartysta, pseudopoeta, pseudopolonistyczne, pseudonaukowe.
avatar
Czytałem, Rozarze, wiele Twoich utworów i ten komentarz obejmie wiele z nich. O swoim odczuciu powiem. Otóż opisujesz w swojej poezji jakby pochód zła. Orszak piekielny. Zdaje się kiedyś napisałeś utwór pod podobnym tytułem z okazji pogrzebu Rockefellera. I tak to widzę: płynie taki piekielny orszak rozmaitości pod wspólną nazwą "lewizna". Lesbijki, geje, aferzyści, złodzieje, zdrajcy, komuniści, banderowcy, docenci, głupi robotnicy porwani czerwoną ciemnością, manipulanci, Żydzi, kolaboranci, sataniści, kodziaże, magnaci w togach, liberały, pedofile, kurwy, itd...".
Zasadniczo nie to jest problemem, lecz odnoszę wrażenie, jakby ci wszyscy wyżej wymienieni byli jedną rodziną, której członkowie przewijają się w Twojej twórczości. Tylko dwa kolory, Rozar widzisz, a co jeśli jeśli naukowiec jest pedałem? Albo kodziaż wykładowcą etyki? To to samo, co pedofil?
Wszyscy do jednego wora. Jak w pierdlu, Rozar.
avatar
PONIEKĄD-zgadzam się z rozarem-ponieważ ten kto idzie na lewo nigdy nie idzie na PRAWO.
POZDRO
avatar
ROZARZE-NIE WIERZYSZ W PRAWO KOBIET DO ABORCJI?A W PRAWO MĘŻCZYZN DO ABORCJI LUB EWENTUALNIE ROZOWDU?
avatar
ARSENIE patrzę przez lupę i widzę-braki w uznaniu lewizny,jako zdaniaodrębnego i prawa do lewego.
avatar
Legionie - to nie tak .
Nie przeszkadza mi osoba o innej orientacji( o ile nie emanuje swoją słabością ) gorzej ze złodziejami , oszustami.
Nie wrzucam wszystkich do jednego wora - nie o to chodzi.
Ganię ogólne przyzwolenie i taką cichą akceptację na łajdactwo wszelakiej maści A w szczególności to czerwone bo jest wielkie- jest esencją zła .
A zło niesie za sobą konsekwencje i to tragiczne. Jak policzymy to raz popełniona zbrodnia lub nawet zaniechanie powoduje ciąg tysięcy lub nawet milionów ofiar.
Dlatego zło i irracjonalne myślenie itp. powinny być napiętnowane i zwalczane.
avatar
czerwone jajko Magdaleny także istniało.ale paradoksalnie z powodu kleru i tetrarchów ówczesnych
avatar
arsenie-słyszałeś o nieomylności papieży?
avatar
Rozarze, to czerwone jest przecież naturalną ludzką skłonnością obdarzoną grzechem naiwności. Ta cecha objawia się szczególnie w młodzieńczym wieku, kiedy ludzie są jeszcze idealistami. Kiedy wierzą w możliwość istnienia utopii. Kiedy myślą, że wszyscy są równi, że wszyscy są razem.
Z tych powodów mówiący o równości i braterstwie komunizm jest atrakcyjny. Dopiero w praktyce okazuje się niemożliwy. To prawda, ze niektórym zostaje, komunizm siada na mózg i myślą, że tak jest najlepiej.

"o ile nie emanuje swoją słabością" - tego nie bardzo rozumiem, czyżby chodziło o cioty? Czyli o rozchełstanych, wyszminkowanych i wypindrzonych mężczyzn?
avatar
Wacek ciebie jeszcze ziemia nosi?
avatar
Owszem .
Z akceptacji odmienności płciowej przeszliśmy do promocji. Oklepany slogan - ale to prawda.
Z naturalnych przyczyn nie mogą być promowane a nawet zbytnio ujawniane męskie czy damskie odchylenia.
Dla zdrowia społecznego. Czasami można zboczyć niezdecydowanego - a jedno zdarzenie pada cieniem na życie które ciężko wyprowadzić na prostą .
Społeczeństwo ma być zdrowe - a sypialnia rzecz prywatna-(choć też z zastrzeżeniami) .
Czyli równaj w prawo !!!
avatar
A co do czerwonych - owszem zgadzamy się całkowicie.
Dziwię się jednak że potrafisz pisać rzeczy oczywiste w sposób oczywisty i jasny a jednak czasami odlatujesz .
avatar
Obecni tu połeci na zeroćwierćetatu, podajcie adres, poślę wam poradnie gratis.
avatar
Rozarze, Twoje poglądy są umiarkowanie nacjonalistyczne, ze skłonnością do wyrażania nacjonalistycznej ortodoksji poprzez sztukę. Umiarkowane, ponieważ jest wielu Polaków o poglądach bardziej radykalnych, niż Twoje i o większej chęci aktywnego działania. Ortodoksję nacjonalistyczną zaprezentował Hitler. Mimo, że wsparła ją niemiecka nauka, arystokracja i Kościół, to finalnie poniosła porażkę.
A musisz wiedzieć Rozarze, że nacjonalizm nie uznaje kompromisów i jest samonakręcającą się maszyną. Ty ją tylko podlewasz, ale jakby się nagle okazało, że Polacy uznają, że w przeważającej części są narodem wybranym, to przecież najpierw oczyszczą własny naród, a potem ruszą oczyszczać sąsiadów. Wiem, że uważasz, że faszyzm w Polsce jest niemożliwy, ale przed wojną daleko Polsce do faszyzmu nie było. Gdyby nie lewak Piłsudski, to kto wie...
avatar
Tekst odpowiedni do rzeczywistości i wcale nie przejaskrawiony, bo prawda chodzi u Rozara w pierwszej parze i to jest widoczne w każdym jego tekście.
Niech mi będzie wolno, jako pilnemu uczniowi, Janko, zabrać głos w spornej kwesti, co też czynię.
Otóż trudno dopatrzyć w "to też", Arsena błędu, bo chodzi o wyliczanie. Nie można poprawić napisanego komentarze, bo to jest niemożliwe i nieuleczalne, jak również nieuleczalne jest uważanie siebie za nieomylnego i tutaj "również" zastępuje... to też i to też, i to również... też... coteż* było do udowodnienia. hihi
avatar
`Nie sądźcie, a nie będziecie sądzeni;
nie potępiajcie, a nie będziecie potępieni;
odpuszczajcie, a będzie wam odpuszczone.
Dawajcie, a będzie wam dane; miarę dobrą, natłoczoną,
utrzęsioną i opływającą wsypią w zanadrza wasze.
Odmierzą wam bowiem taką miarą, jaką wy mierzycie.`

(Łk 6,37-38)



KIESZONKOWY SKARABEUSZ

wzdycha WYROK podziwiając POMÓWIENIE
jestem sługą z ciebie taki piękny owad
wycmokany nietykalny prawie świętość
mnie bez trudu można skarcić wygumkować

ot rozsądnie prawisz klaunie sądownictwa
tyś pieczątką na życzenie jam bezpieki
pocałunek namiętności potrzask z gracją
moje znamię to jak napalm strup na wieki
avatar
legionie mówisz prawde-czerwoność uczuć swiadczy o sercu do tej osoby.kiedy ktoś się wysila z inną-to jest brak naiwności.
avatar
Rozar: "Owszem. Z akceptacji odmienności płciowej przeszliśmy do promocji. Oklepany slogan - ale to prawda.
Z naturalnych przyczyn nie mogą być promowane a nawet zbytnio ujawniane męskie czy damskie odchylenia.
Dla zdrowia społecznego. Czasami można zboczyć niezdecydowanego - a jedno zdarzenie pada cieniem na życie które ciężko wyprowadzić na prostą .
Społeczeństwo ma być zdrowe - a sypialnia rzecz prywatna-(choć też z zastrzeżeniami) .
Czyli równaj w prawo !!!
avatar
Przepraszam, niechcący zatwierdziłem poprzedni komentarz.
A wiesz, Rozarze, że ja kiedyś myślałem, że mam prawicowe poglądy. Byłem i ciągle jestem przeciwko leninizmowi, marksizmowi, własności państwowej, system monopartyjnym, itd. Też Kościół uważałem i dalej uważam, że jest potrzebny z pragmatycznych powodów.
Z kolei irytuje mnie, zarzut, że mam poglądy lewicowe, ale to chyba tylko kwestia definicji. U Ciebie niezwykle szeroka, a u mnie wąska. Zdaje się, że jest na odwrót niż kiedyś myślałem i to prawicowość jest pojęciem wąskim.
Stoję nad tym wszystkim w rozkroku, ponieważ mi najbardziej odpowiada kocioł w którym to wszystko się razem gotuje, żadna z opcji nie przejmuje kontroli, a wszystko to jakoś się trzyma kupy. Do tego potrzebne jest łagodne prawo, ale silna policja.

Zresztą, Rozarze, mogłoby być jak w USA. Może stany zrobić: Stan Podkarpaty, Stan Wielopolska, Stan Zachodnia, Stan Wschodnia. W każdym stanie inna opcja światopoglądowa. W Podkarpatach kara śmierci za aborcję, a w Wielopolsce aborcja na życzenie. Przecież na świecie tak jest. W Arabii Saudyjskiej kara śmierci za posiadanie Biblii, elektrowstrząsy w Korei Północnej, za każdy odmienny pogląd. Luzik w Holandii, a jeszcze większy w Panamie, na Szeszelach, itd...

Jeden język na całym świecie i ludzie by się pięknie podzielili. Zgodnie z osobowościami i światopoglądem, inaczej wieczny kocioł. Raz w lewo, raz w prawo. Pomyśl o tym, Rozarze, chyba, że lubisz taką wieczną huśtawkę.
avatar
Legionie - jesteś anty klerykalny - anty PiS pro PO - to sugeruje że jesteś na lewo - no i ten diabeł .
Oczywiście można oceniać PiS jako lewicowy ale to już szczegóły.
No chyba że Ci poglądy zmieniły - to alleluja i do przodu Legionie :-)
avatar
biznesy i kanapki,to wytwory cudzej nie wyobrażni tylko realiów polączonych z wyobrażnią,jak wygląda para pańsatwa kaczynskich z kanapkami wchodząc do samolotu-każdy widział.
© 2010-2016 by Creative Media