Go to commentsPatriarchat
Text 112 of 255 from volume: Czarcie kopyto
Author
Genrepoetry
Formblank verse
Date added2018-01-27
Linguistic correctness
Text quality
Views1595

Patriarchat


W piekle nie widać twojego światła,

mróz ścina krew w czasie zbliżenia.

Wyschnięta śluzówka stawia opór,

ściera na wióry pożądanie:

jak tarka języka wydalającego

resztki modlitwy.

  Contents of volume
Comments (7)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Doskonały wiersz, Legionie. Mocne obrazy. Robi wrażenie.
avatar
Samo życie, tylko że upoetycznione.
avatar
Bogu świeczkę, a diabłu ogarek.
avatar
Arsene, czasem mam wrażenie, że zastępujesz biskupa na Publixo. Jeśli zamiast "wydalającego" byłoby "cedzącego", "dzierżącego", "pożerającego", itd., to też byłoby dno, ponieważ jedynym czasownikiem jaki łączy się w języku polskim jest "odmawiać"?

Widzisz, Arsene, problem polega na tym, że Tobie słowo modlitwa kojarzy się wyłącznie z formułami zawartymi w modlitewnikach wydanych przez polskie wydawnictwa po uprzednim zaakceptowaniu przez kurię. Natomiast ja patrzę szerzej, ponieważ modlitwa może być też do Mahometa, do bogini Kali, do bogów Vishnu, Shivy, Lucyfera, Szatana. Nie wiesz o tym, że na całym świecie są ludzie, którzy modlą się do takich? Czy w takiej sytuacji, również nie dopuszczasz, że modlitwę można wydalać?

Żyjesz w jakiejś imaginacji i przekonaniu, że rzeczywistość, którą odkrywam jest marginalna. Zresztą wielu ludzi żyje w podobnej iluzji. Dla mnie ten imperatyw zamykania oczu i odpychania od siebie nieakceptowanych aspektów rzeczywistości jest niezrozumiały.
avatar
Myślę, że w piekle niczego nie widać, dlatego jest piekłem - oślepia. Wyrwę z kontekstu, ale piekło:
"ściera resztki" - jak szmata. To przypomina czyściec.
Tytuł - no... Bajka
avatar
bajką jest dla ciebie patriarchat?więc będziesz szukała przedstawiciela płci męskiej,który tobą porządzi bajko.pozdrawiam,i odpowiadaj na pytania.
avatar
Uff... cholernie mocny przekaz, cholernie dobry wiersz. Przejmujący. Na duży plus, Legionie (mimo że rzadko czytam i komentuję wiersze białe).
© 2010-2016 by Creative Media