Go to commentsOna-ja-kobieta
Text 5 of 20 from volume: ona-ja-kobieta
Author
Genrepoetry
Formpoem / poetic tale
Date added2018-02-06
Linguistic correctness
Text quality
Views2084

Świat krzyczy: fit, slim, lakoza free, no gluten

A ja na to, że mam…w dupie

Twoje Świecie o mnie wyobrażenia!

Schowaj te aspiracje głęboko, daj żyć kobiecie!


Kiedy Bóg stworzył Mężczyznę,

przyjrzał się dziełu z dumą i pomyślał: „Jesteś doskonały”

Ale brakowało czegoś doskonałości i uformował Kobietę

- spojrzał na nią i postanowił: „A Ty już zawsze będziesz się malować”.

To żart oczywiście, w który świat uwierzył!


I będąc jego zerowym cudem stała się Ewa opoką

Nie w centymetrach uda czy płaskim brzuchem mierzoną

Lecz skutecznością walki i gotowością lwicy,

Która do gardła skacze komu trzeba!


I nie wiedzieć czyim bardziej, Adama czy Ewy potomków

Staraniem, stała(m) się ona – ja – kobieta

Ich oczekiwaniem, spełnieniem pragnień o pięknie

złudnym i kruchym!


Tymczasem ona - ja - kobieta,

nie z meszku chłopięcia pod nosem,

lecz żebra Mężczyzny została(m) stworzona!

Nie zapominaj o tym Świecie!


Nie czyń ją - mnie - kobietę lalką i nie ubieraj bezlitośnie w symbole i cyfry!

Medium i Large też istnieją! Co więcej, są piękne!



  Contents of volume
Comments (13)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Brzmi jak monodram
avatar
anettula, ja rozumiem, że ty na scenie ze mną się nie widzisz:) ale szczerze, niejedna babeczka zagrałaby tę rolę...To taki mój protest song przeciwko kultowi młodości, idealnej sylwetki itd...
avatar
musbronie, jakież to prawdziwe, mam na myśli piwo i kobiety, których Adam nie miał w raju...przypomina się góralskie życzenie o kobiecie, która powinna być "cysto, cycato i cudzo":) To ostatnie, pewnie najważniejsze, pozdrawiam.
avatar
Auroro, temperament i coś, czego nie mają mężczyźni, wytrwałość w walce czasem tak beznadziejnej i z góry skazanej na przegraną. My nie odpuszczamy. Pozdrawiam:)
avatar
Tadeusz, fraszka boska, wszak dama w tym układzie niezbędną była. Pozdrawiam:)
avatar
lwica to matka,zazwyczaj,takie jest odniseisnie biblijne,bo jeśli nie,to lwica jest zwyczajną żmijką,i to duszącą lub kąszacą,bo o cóz walczyC jeśli nie o dzieci?no wiesz ty tez się tak trochę w tym swoim monodramie podpisujesz,ile masz cm w obwodzie nie donieckim?nie,nie z meszku,bo taki chłopczyk nie jest mężczyzną,tu coś ci się wydaje,więc dopisz że to bajka.pozdrawiam,bo z psych coś jest nie tak chyba?
avatar
trochę to pokręcone i nielogiczne.
avatar
wytłumacz swoją poezję Erato,bo może to ja jestem głupia.
avatar
moja droga ewa uwodzi zarówno obwodem biustu,ud jak i brzucha czy jest płaski czy tęższy-nie mów,że nie wiesz.no i z moich obserwacji modelki to jednak nie są aż tak ponętne:-)
avatar
anettula, wybacz to opóźnienie, ale dopiero teraz odczytałam twoje komentarze. Słusznie zauważyłaś, chodzi o priorytety, tak lwica, która jest gotowa zrobić wszystko dla dzieci...a piękno zewnętrzne, kult ciała,są li tylko oczekiwaniami wobec kobiety, któremu chcąc nie chcąc ulegamy. Ciąży jednak, stąd tekst. W najbliższym czasie felieton w tej kwestii, pozdrawiam:)
avatar
Skoncentrowane kobiety wyłącznie na upiększaniu siebie to inny rodzaj kompulsji - kompletnie jałowego trudu Syzyfa.

A tymczasem jednorazowe unikalne życie niepostrzeżenie mija tuż przed jej upudrowanym nosem
avatar
Napisałam SKONCENTROWANIE
avatar
Tekst głosi pochwałę takiego kobiecego piękna, pod którą podpisze się wiele kobiet - zwłaszcza tych z coraz większą nadwagą.

Zamiast obrać aktywny styl życia i zdrową dietę

godzinami tuszujemy, szminkujemy i pudrujemy swą żeńską urodę, całymi dniami nie wychodzimy na świeże powietrze, oglądamy telewizyjne tasiemce "dlaczego ja?", "Kiepscy", "ostre cięcie", "złomiarze", "rolnik szuka żony" itd., po czym zasiadamy do wielodaniowych stołów,

a kilogramy i problemy zdrowotne wraz z nami rosną
© 2010-2016 by Creative Media