Go to commentsWykolejona
Text 82 of 117 from volume: Wierszyki
Author
Genrepoetry
Formblank verse
Date added2018-02-07
Linguistic correctness
Text quality
Views1454

łyk wina

chłód nocy

pocałunki drżą

od deszczu


wykolejona dziewczyna

zapachem pieszczot

ginie wśród

nadobnych dewotek


a rzeka płynie

z jednym butem

otchłani niebios

nurtem rozpaczy



modlitwy mkną

przez szyby

jak poranki

niewykolejonego chłopca

  Contents of volume
Comments (7)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Ktoś kogoś musi wykolejać, żeby o wykolejeniu w ogóle mówić i tę etykietkę temu wykolejeńcowi potem przyklejać! Przyklejać, no, chyba nie jako wyraz chrześcijańskiej miłości a - pogardy??

My nie jesteśmy wykolejeni, ale! Wcale! Patrzcie ludzie! Ktoś tutaj jest, k..., dziwką!

My nawet z jej usług chętnie korzystamy tak na boku, ale to nie ona, a my jesteśmy wporzo - tak! Jak najbardziej!

Narracja zakłamania jest tak potężna, że słownikowe znaczenia przestają być obowiązujące.

Piękny wyraz kobiecego sprzeciwu. To protest song; wystarczy dopisać tylko muzę - i mamy to!
avatar
anettula, b. przejmujący wiersz. Zahacza o temat (tak sadzę), drastyczny.
Ciekawe jest zestawienie:
"wykolejona dziewczyna" i "nadobnych dewotek".
Cóż, gadają pewnie o niej źle, a być może też są nie w porządku? Zresztą, cóz to znaczy "być w porządku"?
Już G. Zapolska poruszyła temat. Pozdrawiam, Bajka.
avatar
dziękuję za komentarze:-)wszystkim
Emilio-mądrośc chyba wyssałaś z mlekiem matki,ale właśnie wg Jezusa dziewczyna wśród dobrych ludzi zginąć nie może,wg niego musi być uratowana-przyjeta do serca,a nie odwrotnie,a apach usta dewotek?to dopiero smeirdzaca sprawa jest.pozdrawiam.jak halitoza.
avatar
nie wiadomo auroror,czy to tory,czy zapachy czy może ktoś jak pisze emilia-kto chce korzystać,te sprawę pozostawiam otwartą.
avatar
w porządku to czasem dulszczyzna,ale i Jezus głosił prawdy nieoczywiste(jak wiadomo magdalena to jego slużebnica,ale wg kościoła i pokutująca,moze wcześniej wykolejona?albo dcuhowa oredowniczka-jako ta która się uczy)chcoiaz pewien ksiądz wmawia mi,ze ta swieta nie istnieje.pozdarwiam(jako wykolejona).
avatar
dusza to najwazniejsza część człowieka w osobistej relacji,ponieważ to dusza powoduje,że ciało jest żywe,dusza jest uwięziona w ciele-anima,pozdrawiam:-)
avatar
dzięki duszy możemy dostzregac te cechy charakteru,ktore nam się podobają,w polaczeniu z ciałem,a których nie lubimy,a nawet nie tolerujemy.kazdy jest człowiekiem,kiedy zaczniemy ryczeć jak krowy czy osły,okazemy się w jakiejś części zwierzętami,chociaż ciało posiada cechy antropomorzoficzne.
© 2010-2016 by Creative Media