Go to commentsŻal mi Chasydów
Text 56 of 189 from volume: Garb
Author
Genrepoetry
Formpoem / poetic tale
Date added2018-02-08
Linguistic correctness
Text quality
Views2055

Żal mi Chasydów

Biedoty z dzielnic Warszawy

Jak za nogi i włosy

Po bruku ciągani

Deptani

Wraz Żydów godnością


Z okna Icchaka Kacenelsona

Rozpacz pisana

Trwoga bezsilność i wstyd

Tak o zbrodniach Żydów

Pisał uczciwie

Niedługo przed śmiercią

Prawy Żyd




https://dzismis.com/2017/02/17/piesn-o-zamordowanym-zydowskim-narodzie/


Wiersz oparty na odczuciach zawartych w wierszu Icchaka Kacenelsona ,, pieśń o zamordowanym Żydowskim narodzie „. A opisuje on brutalność i zdeprawowanie policji Żydowskiej. Dodać należy iż składała się owa Policja głównie z adwokatów i prawników i to w każdym getcie .

Ci Żydzi którzy przetrwali wojnę to są głównie oprawcy z gett , komuniści ze wschodu oraz nieliczni ukrywani przez miejscowych. Gdy przyjechał jeden z pierwszych transportów z Polski Dawid Ben Gurion miał powiedzieć że są najgorszymi łajdakami że przetrwali.

Sprawa współpracy Żydów przy zagładzie własnego narodu oraz zbrodnie Żydów komunistów są ciemną i jeszcze nieujawnioną historia Europejskich Żydów .

Dodać należy iż żaden z oprawców nie został skazany za współpracę Niemcami . Zanotowano tylko pojedyncze przypadki zabójstw z zemsty na ulicach miast Izraela .

Dodać należy też iż państwo Polskie podziemne  skazywało i wykonywało wyroki za wydawanie Żydów .

Niech nikt nie popada ani nie ulega zaplanowanej i realizowanej propagandzie tzw. polityce wstydu. To proces przygotowany i konsekwentnie realizowany .


  Contents of volume
Comments (21)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Przeczytałam "Pieśń o zamordowanym żydowskim narodzie", rewiduję swoją wiedzę i poglądy w tym zakresie...na pewno temat potrzebuje głębszej analizy. Podoba mi się reinterpretacja problemu już kiedyś opisanego.Fajnie, że znajdujemy inspiracje w innych tekstach.
"(...)A z boku – Niemiec z uśmiechem lekkim spogląda na nich,
Niemiec przystanął z daleka i patrzy – on się nie wtrąca,
On moim Żydom zadaje śmierć żydowskimi rękami!"
avatar
Polska nie ponosi żadnej odpowiedzialności za holocaust. Polska nie ponosi odpowiedzialności za pogromy Żydów. Taka jest prawda. Natomiast setki tysięcy, a może i miliony Polaków była Żydom niechętna i wielu z tej grupy w czasie okupacji przyłożyło palec w pośredni sposób denuncjując Żydów, a czasem biorąc udział w pogromach.

Król Jagiełło Żydów gościł i ich chronił. I tak przez setki lat Żydzi czuli się w Polsce najlepiej, kiedy w Europie Żydów prześladowali, pali na równi z wiedźmami. Do tego stopnia Żydzi czuli się dobrze w Polsce, że w 1939 roku Polka była Izraelem brzemienna (za Szewachem Weissem). No i trafił się ginekolog... Ale to nie był Polak! Ani jego pomocnicy nie byli Polakami! (nieliczne przypadki, jak dziadek Tuska, nie? (za Kurskim).

Polka Żydów nigdy nie krzywdziła, pozwoliła im rozkwitać, ale jeśli ktoś chce rozmawiać w kategoriach narodowych, to naród polski odpowiada za pogromy Żydów i za antysemityzm, którym chłoszcze sam siebie bez żadnego umiaru. Mimo wszystko polski antysemityzm, mimo, że najbardziej gorący, to nigdy nie przekładał się na masowe pogromy, jak to miało miejsce wiele razy w historii narodu żydowskiego.

Ten polski naród taki jest, że jedni gromią, drudzy ratują, jedni chodzą w pielgrzymkach, a drudzy po lasach salutują Hitlerowi. Jeśli chodzi o ten naród, to zdaje się wszystko jest możliwe. Niedługo na świecie będą gadać, że odradzamy się jak hydra.
avatar
Legionie nigdy nie miałeś miary ani nawet za wiele wyczucia .
Nikt mi jeszcze nie wskazał miejsc gdzie Polacy uczestniczyli w pogromach Żydów . Niestety Jedwabne oraz Kielce to manipulacje grubymi nićmi szyte.

A z tymi co z wafelków mieli swastykę w lesie i świętowali Hitlera :-) To taka sama zainspirowana manipulacja typu. Znajdź trzech głupków albo nawet i nie - idź zrobić z nimi hałas w lesie i jest afera na cały świat. Toż to jawna, zamierzona kreacja zdarzeń dla wywołania przewidywanego efektu . Z perspektywy czasu chyba to oczywiste.
avatar
Żydzi przez całe tysiąclecia mieszkali po sąsiedzku tuż za naszym płotem razem z wędrownymi Cyganami polskimi, osiadłymi Niemcami na Śląsku i Pojezierzach, Holendrami na Żuławach, Łemkami i Bojkami na Podkarpaciu, Białorusinami i Ukraińcami "zza Buga" etc., etc. Byliśmy przez całe te mnogie stulecia wielkim, wielokulturowym jak Ameryka (tyle że w kapsułce) bardzo tolerancyjnym narodem.

Odebranie nam tego tak bajecznie kolorowego świata - nie do powetowania. Jako właśnie wielki w swoim bogactwie naród w ciągu zaledwie 6 lat hitlerowskiej na naszych ziemiach świętych rzeźni zostaliśmy poddani jakiejś kosmicznej niewyobrażalnej amputacji, i to CUD NAD WISŁĄ, że pokiereszowani nieludzko uszliśmy wtedy z życiem.

Wielki waleczny i piękny polski wielokulturowy naród z całym błogosławieństwem jego inwentarza
avatar
Amen Pani Emilio
Bardzo ładnie
avatar
emiliapienkowska napisała:

"Wielki waleczny i piękny polski wielokulturowy naród z całym błogosławieństwem jego inwentarza"

Nie tylko szczęka opada, ale wszystko co opadać może.

Ten wielki naród, przoduje za swoim najmilszym sojusznikiem (notabene hitlerowskim lizusem)na liście skąpców. Oto porównanie z niektórymi krajami EU.

https://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/ile-polski-rzad-przeznacza-na-pomoc-uchodzcom,750662.html

Pomoc humanitarna, kwota w dolarach na osobę w 2015 roku.

- Irlandia 19,23 USD
- Niemcy 9,53
- Włochy 1,74
- Czechy 0,83
- Słowacja 0,30
- wielki naród polski 0,17 USD
- Wągry 0,14

Co do inwentarza: dziesiątki tysięcy psów na łańcuchach uwłaczają godności normalnego narodu.

Sprawa żydowska:

http://www.newsweek.pl/wiedza/historia/pogrom-w-jedwabnem-i-inne-pogromy-zydow-lopata-sztacheta-kijem,artykuly,412940,1.html

https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/kraj/1510948,2,gniewczyna--drugie-jedwabne.read

Prawda, że to też manipulacja Rozarze?
Bóg jeszcze i ciebie przekona!
avatar
Szczęka rzeczywiście opada... i nie tylko tutaj chyba wszyscy co do tego jesteśmy zgodni.

Wielki waleczny piękny wielokulturowy naród - Polacy - to epitety odnoszące się do narodu naszego z okresu PRZED-WOJ-NIA. Wojenne cięcia i amputacje lat 1939-1945 okroiły nas tak straszliwie - jak to półślepego konia nawet okiem widać - że z tej wielokulturowości i innych wyróżników wielkiego i pięknego narodu został sam kadłubek.

1/6 Polaków poszła w czasie okupacji do piachu. 6.000.000 ludzi. 6 x 10 do potęgi szóstej. To straty osobowe w skali historii ludzkości całego świata NAJWIĘKSZE. Ilu z naszych Rodaków przypłaciło to całe pandemonium dozgonnym wariactwem? ilu było trwale okaleczonych na resztę życia? ilu straciło dach nad głową? ilu w tej zawierusze wojennej zaginęło??

Czytamy ze zrozumieniem. Wszyscy. A potem wypowiadamy się. Też wszyscy - i bez blokad, bo dialog zakłada z definicji nie kneblowanie cudzych ust, a swobodę głęboko przemyślanej wypowiedzi.

Tekst przez nas oceniany dotyczy losów polskich Chasydów w czasie WOJNY. Nie dzisiejszego kraju/raju unijnej szczęśliwości, nie uwiązanych psów i nie polskich płatności z roku 2015
avatar
Marcinie :
Cytujesz same podłe i znane z manipulacji stacje TVN24 - PO to samo Nesweek a polityka.pl to stara komuna .

Polecam w wpolityce.pl , republika , niezależna .pl gazeta polska , wsieci , dorzeczy itp. Piszą zupełnie inaczej .
Jednak w temacie Żydów polecam profesor historii Ewę
Kurek. Jest wyjątkowa. Proszę koniecznie zobacz jej którykolwiek wykład na You tube. jestem niezwykle ciekaw Twej reakcji .

To co pisze Emilia o pięknym narodzie jest uzasadnione ze wszech miar - należy tylko poczytać samych Żydów albo wypowiedzi tuż po wojnie gdy wszystko było jeszcze ,,na bieżąco".
avatar
https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/historia/1513876,1,10-lipca-1941-r-doszlo-do-pogromu-w-jedwabnem.read
avatar
Jest jeszcze jedna możliwość. Otóż mimo swoich poglądów Rozar może być realnie prawym, miłosiernym i uczciwym człowiekiem, który przykłada swoją miarę na naród, a przynajmniej na tych, co głosują za tym samym, co on. I Rozarowi się wydaje, że wszyscy Polacy zawsze byli i są prawi, dobrzy dla obcych i dla siebie nawzajem. Przecież polska gościnność i serdeczność jest przysłowiowa.

Ale Rozar pewnie nie wie, że już hetman Sobieski, za nim jeszcze został hetmanem, a wyprawiał się na balety na zgniły zachód, to otrzymywał rady i ostrzeżenia od przyjaciół, w skrócie: NIE ZADAWAĆ SIĘ Z POLAKAMI.

We Włoszech niedawno likwidowano polskie obozy pracy. Chyba wszyscy pamiętają? To samo w Wielkiej Brytanii, Francji, Hiszpanii, Holandii i w Ameryce. Wszędzie tam czekają na was wasi bracia Polacy, żeby was wydymać w dupę. Taka prawda. To stereotyp, ale silnie udokumentowany, także sam doświadczyłem polskiej przyjaźni za granicą od niezwykle serdecznych Polaków. Zapamiętajcie:
Ten, kto chce was wydymać, będzie wycierał sobie mordę sloganem: "ja chcę tylko pomóc".
avatar
Czytałem -
Niespójne oraz pisane bez podstaw niby argumenty. To agitacja i to ta najpodlejsza.
Bzdury na fali wpajania Polakom win.
O ekshumacje w Jedwabnym upomina się cała prawica .
ŻĄDAMY MIĘDZYNARODOWEJ KOMISJI DO JEDWABNEGO I DO POGROMU KIELECKIEGO . I zobaczymy czy mamy za co przepraszać .
Strona Żydowska oraz Pis się nie zgadza .

Czy oglądałeś Ewę Kurek ? Ja twoje tak .
avatar
Rozar poruszył ważny temat. W obliczu wojny i śmierci, zawsze zdarzały się akty zdrady, współpracy, szmalcownictwa i różne bandyckie delikty.
Zydzi powinni już przestać męczyć świat holokaustem.
Wystarczająco dużo krwi rozlewają w Palestynie.
I co, tam nie ma holokaustu?
Dobrze Legion prawisz z tymi Polakami za granicą Polski... szczególnie w Niemczech.
Maria Łucja poszła tam do pracy, gdzie rząd stosował większe dotacje dla cudzoziemców. To logiczne. Gdzie chleb, tam ojczyzna.
Nie daj boże spotkać w Niemczech polskich Januszów, obecnie Johannów, Krzysztofów, obecnie Krisów, czy Marcinów, obecnie Martinów...
omijać szerokim łukiem... można być wydymanym, jak pisze Legion... w rogi. No cóż... niektórzy nawet w obecnych czasach współpracują z nieprzyjacielami, a co mówić dopiero w wojnę...
avatar
Sir - Teodor
Ja się układam , uginam by Marcina nie dołować .
A może to ty masz rację ?

A Marcinie trzeba ci wiedzieć że moje opinie nie są tylko emanacją zaślepionej polskości ale i mocno oparte na wiedzy , analizie , opiniach historyków i rodziny , znajomych.
I wiedz że gdyby faktycznie Polacy byli odpowiednio winni sam bym napisał alegorię na czyny niegodne .
Prawda ponad wszystko .
Zauważyłem że trudno uwierzyć -,, stronie przeciwnej" że media potrafią łgać w sposób zorganizowany i zaplanowany. Na tym polega problem.
avatar
Nie wysilaj się malarzu krasnoludków. Taką czcionkę jak twoja, można spotkać w ojczyźnie na każdym kroku, szczególnie w miejskich i parkingowych szaletach. Zero zero to dobry adres dla ciebie.

Rozarze, szkoda naszego czasu, każdy wie swoje i niech tak już pozostanie. Zajmij się neutralnym wierszowaniem, polecam o krasnoludkach.

"Zydzi powinni już przestać męczyć świat holokaustem.", a PiS-owski naród swoją hipokryzją.


Legionie, jesteś facetem z jajami! Szacunek
avatar
Martinie ze Schwabii, o której ojczyźnie piszesz, o mojej, czy Twojej? Twoja jest u Makreli, zatem oszczędź mojej ojczyźnie swojej uwagi, bo dosyć dawno wypiąłeś na nią bawarskie Lederhosen.
I skończ z krzykiem w Internecie, tymi drukowanymi bukwami, bo tego nikt nie robi oprócz Ciebie.
Masz jakieś kompleksy, że staniesz się niezauważony?
Zbytecznie. Mało kto do Ciebie wpada, a jak widzę w rubryce "ostatnio czytane" kilka pozycji z Twoich wielgich tytułów, to wiem od razu, że robisz rajd po swoich tekstach, żeby podsunąć je pod oczy innym, ale to daremne. Takie numery, to sobie możesz robić u Niemca na eBeju, kiedy szukasz części zamiennych do swojego golfa III.
Masz pozdrowienia od krasnala Chałabały... z najdłuższego palca cha cha
Jesteś smutnym przykładem zarobkowej emigracji i taki z Ciebie Niemiec, jak i Polak.
Napisz może jakiś wierszyk, ale błagam... bez audio... o GroKo, bo tam decyduje się Twoja przyszła emerytura w Germanii, bo z Polski, to nie masz na co liczyć... tutaj jeszcze jesteś winny za wykształcenie, z którym potajemnie opuściłeś Polskę, nie regulując za państwową edukację.
Oj, nieładnie, Panie emigrancie zarobkowy haha
avatar
Legionie, nie ciesz się przedwcześnie z tych jaj, chociaż Wielkanoc tuż, tuż... żeby komuś mówić, że ma jaja, to najpierw trzeba je mieć samemu, a tutaj tylko... wydmuszki made in Germany. :)
avatar
:))))))))))))))))))))))))))
avatar
Von Knoedel, w swoim ostatnim komentarzu spróbowałeś upiec dwie pieczenie na jednym ogniu. Reakcja Martina jest prawidłowa. Zdaje się, że przypiekłeś, ale własne jaja. Też mnie ubawił Twój komentarz. Niech się cieszą ci, którym Ty schlebiasz, prawda?

A tak na marginesie, to nie ma żadnego znaczenia, czy się cieszę, czy nie. Nie ma znaczenia co myślę o sobie i o tym co piszę. Nie ma znaczenia, co myślę o swoich jajach. To Ty, Martin i inni opiniujecie. Mój jest sen, Twoja jest jawa... jeszcze.
avatar
są żydzi i żydzi,i jedni i drudzy opisani sa w biblii.tak jak ss .
avatar
TRZEBA BARDZO NIENAWIDZIĆ ABY MOC BYĆ OPRAWCĄ
avatar
a kundel uciekł i podwinął ogon czy zamienial się w człowieka?
© 2010-2016 by Creative Media