Go to commentsPo męstwo i teatrzyk dla widowni
Text 84 of 120 from volume: To może się wszystkim nie podobać
Author
Genrehorror / thriller
Formdrama
Date added2018-02-09
Linguistic correctness
Text quality
Views1586

( Na motywach:  K.I. Gałczyńskiego)



Teatrzyk Ultra - Niebieska Gęś  przedstawia widowisko teatralne pt:

PO MĘSTWO I TEATRZYK DLA WIDOWNI


występują:

reporter

teżAnioł Najważniejszy i Najstarszy

poszkodowany

chór bezlitosny

Yeti

koniec końców

kropka

bibliografia


REPORTER: Szanowni i Wygodni Państwo!  Oto jesteśmy w jedynym  śmigłowcu  sił powietrznych Pakistanu, które są w sojuszu  z największą potęgą militarną świata zdolną narzucić swój pokój i demokrację na globie i podporządkować  kosmos sobie.   Tym  śmigłowcem,  proszę się nie śmiać,  on jest  bardzo dużo  większy od ważki, od komara tym bardziej,  lecimy z biało- czerwoną drużyną wojowników  na ratunek górskim  wspinaczom.  On  i ona - francuska.  Proszę Państwa!  Przez otwarte drzwi śmigłowca proszę podziwiać spokojne niebo  i  wyraźne czubki ośnieżonych Himalajów.  Co za  krystaliczny widok, proszę wycieczki!  W obiektywie pojawi się Państwu znerwicowany wzrok jednego z czterech ratowników,  ale tym   proszę się nie przejmować - gościu wyszedł poza rolę,   w następnej edycji to wytniemy,  by nie psuć Państwu  dobrego samopoczucia  podczas ponownego oglądania w  przyszłości naszej relacji.  W biletach Szanowni Państwo mieliście zagwarantowane chwile grozy. Spowodowane wiatrem  odbijanie się helikopterem  od górskiej ściany do górskiej ściany,  ciętym wiatrem, lodem - chłodem  i Yeti pod podłogą, skonsumujecie Szanowni Państwo innym razem, bo z pogodą  jak i z propagandą, nigdy nie wiadomo, kiedy i jak nam w oczy zajrzy.


ANIOŁ  NAJWAŻNIEJSZY I NAJSTARSZY:

Czy ktoś może widzi  groźną pogodę, bo swoim stusześćdziesięcioletnim oczom nie wierzę, a widzę pogodę marzenie.( po tym stwierdzeniu Anioł podchodzi pod  emeryturę prowadzony przez Chór Bezlitosnych)


CHÓR BEZLITOSNYCH ANIOŁÓW:

To co chłopaki, papierosa, herbatka, lekarz zajmie się p. E. robimy bazę, puszczamy drona na zwiad w okolice Tomka. Nie macie drona? Gdzie do cholery czwarty się błąka?  No to wio, i z buta, lejce w łapy.( gdy tymczasem trzech z czterech poszło puścić bąka)


CHÓR BEZLITOSNYCH ANIOŁÓW: (nadal)

Jest was czterech. Kto zostaje tu i dzwoni,  kto idzie po Tomka? Wszyscy chcą dzwonić? Jaka szkoda. Chcecie tutaj koniecznie  deptać w kółko  4/5 godzin i pisać scenariusz do mediów? Tylko  błagam nie piszcie, że tu piździ.A mówi się, że piękno gór to miodzik na rany i wysiłek,  no tak wyżej mogło już tylko straszyć do tego jeszcze prawdziwe zeznania i panika francuski... kobieta zagramimiczna, wiadomo... przede wszystkim.


CHÓR BEZLITOSNYCH ANIOŁÓW: (na ostatnim gwizdku)

Panowie ruszcież  dupy. Ta kobitka,  ona depcze ze szczytu padnięta  te tysiąc metrów od Tomka, ile?, dzień? Przecież nie więcej,  a wam ile na to czasu potrzeba?  Fakt nie ma kamer i nie ma sensu, więc następna fajka.


POSZKODOWANY: (nieobecny, nieusprawiedliwiony z powodu przygotowań do planowanego w scenariuszu zgonu).


KONIEC KOŃCÓW chęci gęsi,

kropka

.

(czyli  zamrozić w temperaturze do hibernacji, niech się stanie)




BIBLIOGRAFIA:

oparto na faktach  AUTENTYCZNYCH,  relacjach, filmie i zdjęciach. Link do filmu: http://telewizjarepublika.pl/film-ktory-pokazuje-odnalezienie-elisabeth-revol-przez-polskich-himalaistow,60141.html. W fabule Teatrzyku brak odniesień czasowych i przelewów,  o których  cicho sza.



Perth Scotland luty 2018r



  Contents of volume
Comments (8)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Tematem tej minisztuki - parodii teatrzyku "Zielona Gęś* Gałczyńskiego - jest śmierć polskiego wspinacza wysokogórskiego Tomasza Mackiewicza na Nanga Parbat zimą 2018 r.

Jeżeli Poszkodowany od dawna jest dorosłym licencjonowanym alpinistą, nienaćpany i asekurowany przez wszystkie media wciąż pcha się pod lawiny, to

- szuka nieśmiertelności;
- gra w rosyjską ruletkę, licząc na szczególnie wysoką wygraną;
- pozwólmy mu zginąć, nie wynajmując płatnych usług Pakistańskiego Lotnictwa Ratowniczego i nie narażając na kolejną śmierć już nikogo.

Sporty ekstremalne nie są żłobkiem
avatar
Po męstwo i teatrzyk dla widowni - patrz nagłówek - lecieć można nawet pieszo do Kaszmiru, tylko jak tam zabrać ze sobą swoją własną trumnę??
avatar
/Kobieta - ta Francuzka - nazwy narodowości w j. polskim piszemy dużą literą/

depcze tam ze szczytu tysiąc metrów od Tomka

(vide kwestia śpiewana przez Chór Bezlitosnych Aniołów)

- i przedstawmy sobie teraz ten obrazek:

Nanga Parbat liczy sobie W PIONIE grubo ponad 8 kilometrów, i właśnie mamy himalajskie arktyczne mrozy, na tej wysokości zawsze wieją huraganowe wiatry, zaspy są po pas, po szyję, no, i ten brak tlenu -

oraz tę samotnie schodzącą w nocy po stromych ścianach Francuzkę. Noc z i m ą zapada w tych stronach już przed 16:00
avatar
Szanowna Czytelniczko!

Wobec tej pani celowo użyłem pisowni własnej.
Proszę pozwolić sobie zadać pytanie,
czy widziała Pani amatorski filmik nakręcony z helikoptera podczas akcji?
Bo ja tak i dlatego napisałem, co napisałem.
Dziękuję za lekturę. Pozdrawiam!
avatar
Moje komentarze - jak zawsze - odnoszą się wyłącznie do tekstu.

Jeżeli interpretacja czytelnicza wychodzi poza jego granice, mamy do czynienia z nadinterpretacją
avatar
No tak, przecież nigdzie nie jest napisane, że wiem co to nadinterpretacja? Dziękuję! Wcześniej i już wiem.


Nie zaszczyci mnie Pani odpowiedzią na zadane pytanie?
avatar
Zaszczycę.

Niestety, nie. Nie widziałam :( Mam ograniczony dostęp do internetu
avatar
Były wyśmienite warunki pogodowe.1200m wyżej prawdopodobnie były takie same. Kamera zarejestrowała tą panią zbliżającą się do helikoptera.
Dlaczego nie podjęto próby?
Stare przysłowie mówi:
Jak nie wiadomo o co chodzi to...
Dalej Pani zna.w
© 2010-2016 by Creative Media